Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی رستمی روز دوشنبه در همایش صنعتگران، کارآفرینان، بازاریان و اصناف تربت حیدریه که با حضور وزیر صمت برگزار شد، افزود: با بهره برداری از پروژه‌های در حال ساخت، نرخ بیکاری در این شهرستان کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: حجم نقدینگی در کشور بسیار زیاد است که باید به سوی تولید هدایت شود و در صورت تحقق این مهم، شاهد رفع بسیاری از مشکلات فراروی جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با تسهیل گری و رفع برخی قوانین دست و پا گیر، زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران را فراهم کنند.

رستمی افزود: در صورت تحقق این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری، شاهد بهبود وضع معیشتی مردم و رونق فضای کسب و کار خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با طرح‌های در دست اقدام، تربت حیدریه اکنون به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده که با تکمیل و بهره برداری از آنها، تحول بزرگی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه نیز گفت: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای حمایت از سرمایه گذاران به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

مهدی عباسپور افزود: در سه ماه نخست امسال ۲۰ مجوز راه اندازی واحدهای تولیدی با ۵۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در تربت حیدریه صادر شده است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط ۷۲ فرصت سرمایه گذاری در شهرستان احصا شده و آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران در این زمینه هستیم.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربیت حیدریه در حدود ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمدی اظهار کرد: حین انجام عملیات مرمت و ساماندهی «سرای تاریخی امین»، بقایای آب‌انباری تاریخی کشف شد که بررسی‌های کارشناسی و مستندسازی آن در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: اکنون قسمت پلکان ورودی و پاشیر مشخص شده که با توجه به وجود درختان و فضای سبزی که از قبل بر بالای این اثر کاشته شده نیاز به هماهنگی اداری برای جابجایی است.

وی ادامه داد: تربت‌حیدریه به دلیل داشتن ۱۳ کاروانسرا و ۶ سرا به شهر «سرا و کاروانسرا» معروف بوده و یکی از سراهای معروف که در سه استان خراسان و حتی در سطح کشور از نظر معماری برجسته است و در راسته بازار فردوسی واقع شده، «سرای تاریخی امین» است.

محمدی افزود: سرای امین که قدمت آن مربوط به دوران قاجاریه است توسط حاج محمدرضا لاری ساخته شده و در زمان خود یک مرکز تجاری بزرگ بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: عملیات مرمت و ساماندهی این اثر ملی با مشارکت اداره میراث فرهنگی، اوقاف، کسبه و همکاری شهرداری و شورای اسلامی از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: بیشتر آب‌انبارهای تربت‌حیدریه و به‌خصوص در بخش مرکزی شهر که در مسیر حرکت کاروان‌های تجاری قرار داشته، مربوط به دوران قاجاریه است.

محمدی افزود: هم‌اکنون بزرگترین آب‌انبار کشف‌شده در تربت‌حیدریه، واقع در بازار «شیر چهار سوق، با گنجایش بیش از هزار و ۷۰۰ متر مکعب، در دست مرمت است، این آب‌انبار از نظرهای مختلف، نظیر وسعت زیاد، در خراسان رضوی و حتی در سطح کشور کم‌نظیر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه ادامه داد: در دهه‌های اخیر، با گسترش شهرنشینی و خانه‌سازی نوین، بناهای تاریخی تخریب شده یا به زیر خیابان‌ها و معابر رفته است و اکنون با ساخت‌وساز و خاک‌برداری، بقایای آنها از دل خاک بیرون می‌آید.

کد خبر 6063736

دیگر خبرها

  • ۴ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در محور مشهد- تربت حیدریه
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • (عکس) کشف یک آب انبار عهد قاجاریه در تربت حیدریه
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • کشف یک آب انبار تاریخی در تربت‌حیدریه
  • یک آب انبار تاریخی عهد قاجاریه در تربت‌حیدریه کشف شد
  • بهره برداری از آکادمی ورزشی، در تربت حیدریه
  • توزیع ۱۰۳ تن کالای حمایتی ویژه رمضان در تربت‌حیدریه
  • حوادث جاده‌ای تربت‌حیدریه در تعطیلات نوروز فوتی نداشت