Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور ایران در هشتم جولای اعلام کرد هر کشور قدرتمندی که می‌خواهد با ایران کار کند، می تواند نفت ایران را پیش‌خرید کند. ایران سعی دارد مشتریان سنتی خود را قانع کند نفت را برای تحویل در آینده در ازای سرمایه گذاری کالا یا خدمات بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش فروش نفت قرار است تحریم های آمریکا را دور بزند .

با این شیوه ایران می‌تواند به اعتبار های لازم برای سرمایه گذاری و خرید کالا و خدمات دست یابد . همچنین می توان از آن به عنوان یک اعتبار شناور در اینستکس استفاده کرد. اینستکس ساز و کار مالی است که توسط اتحادیه اروپا به تبعیت از برجام ایجاد شده است. کشورهای اروپایی همگی خرید نفت از ایران را از نوامبر 2018 پس از اعمال دوباره تحریم ها آمریکا علیه ایران متوقف کردند .

مقامات ایران بارها اعلام کردند شرط اصلی آنها برای ماندن در برجام توانایی فروش نفت است. بنابراین پیش فروش نفت می تواند راه حلی عملی برای ایران و کشورهای اروپایی باشد و کمک می کند اقتصاد ایران در بحبوحه‌ی تحریمها سرپا بماند .

از زمان اعلام لغو معافیت های خرید نفت ایران در آوریل، تولید نفت ایران به 2.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافت و صادرات نفت این کشور تا 380 هزار بشکه در روز پایین آمد . سهم بازار ایران تا حد زیادی توسط سایر اعضای اوپک از جمله عربستان، امارات و عراق گرفته شده است. بازار میعانات گازی ایران در کره جنوبی حالا در اختیار آمریکا قرار دارد. ایران سعی می کند استراتژی هایی برای حفظ حداقل سهم خود پیدا کند .

پیش فروش نفت در ازای سرمایه گذاری، کالا و خدمات کمک می‌کند ایران سهم بازار خود را پس از برداشته شدن تحریم ها یا بی اثر شدن آنها بازپس بگیرد. اگر ایران موفق شود قراردادهایی با کشورهای هند، چین و کره جنوبی برای پیش خرید نفت ببندد ، حداقل سهم بازار آن در این کشورها برای بعد از تحریم های آمریکا تضمین می شود .

این استراتژی همچنین می تواند تأثیر تحریم های آمریکا را از بین ببرد . هر کشوری که به صورت اعتبار، کالا یا سرمایه گذاری به ایران پول قرض بدهد، در کوتاه مدت پس خواهد گرفت. بنابراین این کار صادرات نفت ایران به مشتریان سنتی آن را در آینده برای تسویه این بدهی ها تضمین می کند. همچنین کمک می کند تاثیر تحریم ها کاهش یابد .

ولی این سوال باقی می ماند که خریدار اصلی نفت ایران کیست؟ این احتمال که روسیه نفت ایران را در ازای حمایت سیاسی و اقتصادی بالای آن پیش خرید کند بالاست .

در میان مشتریان آسیایی نفت ایران، به نظر می رسد هند و چین نفت این کشور را پیش خرید کنند. ولی چین در حال حاضر با آمریکا کار می‌کند تا به یک چارچوب برای روابط بلند مدت اقتصادی و تجاری برسند. چین همچنین گاز طبیعی مایع را از آمریکا وارد می‌کند.

نمی توان تصور کرد هند روابط نظامی، انرژی و تجاری خود را با آمریکا با خرید نفت ایران به خطر بیاندازد، در حالیکه ایران روابط بزرگ تاریخی با این کشور دارد و منفعت هند در سرمایه گذاری و مدیریت بندر چابهار است .

اتحادیه اروپا با پیش خرید نفت ایران می تواند مکانیسم اینستکس را زنده کند. بدون مشارکت اتحادیه اروپا سخت است تصور کنیم کسب و کارهای خصوصی و پالایشگاه‌های مستقل با خرید و پالایش نفت ایران تا زمان برطرف شدن کامل تحریم‌ها، روابط تجاری خود را با شرکت‌های آمریکایی به خطر بیندازند .

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش خبرآنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • ۱۲ نکته مهم درباره عملیات وعده صادق/ تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند