Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت نروژ درباره دادن پاسخ مثبت به آمریکا برای کمک نظامی به واشنگتن با هدف ادعایی حفظ امنیت در آب‌های اطراف ایران ابراز تردید کرده است.

اخبار سیاسی__ به گفته مقامات نروژی برای دولت این کشور، پاسخ منفی دادن به درخواست آمریکا کار راحتی نخواهد بود، اما در پارلمان آن تردید‌هایی درباره موافقت با این درخواست واشنگتن بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فرانک بیک جنسن»، وزیر دفاع نروژ و «این اریکسون سوریده» وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای تأیید کردند که دولت نروژ درخواستی را از سوی آمریکا برای ارائه کمک نظامی در تنگه هرمز با هدف تقویت امنیت کشتیرانی در این منطقه دریافت کرده است. اما بنابر اعلام این مقامات، دولت نروژ پیش از ارائه هرگونه کمک به آمریکا، به اطلاعات بیشتری برای ارزیابی این مسئله نیاز دارد.

۲۳ خرداد امسال، دو نفتکش نزدیک تنگه هرمز و هنگام عبور از دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند. این دو نفتکش متعلق به کشور‌های ژاپن و نروژ بودند.

آمریکا به تازگی اعلام کرده در تلاش است یک ائتلاف نظامی برای حفاظت از آبراهه‌های بین المللی در تنگه هرمز تشکیل دهد. آمریکا در حالی قرار است این ائتلاف نظامی را تشکیل دهد که بار‌ها در ادعا‌هایی بی اساس و بدون ارائه هیچگونه مدرکی ایران را عامل حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان معرفی کرده است. این در حالی است که ایران همه خدمه این دو نفتکش را نجات داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واشنگتن ایران دولت وزیر دفاع وزیر خارجه تنگه هرمز عمان ژاپن ایران تنگه هرمز ژاپن واشنگتن وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد. این پویش از هفته زمین پاک آغاز و تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086636

دیگر خبرها

  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • یو اسرائیل
  • در عملیات وعده صادق رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • تردید‌های تداوم رشد
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند