Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: حدود ۶ کشور برای پیوستن به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت حق شرط اعلام کردند ما نیز هر وقت بخواهیم با اعلام یک سال قبل، امکان خروج از کنوانسیون را داریم.

بهروز کمالوندی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا، گفت: پیوستن به این کنوانسیون نگرانی ایجاد نمی کند زیرا به مدت ۲ سال و طی هزار و سیصد ساعت کار کارشناسی مستمر در ریاست جمهوری، وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام و تمام ابهامات برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به رآکتور قدرت و تحقیقاتی کشورمان، افزود: حجم مواد پسماند در حال افزایش است لذا در چارچوب قواعد بین الملل باید حمل و نقل پسماندهای پرتوزا، ضوابط رعایت شود.

وی تاکید کرد: به این کنوانسیون نباید به عنوان کنوانسیون سیاسی نگاه کرد، مزایای الحاق به این کنوانسیون، ارتقاء ایمنی برای افراد و محیط زیست است، همچنین به موجب الحاق، تبادل تجربیات با کشورهای عضو کنوانسیون و دسترسی به اطلاعات تحقق پیدا می کند.

کمالوندی با اشاره به حق شرط های ایران در طرح مذکور، گفت: حدود ۶ کشور برای پیوستن به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت حق شرط اعلام کردند ما نیز هر وقت بخواهیم با اعلام یک سال قبل، امکان خروج از کنوانسیون را داریم.

وی ادامه داد: ایران کشوری فعال در حوزه هسته ای است لذا پیوستن به این کنوانسیون لازم است تا کشورهایی که ما را متهم به تولید سلاح هسته ای می کنند بدانند جمهوری اسلامی به دنبال ایمنی، حفظ محیط زیست، رعایت استانداردها و حمل و نقل استاندارد در حوزه مدیریت سوخت مطابق ضوابط بین الملل است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت موجب افزایش همکاری های بین المللی و اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی ایران می شود، تعهدات دیده شده در این کنوانسیون نیز از جنس محدودیت برای ما نیست.

کمالوندی ادامه داد: این کنوانسیون به داشتن برنامه منسجم برای فعالیت های هسته ای صلح آمیز، چرخه سوخت و استانداردهای ایمنی تاکید دارد که ما هم در حال حاضر به تمام این تعهدات عمل می کنیم اما با پیوستن به کنوانسیون به حدود ۷۹ گزارش دیگر دسترسی پیدا خواهیم کرد.

سخنگوی انرژی اتمی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و آثاری که در صنعت هسته ای ما به موجب پیوستن به این کنوانسیون بروز پیدا می کند، هیچگونه خطری کشور ما را تهدید نمی کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال سازمان انرژی اتمی بهروز کمالوندی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و ارزیابی شرایط و وضعیت پیش رو و احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر در برخی از مناطق، تیم‌های عملیاتی شرکت آبفای استان یزد آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر جاری شدن سیلاب، قطعی‌های احتمالی آب، افزایش کدورت منابع تامین آب و پس زدگی فاضلاب را دارند. 

وی، از احتمال پس زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب در صورت اتصال ناودان به شبکه فاضلاب و همچنین هدایت آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب هشدار داد و افزود: بازدید از خطوط و ایمن سازی دریچه‌های فاضلاب در معرض خطر، تهیه و در اختیار گذاشتن ۳۵ سیفون بندبه مشترکین فاضلاب از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از حوادث احتمالی است. 

مدیرعامل آبفای استان یزد ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به استان و افزایش بارش‌ها، اکیپ‌ها با سرکشی مستمر به تأسیسات آب‌رسانی شامل مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال و تأسیسات برق مرتبط، همچنین گشت‌زنی در مناطق مختلف شهر به‌منظور پایش تأسیسات و شبکه آبرسانی شرایط را زیر نظر داشته و با همکاری پیمانکار، آب ورودی تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در حال کنترل است. 

علمدار با اشاره به تشکیل جلسات مدیریت شرایط اضطراری در شرکت، گفت: اکیپ‌های این شرکت نیز با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و امکانات لازم از جمله ماشین آلات سبک و سنگین، پمپ‌ها و دیزل ژنراتور‌ها برای رفع آبگرفتگی احتمالی بر اثر بارندگی در آماده باش به سر می‌برند. 

وی، با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم از سوی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مردم می‌توانند حوادث مربوط به آب و فاضلاب را از طریق تماس با ۱۲۲ مرکز ارتباط با مشتریان به اطلاع شرکت آبفا برسانند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • آب سد جگین هرمزگان رها سازی شد
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان