Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:00:12 GMT

مقام سابق عراقی: البغدادی اکنون در لیبی است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۵۵۴۰

مقام سابق عراقی: البغدادی اکنون در لیبی است

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در این کشور حضور ندارد، گفت که «البغدادی در حال حاضر در لیبی مستقر است».

به گزارش مشرق، تاکنون خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت «ابوبکر البغدادی» پس از پیروزی عراق در برابر داعش در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

«باقر جبر الزبیدی» وزیر مالی اسبق عراق و عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی این کشور یکی از شخصیت‌های عراقی است که امروز (دوشنبه) درباره این مساله اظهار نظر و حضور ابوبکر البغدادی در عراق را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

همسر وزیر نفت سابق داعش: البغدادی در عراق است

به گزارش منابع رسانه‌ای عراق، الزبیدی گفت که سرکرده داعش در عراق حضور ندارد و احتمال دارد در لیبی مستقر باشد.

وی تصریح کرد، «اطلاعات به دست‌آمده حاکی از آن است که البغدادی در حال حاضر در لیبی است و به زودی از این کشور سخنرانی می‌کند».

وزیر مالی اسبق عراق که این اظهارات را در یک نشست خبری عنوان می‌کرد، اظهار داشت که «تمرکز داعش روی سامراء و منطقه النخیب و حومه آن است و سعی دارد با انجام عملیات‌های انتحاری، مناطق مرکزی و شمال عراق را هدف قرار دهد».

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق پیش‌بینی کرد که «داعش به مصر و تونس حمله کند و با تصرف لیبی، بخشی از آفریقا را از آن خود کند».

گروه تروریستی داعش اخیرا فیلمی را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد ده‌ها نفر از عناصر مسلح این گروه در یک منطقه صحرایی که گفته می‌شود جنوب لیبی است، با ابوبکر البغدادی بیعت کردند.

این ویدئو، در حالی منتشر شده که نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در حال درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی در غرب جهت سیطره بر طرابلس پایتخت این کشور هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو ابوبکر البغدادی داعش گروه تروریستی مجلس اعلای اسلامی عراق لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند