Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در یک عمل جراحی نادر، سنگ ۱۴ سانتیمتری از کلیه یک جوان ۳۲ ساله در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس خارج شد.

این سنگ از لوله حالب کلیه بیمار خارج شده است. حالب مجرایی برای عبور دادن ادرار از کلیه به سوی مثانه است که گاهی درد‌های ناشی از شکل‌گیری سنگ در آن بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پزشک معالج، این بیمار یک هفته قبل به کلینیک بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه می‌کند و اقدامات تشخیصی اعم از آزمایش و تصویربرداری، سی تی اسکن و عکس رنگی از بیمار انجام شده و سنگ دوطرفه در لوله کلیه (حالب) داشته و یک سنگ شاخه گوزنی هم در سمت چپ کلیه داشته که مورد بسیار نادر به شمار می‌رود.

به گفته این متخصص اورولوژی، تاکنون سنگی به اندازه ۱۴ سانتی‌متر در دنیا مشاهده نشده و به طور معجزه‌آسایی کلیه‌های بیمار از کار نیفتاده است. این سنگ ۱۴ سانتیمتر طول، ۶ سانتیمتر عرض و وزنی بالغ بر ۱۰۵ گرم دارد.

پزشک معالج این بیمار گفت: کلیه سمت راست به صورت بسته و سمت چپ به صورت با تکنیک برش کوچک همان تکنیکی که در پیوند کلیه در لگن انجام می‌شود، عمل جراحی کردیم و سنگ خارج شد.

وی، مهم‌ترین علت تشکیل‌ای چنین سنگ‌های ادراری را سابقه خانوادگی و مصرف کم مایعات و آب خواند که بر این اساس، مصرف آب به خصوص در مناطق گرمسیری باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ف

خارج کردن سنگ ۱۴ سانتیمتری از کلیه یک بیمار در بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه روز ارتش در بندرعباس

مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070496 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • باران و تبدیل شدن بوستانی به تالاب در بندرعباس
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • امیرعبداللهیان روز ارتش را تبریک گفت
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری رژه روز ارتش در بندرعباس
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر