Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکل مالی سریال تلویزیونی «سرباز» برطرف شد و جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی برگزار می‌شود. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

از سرگیری «سرباز» پس از حل مشکلات مالی

تصویربرداری سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که پس از یک سال تصویربرداری به دلیل نبود بودجه لازم و مشکلات مالی متوقف شده بود، به تازگی از سر گرفته شده و این روزها بازیگران اصلی سریال مقابل دوربین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرباز» عاشقانه‌ای حماسی است که در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود. این روزها بازیگران اصلی سریال «سرباز» مقابل دوربین هستند.

آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، کوروش تهامی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری، محمدطاهر مقدم دوست، دریا بخشنده و … از بازیگران این مجموعه هستند.

این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم‌خدمتی‌اش است.

در خلاصه داستان «سرباز» آمده است: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشینکوی سربازان و رندانم چو شمع...

مجموعه تلویزیونی «سرباز» محصول مشترک گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروی مسلح است.

برگزاری سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی

رادیو نمایش به مناسبت دهه ولایت، سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی را با نام «نوایش» برگزار می‌کند.

جشنواره نوایش با هدف تبیین فرهنگ ولایت‌مداری در دهه ولایت برگزار می‌شود.

موضوعات جشنواره نوایش عبارتند از: ولایتمداری، حق‌الناس، مهرورزی، وفای به عهد، مسئولیت‌پذیری اجتماعی. علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر با دو اثر در جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مردمی پذیرای آثار نمایشی علاقمندان حداکثر به مدت پنج دقیقه خواهد بود و ارسال آثار از طریق سایت رادیونمایش به نشانی www.radionamayesh.ir امکان‌پذیر است.

دبیرخانه جشنواره مهلت آثار را تا پانزدهم مرداد اعلام کرده است و تقدیر از برگزیدگان، شب عید غدیر طی مراسمی ویژه انجام می‌گیرد.

بهرام سروری‌نژاد از بازیگران نمایش رادیویی، دبیری جشنواره نوایش را بر عهده دارد.

بازگشت مجری‌های نوستالژیک کودک در برنامه «40+»

«40+» برنامه‌ای است که با هدف مرور خاطرات و یادآوری آداب و سنن خوب گذشته و با اجرای گیتی خامنه و الهه رضایی با بخش های متنوعی روی آنتن شبکه هفت می‌رود. مهربانی، تهیه‌کننده برنامه «40+» درباره هدف این برنامه گفت: برنامه «40+» با هدف یادآوری زندگی و خاطرات گذشته افراد بالای 40 سال تولید می‌شود و در واقع نوعی خاطره‌بازی است.

وی افزود: بازگشت به زندگی گذشته و ساده با یادآوری قناعت، دوستی‌ها، همبستگی‌ها، همدلی‌ها، روابط خوب و یکرنگی‌ها بین افراد از اهداف اصلی این برنامه است و می‌خواهیم به نسل جوان نشان دهیم، دورانی که همه این خوبی‌ها در آن بود، چقدر زیبا بود و آرامش و صمیمیت در آن موج می‌زد. شاید تکنولوژی و پیشرفت در آن سال‌ها وجود نداشت و سختی زندگی بیشتر بود ولی زیبایی زندگی در آن دوران نیز بیشتر بود.

وی پویانمایی، سریال‌های قدیمی، موسیقی‌های قدیمی، کلیپ‌هایی از تهران قدیم، پرداختن به مشاغل قدیمی که اکنون وجود ندارند، گزارش مردمی، حضور مردم در برنامه، ارسال خاطرات و تصاویر از سوی مخاطبان، مصاحبه با بزرگان فرهنگ و معرفی بازی های قدیمی را از جمله بخش‌های این برنامه عنوان کرد و گفت: در مجموع سعی می‌کنیم «40+» برنامه‌ای شاد باشد و برای مخاطب لحظات شادی را خلق کنیم و آنها را به گذشته‌هایشان برگردانیم.

مهربانی خاطرنشان کرد: ایده اصلی این طرح را احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش پیشنهاد داده، ایشان عِرق خاصی به این کار دارند و بسیار نسبت به این موضوع حساس و پیگیر هستند و با حمایت کامل احمدی‌افزادی این کار در حال تولید است.

وی با اشاره به اینکه گیتی خامنه و الهه رضایی مجریان این برنامه شبانگاهی هستند، درباره انتخاب این دو مجری توضیح داد: همان طور که گفتم مخاطب ما نسل 40 سال به بالاست و این گروه سنی طبیعتا با خانم خامنه و رضایی آشنایی دارند؛ والدین افرادی که در دهه 60 به دنیا می آمدند، متولدین دهه 20 تا 40 بودند و آنها نیز در کنار فرزندانشان برنامه کودک می‌دیدند؛ بنابراین پدر و مادرها و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها علاوه بر اینکه با این دو مجری آشنایی دارند می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

تهیه‌کننده «40+» همچنین بیان کرد: این مجموعه برنامه بهانه ای است تا برای اولین بار باشگاهی برای گروه‌های مختلف سنی که شامل افراد بالای 40 سال است تشکیل شده تا به طور گسترده از سراسر کشور هرکس که تمایل دارد در آن عضو شود و از آن به عنوان پلی برای پیوند با گذشته و خاطرات خود بهره ببرد.

او ادامه داد: باشگاه «40+» از چند گروه سنی تشکیل می شود که گروه اول از سن 40 تا 80 را شامل می شود، گروه دوم از سن 80 تا 90 سال را دربرمی‌گیرد و گروه سوم نیز شامل افرادی بالای 90 سال است.

مهربانی افرود: این باشگاه در نظر دارد برای هر یک از این گرو ها و به ویژه برای تکریم و حمایت دو گروه آخر اقدامات در خور توان انجام دهد. علاوه بر این، سه گروه این باشگاه برای گروه دیگری تحت عنوان گروه «چلسی» ویژه افراد زیر 40 سال نیز درصدد برنامه‌ریزی است که به‌زودی اعلام می‌شود. باشگاه «40+» در ابتدای راه‌اندازی است و امیدواریم که با کمک مردم به اهداف مورد نظر که در راستای شادی و بهجت آفرینی در جامعه است، برسیم.

وی در پایان نیز درباره زمان پخش برنامه اعلام کرد: سعی می‌کنیم تا اواخر تیر برنامه را به روی آنتن ببریم و پیش‌بینی می‌کنیم این برنامه پنجشنبه‌ها ساعت 22 یا 23 از شبکه هفت سیما پخش شود.

«تنها یک نفس» با مدیریت میرطاهر مظلومی دوبله شد

فیلم سینمایی «تنها یک نفس» محصول مشترک فرانسه و کانادا با مدیریت دوبلاژ میرطاهر مظلومی در واحد دوبلاژ سیما دوبله شد. این فیلم سینمایی را دنیل رابی کارگردانی کرده است و بازیگرانی چون Romain Duris, Olga Kurylenko, Fantine Harduin در آن ایفای نقش کرده‌اند.

براساس این خبر فیلمنامه «تنها یک نفس» را Guillaume Lemans نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: یک خانواده تلاش می‌کنند تا از فاجعه‌ای عظیم در پاریس زنده بمانند.

در این فیلم سعید مظفری در نقش متیو، زهره شکوفنده در نقش آنا، اکبر منانی در نقش لوسین، مینا شجاع در نقش کولت، نغمه عزیزی‌پور در نقش سارا به صداپیشگی می‌پردازند.

همچنین علی اصغر رضایی نیک، تینا هاشمی، محمد تنهایی، میلاد فتوحی، علیرضا علیشاهی، باران بهرامی، سعید داننده و مسعود سلطانی از دیگر گویندگان این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «تنها یک نفس» که محصول سال 2018 است با صدابرداری و میکس : مهدی پاینده در واحد دوبلاژ سیما دوبله شده است.

ضبط مسابقه تلویزیونی «ایرونی‌جات» آغاز شد«گاندو» پربیننده‌ترین سریال تلویزیون شد«سلام آقای مدیر» از امشب سریال تلویزیون می‌شود + عکسماجرای تماس مهران مدیری با مجتبی یاسینی/ سریال «حبیب‌بن‌مظاهر» منتظر بودجه استزهره فکورصبور: فکر می‌کنند من ایران نیستم!/ دوست دارم تئاتر کار کنمپیگیری رهبر انقلاب برای ساخت قسمت‌های جدید «ملک سلیمان»

همسر شهید مدافع حرم مهمان «گوهرشاد» می‌شود

هفتمین قسمت ویژه برنامه «گوهرشاد» به مناسبت دهه کرامت و با حضور فهیمه بلباسی، از شبکه افق پخش می‌شود. به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، ویژه برنامه «گوهرشاد» با مشارکت موسسه رسانه های صوتی و تصویری در شبکه افق سیما تولید شده است.

این برنامه در هشت قسمت و با اجرای خانم زینب ابوطالبی از یکشنبه هفته آینده هر شب روی آنتن می‌رود. گفتگو با بانوان شاخص در حوزه خانواده و اجتماع، محور اصلی برنامه تلویزیونی «گوهرشاد» خواهد بود همچنین در بخش‌های مختلف به موضوعات تاریخی از مثل واقعه مسجد گوهرشاد هم پرداخته می‌شود.

در هفتمین قسمت، فهیمه بلباسی همسر شهید محمد بلباسی از شهدای مدافع حرم مهمان برنامه است، او دارای چهار فرزند بوده و بچه هایش را مطابق همان فرهنگ و سیره ای تربیت می کند که همسر شهیدش در پیش گرفت.

این برنامه دوشنبه بیست و چهارم تیرماه ساعت 16:30 روی آنتن شبکه افق می‌رود. تکرار «گوهرشاد» را می‌توانید روز بعد ساعت 12 از همین شبکه تماشا کنید.

مدیر طراحی دیزنی‌لند به تلویزیون می‌آید

هشتمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز با موضوع طراحی پارک‌های موضوعی از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. در این برنامه محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با احمد جعفری‌نژاد، معمار و مدیر ارشد آتلیه طراحی دیزنی‌لند گفتگو خواهد کرد. حضور در تیم طراحی «بخش‌های پروازهای بین‌المللی فرودگاه مهرآباد» و «ورزشگاه آزادی» از جمله سوابق جعفری‌نژاد در طراحی و معماری هستند. جعفری‌نژاد در این گفت‌وگو جزییات طراحی پارک‌های موضوعی (تم پارک‌ها) را تشریح می‌کند.

در بخش دیگری از برنامه، مائده گیوه‌چین، کارشناس دیجیتال «چرخ»، مهم‌ترین خبرهای روز این دنیا را مرور خواهد کرد. گزارش اختصاصی محمدحسین جهان‌پناه از موزه علم آمستردام بخش دیگری از هشتمین قسمت برنامه‌ «چرخ» می‌باشد.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده بررسی و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان، مسائل روزمره‌ی زندگی را واکاوی می‌کند.

«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

«کارآگاه علوی» به آی‌فیلم وارد می‌شود

پخش مجموعه تلویزیونی «کارآگاه علوی» برای آی‌فیلمی‌ها در افغانستان و تاجیکستان آغاز می‌شود. با پایان مجموعه «سرنخ»، سریال «کارآگاه علوی» به کارگردانی و نویسندگی حسن هدایت از روز سه‌شنبه بیست و پنجم تیرماه مهمان خانه بینندگان آی‌فیلم2 خواهد شد.

«کارآگاه علوی» با بازی احمد نجفی، مأمور اداره تأمینات است که در بین سال‌های 1308 تا 1314 مشغول انجام وظیفه در تهران است.

داستان‌های این سریال اپیزودیک در چند قسمت به تصویر کشیده شده است: شروع دوباره، پی جویی یک جنایت، جواهرات گمشده، جنایت درخیابان پاستور، نامه ای به شاه، ترکمن ها، ماجرای لیستر، قتل در چاپخانه، پنج گلوله برای شاه، جنایت در تماشاخانه، قتل نخست وزیر و فرار و... .

احمد نجفی، یوسف مرادیان، سمیرا سیاح، مجید مظفری، رضا فیض‌نوروزی، ولی اویسی و رویا خلیل‌آذر از جمله بازیگران این سریال هستند.

سریال «کارآگاه علوی» هر روز ساعت 18 به وقت تهران و کابل و 18:30 به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. بازپخش آن نیز در سه نوبت به‌فاصله 6 ساعت خواهد بود.

«میکائیل» قدم به شبکه الکوثر می‌گذارد

مجموعه تلویزیونی «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم به زبان عربی از شبکه الکوثر پخش می‌شود. این سریال که در ژانر درام اکشن پلیسی است ، موفق به دریافت تندیس برتر و دیپلم افتخار بهترین سریال جشنواره فیلم و سریال پلیسی مسکو شده است. درخلاصه داستان سریال آمده: رسول دوست و رفیق میکائیل ، به اشتباه قربانی توطئه اشرار مسلح می شود. میکائیل (با بازی کامبیز دیرباز) که پلیس سختکوش و پرتلاشی است برای استقرار نظم و آرامش ، عزم خود را جزم می کند و با تکیه برحمایت های مردم دل به دریا می‌زند و....

«میکائیل» از اولین ساعات روز سه شنبه 26 تیر ساعت 1:05 به وقت تهران با زمان تکرارهمان روز 14:05 به وقت تهران جایگزین سریال «حلقه سبز» خواهد شد. سایر بازیگران این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: بهنوش طباطبایی، کامران تفتی، مجید واشقانی، مجید مشیری، پرویز پورحسینی، علیرضا خمسه، علی دهکردی، مهدی صبایی و کاوه سماک باشی.

این سریال در19 قسمت 45 دقیقه ای هر روز بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

مروری بر موسیقی «خانه سبز» در آی‌فیلم

موسیقی تیتراژ پایانی سریال دهه‌هفتادی «خانه سبز» در برنامه «گراما فیلم»، امشب بررسی می‌شود. «گراما فیلم» امشب با حضور بیژن بیرنگ، کارگردان مجموعه «خانه سبز»، موسیقی تیراژ این سریال را مرور می‌کند.

محمدعلی بهمنی شاعر و بهرام دهقانیار موسیقی‌دان و آهنگساز نیز دیگر مهمانان این قسمت از «گرامافیلم» هستند. این برنامه به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه، دوشنبه شب‌ها ساعت 23:30 روی آنتن می‌رود و در ساعت‌ 07:30 روز سه‌شنبه بازپخش خواهدشد.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه چهار شبکه آموزش آی فیلم شبکه سه رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه چهار شبکه آموزش آی فیلم شبکه سه رسانه ملی تلویزیون شبکه چهار شبکه آموزش آی فیلم شبکه سه رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عموم مردم می توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
درخشان افزود: این جشنواره  ۳۱ اردیبهشت به همت قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در بخش های پوستر و طراحی گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، نقاشی، تولیدات دیجیتال، عکاسی(موبایلی و دوربین حرفه‌ای) انیمیشن، موشن و کلیپ، پیشنهادات، ایده و تجربیات کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تاثیرگذار، اینفوگرافی، پادکست، شعر و ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی(در راستای جوانی جمعیت)  برگزار می شود.


دیگر خبرها

  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • سوژه بکر و روایت داستانی در تولید مستند رادیویی نقش دارد
  • بررسی رویدادهای شبکه های رادیویی
  • خبر‌های رسانه بیست و ششم فروردین
  • نامزد‌های بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد