Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@14:12:28 GMT

پدیده «مدلینگ کتاب» بین دختران ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۶۷۶۲

View this post on Instagram

# مدیر یکی از صفحات ژست عکاسی در اینستاگرام که از ایران‌آرت می‌خواهد به نامش اشاره نکنیم می‌گوید دخترها بسیار بیشتر از پسرها، خواهان عکاسی با ژست کتاب هستند. این در حالی است که... . #صابر_محمدی در #ایران_آرت نوشت: از شما چه پنهان نوجوان که بودیم، با یکی از دوستان کتاب زیر بغل می‌زدیم و مسیر هر روزه‌ای را طی می‌کردیم و بلند بلند درباره کتاب‌ها صحبت می‌کردیم؛ کتاب‌هایی که گمان می‌کردیم خیلی خاص‌ و دست بالا هستند و به ژستمان می‌خورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا «چنین گفت زرتشت» فردریش نیچه با «دنیای سوفی» یاستین گوردر. لابد فکر می‌کردیم شاخ غول را شکسته‌ایم که گفتمان‌های مطرح‌شده در این کتاب‌ها را به‌راحتی درک و دریافت کرده‌ایم و می‌توانیم درباره‌شان اختلاط کنیم. خب بدیهی بود که چنین کتاب‌هایی، آن‌قدر راحت‌خوان و همه‌فهم بودند که دست بسیاری از تازه‌کتابخوان‌ها هم می‌شد دیدشان اما ما فکر می‌کردیم خیلی خاصیم که به جای فی‌المثل مریم حیدرزاده این‌ها را می‌خوانیم. مسأله اما این‌ها نبود؛ برای ما، نمایشِ کتابخوانی آن روزها مهم‌تر از هر ایده و هدف دیگری در رابطه با کتاب بود. ما می‌خواستیم عابران حرف‌های مثلا قلمبه‌سلمبه‌مان را بشنوند و یحتمل گمان ببرند که ما خیلی باسواد و کمالاتیم. این، ما را بیش از هر موقعیت دیگری که می‌توانستیم کسب کنیم، راضی می‌کرد. حالا این مقدمه را گفتم که چه بشود؟ عرض می‌کنم. نمایشِ کتابخوانی در ملأ عام! نمی‌دانم شما هم به چشم‌تان خورده یا نه؟ دختران و پسرانی که با ژست‌های گاه مکش‌مرگ‌ما با کتاب‌ها و کتابفروشی‌ها عکسِ مناسب برای اینستاگرام می‌گیرند و و منتشر می‌کنند. این‌که خیلی راحت و بدون توضیح می‌گویم عکس مناسب برای اینستاگرام از این روست که احتمالا می‌دانید دقیقا درباره چه صحبت می‌کنم؛ عکس‌هایی که ما را فراتر از جایگاهی که کسب کرده‌ایم و ورای موقعیت که چه در ظاهر و چه در باطن داریم نشان می‌دهند. مگر جز این است که ما در اغلب موارد، چهره‌ای دیگرگون و منزه و شمایلی ویترینی از خودمان را در اینستاگرام ارائه می‌دهیم و این تصویر، به لحاظ انطباق با واقعیت موجود ما، کمیتش لنگ می‌زند؟ حتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحاتی فعالیت می‌کنند که مربوط به ژست هستند؛ ژست‌های عکاسی. طبعا هیچ اشکالی هم ندارد و ما هم که حالا در تحریریه ایران‌آرت نشسته‌ای و مشغول تماشای عکس‌های این دست از صفحات هستیم، ماهیتا مشکلی با رویش روزانه چنین صفحاتی نداریم. اما این‌جا بحث بر سر موضوع دیگری است. ادامه مطلب در کامنت‌ها و آدرس زیر: http://www.iranart.ir/fa/tiny/news-37447

A post shared by صفحه رسمی خبرگزاری ایران آرت (@iranart_news) on Jul 14, 2019 at 9:41pm PDT

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مدلینگ دختران ایران اینستاگرام با شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مدال دختران تنیس روی میز ایران در سال ۱۴۰۳ قطعی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز، در دومین روز مسابقات کانتندر لبنان در رده سنی زیر ۱۹ سال، الینا رحیمی با پیروزی قاطع ۳ بر صفر مقابل نماینده کشور میزبان ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

رحیمی در گیم نخست از دیدار یک چهارم پایانی در مصاف تالیا با حساب ۱۱ بر ۳ به برتری دست یافت. گیم دوم با برتری ۱۱ بر ۴ به سود نماینده کشورمان به اتمام رسید و نتیجه گیم پایانی با حساب ۱۱ بر ۷ به سود رحیمی خاتمه یافت.

رحیمی برای خوشرنگ تر شدن مدال، لیلو ماسارت دارنده رنکینگ ۱۵۲ دنیا از بلژیک را در پیش رو دارد.

در دیگر دیدار بنیامین فرجی با غلبه ۳ بر صفر با اقتدار از سد حریف عراقی خود گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

فرجی برای راهیابی به فینال مسابقات می‌بایست با اسکندروف حریفی از ازبکستان که رنکینگ ۲۸۵ دنیا را در اختیار دارد روبرو شود.

رضا فرجی هدایت، بنیامین فرجی و الینا رحیمی را در این مسابقات عهده دار می‌باشد.

کد خبر 6064845

دیگر خبرها

  • اولین مدال دختران تنیس روی میز ایران در سال ۱۴۰۳ قطعی شد
  • پدیده طبیعی خورشید سیاه در نزدیکی مرز آلمان (فیلم)
  • دو پیروزی ارزشمند دختران بسکتبالیست ایران در کاپ آسیا
  • ۲ برد دختران بسکتبالیست ایران در کاپ آسیا
  • آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • گل‌فشان‌ها جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران + فیلم
  • کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟
  • (ویدئو) جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران
  • جذاب‌ترین پدیده طبیعی ایران (فیلم)