Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مجریان طرح «روزهای طلایی انزلی»، با بیان اینکه برخلاف ادعای برخی سایت‌ها اسم طرح ما “چهارشنبه‌های طلایی” نیست و از اول هم بنا به اجرای طرحی برای مقابله با آنچه که توسط یک عده خارج نشین “چهارشنبه‌های سفید” خوانده می شود نداشته‌ایم؛ گفت: ما صرفا خواستیم برخلاف هجمه های وارده توسط دشمن به دختران شهرمان خیلی دوستانه نشان دهیم که هیچ‌گونه دشمنی‌ای با افراد بی‌حجاب یا کم حجاب نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ستایش سلامتی یکی از مجریان طرح «روزهای طلایی انزلی» در گفتگو با خبرنگار 8دی درباره جزییات این طرح که اخیرا مورد هجمه و حمله «مسیح علی نژاد»  قرار گرفته است، اظهار کرد: برخلاف نوشته برخی سایت‌ها اسم طرح ما "چهارشنبه‌های طلایی" نیست و از اول هم بنا به اجرای طرحی برای مقابله با آنچه که توسط یک عده خارج نشین "چهارشنبه‌های سفید" خوانده می شود  نداشته‌ایم؛ ما صرفا خواستیم برخلاف هجمه های وارده توسط دشمن به دختران شهرمان خیلی دوستانه نشان دهیم که هیچ‌گونه دشمنی‌ای با افراد بی‌حجاب یا کم حجاب نداریم.

 

**هیچ اجبار و تذکری در کار نبود؛ پیشنهاد ما کاملا دوستانه مطرح شد

 

وی افزود: ما خواستیم بگوییم واقعاً آن‌ها را دوست داریم و حتی بحث اجبار یا تذکر به‌ هیچ‌وجه مطرح نبوده بلکه برنامه ما این بود که از سر دوستی با دخترانی که در یک شهر در کنار هم زندگی می کنیم وارد ارتباط شویم و همین رویه هم اجرا شد.

این فعال فرهنگی شهرستان انزلی با تأکید بر اینکه هیچ مشکل شخصی‌ای با بی‌حجاب‌ها یا کم حجاب‌ها نداریم، ادامه داد: در این طرح فقط نشان دادیم که حجاب چه مزیت‌هایی دارد.

 

 

 

 

 

سلامتی با بیان اینکه شروع کار در شهر انزلی با دیدن یک کلیپ از شهر مشهد در همین زمینه رقم خورد، اظهار کرد: اجرای این طرح در مشهد و کنار حرم امام رضا (ع) تا حد زیادی ساده است و معنویت امام (ع) کار را راحت می‌کند اما اجرای آن در انزلی با توجه به رواج بی‌حجابی تاحد زیادی سخت است.

وی با بیان اینکه این کار در روز عفاف و حجاب و در ایام دهه کرامت انجام شد، گفت: در این طرح از افراد درخواست کردیم که گیره‌های ما را به اختیار استفاده کنند. ما به آن‌هامی‌گفتیم ابتدا یکی از نامه‌ها را بر می‌داشتند. هر نامه مربوط به یک شهید بود که محتوایی از وصیت‌نامه آن‌ها درباره حجاب داشت و بعد می‌گفتیم که ما به نیابت از آن شهید به شما پیشنهاد می‌دهیم این گیره را استفاده کنید. اگر می‌پذیرفتند آن‌ها را مقابل آینه می‌بردیم وآن‌ها گیره را به روسری خودشان نصب می‌کردند.

سلامتی افزود: در خبرها پخش شده بود که ما به آن‌ها گفته‌ایم بیایید قبر امام رضا (ع) را ببینید درحالی‌که اصلاً چنین چیزی نبود بلکه به آن‌ها پیشنهاد می‌شد که از زیارت مجازی امام رضا (ع) هم استفاده کنند. می‌گفتیم حالا که محجبه شدید بیایید امام رضا (ع) را هم به صورت مجازی زیارت کنید.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه خود قبل از 20 سالگی مدتی بی‌حجاب بوده است و از چادر استفاده نمی‌کرده اما در این سن چادر را به عنوان حجاب انتخاب کرده است اظهار کرد: در اجرای این برنامه فن بیان و ارتباط دوستانه گرفتن بسیار مهم است و دوستان ما در حوزه شهید حدادنژاد به خاطر فن بیان و مهربانانه صحبت کردن به بنده و خانم فاطمه مظهرجو پیشنهاد اجرای برنامه را دادند و ما در کنار دوستان دیگر این برنامه را پیش بردیم.

 

 

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه 50 عدد گیره تهیه شد و هر 50 عدد توسط دخترانی که با آن ها گفتگو کردیم مورد استفاده قرار گرفت، در واقع ما به سمت افرادی که احساس می‌کردیم تمایل ندارند پیشنهاد هم نمی‌دادیم و به همین دلیل هیچ درگیری‌ای ایجاد نشد، تصریح کرد: حتی حدود 20 نفر گیره را تحویل گرفتند و ما فقط به آن‌ها پیشنهاد دادیم در شب‌های محرم که حجاب می‌گیریند از این گیره استفاده کنند. حدود 20 نفر از این افراد همان‌جا گیره را زدند و در جلوی آینه تصویر خودشان را نگاه کردند و خیلی هم تحت تأثیر قرار گرفتند و حتی گریه کردند و گفتند طرح جالبی بود و حتی ابراز رضایت کردند.

سلامتی تأکید کرد: همه 50 گیره با رضایت کامل دختران شهرمان استفاده شد و البته افرادی هم بودند که وقتی آن‌ها را دعوت کردیم و گفتیم به نیابت از شهید می‌خواهیم وقت شما را بگیریم یا خودشان یا همسرانشان به ما توهین کردند؛ این جور افراد هم بودند و حتی آن نامه را هم به سمت ما پرت کردند ما هیچ‌کس را مجبور به کاری نکردیم.

عضو حوزه بسیج شهید حدادنژاد انزلی افزود: برنامه بعدی ما در ماه محرم اجرا می‌شود و هدف ما اجرای برنامه در همه‌ی روزهای هفته است.

وی ادامه داد: هدف ما اصلاً مقابله با چهارشنبه‌های سفید نیست و به آن اهمیتی هم نمی‌دهیم بلکه تلاش می‌کنیم همه‌ی روزهای هفته را طلایی کنیم؛ ما در این مسیر راه شهدا را در تمام روزهای هفته ادامه خواهیم داد.

 

** "پسرم خیلی دوست دارد حجابم را درست کنم"

سلامتی ضمن بیان خاطره‌ای گفت: خانمی که فکر نمی‌کردیم مناسب اجرای طرح باشند خودشان آمدند جلو و گفتند چکار می‌کنید و وقتی طرح را توضیح دادیم و نامه را برداشتند ما به ایشان گفتیم که این شهید از شما می‌خواهد که مقداری روسری‌تان را جلو بیاورید در واکنش گفتند چه طرح جالبی! اتقاقا پسرم عضو هیئت ثارالله است و خیلی دوست دارد حجابم را درست کنم.

وی ادامه داد: به یک خانم دیگر گفتیم شهدا را قبول دارید؟ گفتند خوب شهید هستند دیگر. بله قبول دارم. بعد یکی از این نامه‌ها را برداشت. عکس شهید همت درآمد. گفت این‌که شهید ابراهیم همت است! درباره‌اش مطلبی خوانده‌ام و بعد نامه را که خواند قبول کرد که بیاید و جلوی آینه گیره بزند.

 

** اجرای یک کار تمیز فرهنگی فقط با 230 هزار تومان

وی درباره هزینه‌های اجرای طرح نیز اظهار کرد: 99 هزار تومان شکلات برای طرح خریداری کردیم و 50 گیره 3 هزار تومانی را یکی از بچه‌های جهادی درست کرد و در مجموع حدود 230 هزار تومان برای طرح هزینه شد و وسایل اجرای طرح مثل صندلی و آینه و .... را هم دوستان ما از خانه‌های خودشان آوردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر امنیت ملی اسرائیل به ادعای عملیات در ایران | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در ادامه پاسخ یک کلمه ای بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی به این ادعا را ببینید:

مسخره!

کد خبر 845478 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رانندگی فوق‌العاده مجری زن صدا و سیما با ماشین شاسی‌بلندش
  • واکنش وزیر امنیت ملی اسرائیل به ادعای عملیات در ایران | عکس
  • ببینید | واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای انفجار در آسمان اصفهان
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • عکس | تغییر عجیب قیافه و هیکل مجری مشهور | تصویری که کنار مه‌لقا باقری جنجالی شد!
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • اتفاق عجیب برای یک پرسپولیسی و یک استقلالی در تبریز
  • مورد عجیب پنجشنبه‌ها
  • قدردانی مردم گلستان از نیرو‌های مجری طرح ملی «نور» + فیلم
  • خارج کردن پیکرهای ۱۵ شهید از زیر آوار در «خان‌یونس»