Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@08:15:38 GMT

رییس پژوهشکده هنر تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۶۸۶۲

رییس پژوهشکده هنر تغییر کرد

عبدالحسین لاله، عضو هیئت‌ علمی و رئیس گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر، طی حکمی از سوی سرپرست فرهنگستان هنر به سمت سرپرست پژوهشکده هنر منصوب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، مراسم تودیع رئیس پیشین و معارفه سرپرست جدید پژوهشکده هنر، عصر روز یکشنبه (۲۳ تیرماه ۱۳۹۸) با حضور علیرضا اسماعیلی (سرپرست فرهنگستان هنر)، مدیران این فرهنگستان و اعضای هیئت‌علمی و کارکنان پژوهشکده هنر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم علیرضا اسماعیلی، از هادی ربیعی (عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و رئیس سابق پژوهشکده هنر)، برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی که در مدت مدیریت وی به انجام رسید، قدردانی کرد. وی همچنین، با اشاره به سوابق مدیریتی و علمی و اجرایی عبدالحسین لاله برای وی آرزوی توفیق روزافزون کرد.

بنا بر این گزارش، عبدالحسین لاله، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است و مدرک دکتری تخصصی رادیو، تلویزیون و سینما و دکتری تخصصی دراماتورژی از دانشگاه آنکارای ترکیه دارد. او تدریس در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی (تهران‌مرکز)، دانشکده صداوسیما، دانشکده خبر، دانشگاه هنر تبریز و دانشکده نبی‌اکرم تبریز را در کارنامه خود دارد.

او همچنین دارای تألیفات، ترجمه‌ها و مقالات علمی است که از این میان می‌توان به کتاب‌های «تبیین جایگاه داستان در ادبیات نمایشی»، «دلایل موفقیت سینمای ایران در جهان»، «تخیل در عصر سینمای دیجیتال»، «ترجمه یادداشت‌هایی در مورد سینمای ترکیه» نوشته نیلگون آبیسل، و مقالاتی چون «نقد بومی و بایسته‌های فرهنگی»، «سینمای ملی، مؤلفه‌های متناقض» و… اشاره کرد.

از فعالیت‌های هنری لاله نیز نویسندگی و کارگردانی آثار تلویزیونی و نمایشی است که از آن جمله می‌توان به حیدربابا سلام، رکورددار تئاتر ایران اشاره کرد که در سه دهه حضورش، نه سال به روی صحنه رفته است.

مدیریت گروه ادب و هنر شبکه دو سیما از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲، ریاست دبیرخانه شورای هنر از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱، ریاست دفتر رئیس فرهنگستان هنر از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰، ریاست مرکز تحقیقات مردم‌شناسی (انجوی) صداوسیما از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ از جمله سوابق اجرایی عبدالحسین لاله است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فرهنگ پژوهشکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رئیسی دکتری گرفت

سید ابراهیم رئیسی که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پرفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پرفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد