Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:27:16 GMT

طرح تحول سلامت فاصله زیادی تا نقطه مطلوب دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۶۴۶۹

طرح تحول سلامت فاصله زیادی تا نقطه مطلوب دارد

علی اکبر حق دوست روز دوشنبه در سلسله نشست های هم اندیشی در باره مسائل نظام سلامت کشور و استان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: رضایتمندی، فاصله بین داشته ها و خواسته هاست و در صورتی که خواسته ها با سرعتی بیش از داشته ها رشد کند، رضایتمندی نیز کاهش می یابد.
وی گفت: درآمد بسیاری از پزشکان و پرستاران در طرح تحول سلامت بالا رفت اما برغم افزایش درآمد، نارضایتی آنها نیز افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: با اینکه درآمد پرستاران زیاد شد اما آنان ناراضی ترین گروه در نظام تحول محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: افزایش توقع مهمترین دلیل نارضایتی پرستاران است زیرا معتقدند حجم زیادی از کارها بر عهده آنهاست اما میزان درآمدشان به همان اندازه بالا نرفته است.
حق دوست اضافه کرد: درآمد پرستاران در کشور ما نسبت به سایر لیسانسه های همطراز بیشتر است.
وی تصریح کرد: توقعات بالا رفته اما مدیریت خواسته ها در طرح تحول سلامت بدرستی انجام نشده و در بعضی مواقع نادانسته، خواسته ها نیز افزایش پیدا کرده است.
حق دوست، اطلاع رسانی، گفت و گو و جلب مشارکت را از مهمترین راهکارها برای مدیریت توقعات توصیف کرد و افزود: مشکل اصلی ما، یافتن راه حل نیست، پیاده کردن راه حل است.
به گفته وی، در برنامه ریزی ها باید مدیریت توقع ها را واقع بینانه، صادقانه و با درنظر گرفتن محدودیت ها انجام داد.
رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: تضاد منافع، مشکل امروز همه جوامع است اما این مشکل در کشور ما به مراتب بیشتر و شدیدتر است.
وی تصریح کرد: تا وقتی راهکاری برای حل تضاد منافع پیدا نکنیم، خیلی از مسائل و مشکلات ما نیز حل نخواهد شد.
حق دوست اظهار داشت: امروز تضاد منافع در درآمد و موقعیت اجتماعی افراد جامعه وجود دارد.
وی افزود: شفافیت، پاسخگویی و خیرخواهی، سه اصل اساسی موفقیت است که سایر اصول از آن نشات می گیرد.
به گفته وی، نبود شفافیت در سیستم مدیریت کشور، آسیب های زیادی بوجود آورده است.
حق دوست یادآور شد: پایش و نظارت موثر در کشور ما وجود ندارد و فقط با پرداختن به لایه های میانی نمی توانیم مسائل را حل کنیم.
وی ادامه داد: تا زمانی که لایه های زیرین را اصلاح نکنیم، فرآیند نظارت های پلیسی و دستوری نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی تصریح کرد: باید مجموعه ای از مداخلات را در لایه های کلان، میانی و خُرد و لایه های ظاهری و فرهنگی بطور همزمان انجام دهیم و برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم نه اینکه فقط از تجربیات گذشته استفاده کنیم.
ششمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی در باره مسائل نظام سلامت کشور و استان، امروز با موضوع سازوکارها و مدل های صرفه جویی و کاهش هزینه درمان در کشور در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ به اهتمام دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شده است.

کاهش پرداختی مردم به مراکز درمانی به کمتر از ۱۰ درصد، بهبود هتلینگ بیمارستانی و افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی بویژه در مراکز کم برخوردار و حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی از نتایج اجرای این طرح است.

استان اصفهان دارای حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی، ۵۲ بیمارستان (۳۷ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه)، حدود ۵۰۰ پایگاه سلامت شهری، بیش از ۵۲۰ باب خانه بهداشت روستایی و ۸۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.

۷۱۵۰/‏۶۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد

به گزارش خبرنگار مهر؛ فرماندار شهرستان گناوه صبح یکشنبه در آئین نمادین نواختن زنگ سلامت در دبستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهر، ضمن گرامیداشت هفته سلامت در جمع دانش آموزان این مدرسه افزود: سلامت مقوله بسیار مهمی برای تک تک آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان و آینده سازان کشور است و با رعایت برخی نکات از جمله تغذیه سالم و تحرک بدنی می‌شود به این مهم دست یافت.

محمدتقی صفری افزود: دانش آموزان برای پیشرفت در تحصیل خود باید جسمی سالم داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه و با آرامش در درس و تحصیل موفق عمل کنند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز در این آئین از تلاش‌ها و همکاری‌های بخش بهداشت و درمان شهرستان گناوه به منظور ترویج و گسترش سلامت تقدیر کرد.

ضرغام مردانی گفت: امروز به مناسبت هفته سلامت، زنگ سلامت در همه مدارس شهرستان نواخته می‌شود که این آئین به صورت نمادین با حضور مسئولان در مدرسه حضرت رسول اکرم همراه با صبحانه سالم و برنامه‌های متنوع برگزار شد.

در پایان این مراسم برنامه سفره صبحانه سالم برگزار شد.

هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۳ از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» برگزار می‌شود.

کد خبر 6084245

دیگر خبرها

  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks در اوج روشنایی
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان