Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@17:13:04 GMT

شرط ابومازن برای از سرگیری روابط با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۶۴۹۷

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد روابط با دولت آمریکا از سر گرفته نخواهد شد، مگر آنکه این کشور به مراجع صلح و نیز قطعنامه های سازمان ملل اذعان کرده و از الحاق قدس به رژیم صهیونیستی دست بکشد و به راه حل ایجاد دو دولت پایبند بماند.

اخبار بین الملل_ محمود عباس همچنین در مراسم پایانی شورای مشورتی جنبش فتح بر موفقیت در به شکست کشاندن نشست اقتصادی منامه تأکید و اعلام کرد: مسأله (فلسطین) سیاسی بوده و اقتصادی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال به رسمیت شناخته شدن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دولت ترامپ در دسامبر ۲۰۱۷، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همه روابط خود با آمریکا را قطع کرد و واشنگتن نیز در مقابل، به کمک‌های مالی و حمایت‌های سیاسی خود از این تشکیلات پایان داد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت آمریکا سازمان ملل رژیم صهیونیستی فلسطین واشنگتن پایتخت دولت دولت آمریکا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) سخنان وزیرخارجه آمریکا درباره مانع تراشی این جنبش در برقراری آتش بس در نوار غزه را تحریف واقعیت ها خواند.

به گزارش مشرق، جنبش حماس روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که سخنان «آنتونی بلینکن»، جانبداری کامل دولت آمریکا از فاشیسم صهیوینستی است و تحریف واقعیت ها است.

در این بیانیه آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تروریست رژیم صهیونیستی به خاطر دلایل سیاسی شخصی خود از دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه جلوگیری می کند.

حماس تاکید کرد که براساس منافع ملت فلسطین وارد مذاکرات شده است و همواره توقف تجاوز وحشیانه به غزه، خروج اشغالگران، بازگشت آوارگان و پایان دادن به رنج های ایجاد شده توسط ماشین جنگی مورد حمایت آمریکا را اولویت خود در مذاکرات اعلام کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه خود افزود: دولت آمریکا اگر به دنبال پایان دادن به این فاجعه است باید بر نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی فشار وارد کند و به حمایت و پشتیبانی سیاسی و نظامی از نسل کشی غیرنظامیان بی گناه توسط اشغالگران صهیونیست پایان دهد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیشتر در سخنانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را به سنگ اندازی در مسیر مذاکرات برای آتش بس در نوار غزه متهم کرده بود.

اتهام زنی بلینکن درحالی است که رژیم صهیونیستی حدود ۲۰۰ روز است که از هیچ جنایتی در حق ساکنان نوار غزه دریغ نکرده است.

وزارت بهداشت فلسطین فلسطین روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت جدید، ۴۲ شهروند فلسطین را در نوار غزه شهید و ۶۳ نفر دیگر را زخمی کرده است.

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۲ فلسطینی در غزه شهید و ۷۶ هزار و ۸۳۳ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: هنوز شماری از قربانیان در زیر آوار و در معابر باقی مانده اند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نبوده اند.

دیگر خبرها

  • حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است
  • کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی بانیان شرایط موجود قرار نمی‌گیریم
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد