Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین توکلی کجانی عصر دوشنبه در نشست خبری هم اندیشی مسئولان شهرستان ملارد با اعضای شورای استان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده بود تصمیم گیری های بسته در ملارد را به زیان این شهر و شهرستان برشمرد و اظهار داشت: اگر اعضای شورای اسلامی شهر ملارد با ارتباط و استفاده از تجربیات سایر استان و شهرستان‌ها پیش روند قطعاً شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و اگر این تصمیم گیری ها تنها بسته و بدون هم اندیشی پیش رود، نتایجی حاصل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از حضور اعضای شورای استان در شهرستان ملارد به نقش ارزنده شوراهای استان اشاره کرد و افزود: شوراهای استان باید به سمت و سویی پیش رود که قابلیت‌های استان را شناسایی نموده و بر اساس آن بتواند قانونی در مجلس مصوب نماید تا نگاه مدیران را نسبت به شهرستان‌های خود تغییر دهد.

توکلی کجانی عدم حضور مدیران کل در شهرستان‌ها را به زیان شهرستان برشمرد تصریح کرد: حضور مدیر کل در شهرستان و دیدن و شنیدن خواسته‌ها و مشکلات ادارات خود نقش اساسی در تصمیم گیری ها خواهد داشت که متأسفانه ما در این شهرستان با آن مواجه هستیم و از طریق استانداری این موضوع را به جد پی گیر خواهیم بود.

فرماندار ملارد مدیریت یکپارچه را نیز یکی از نیازهای فعلی برشمرد و بیان داشت: قانون شهرداری‌ها به سال ۱۳۳۴ بر می‌گردد که باید این قانون اصلاح شود که در این زمینه برخی دوستان نظر دارند که این قانون می‌تواند آسیب به همراه داشته باشد ولی در شرایط فعلی مصوب شدن مدیریت یکپارچه شهری یکی از نیازها می‌باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد توجه به مشکلات شوراها را نیز مهم خواند و گفت: بعضاً افرادی نسبت به شوراها دید منفی دارند و برای جلوگیری از این ذهنیت باید در ورودی سخت گیری داشته باشیم تا اگر کسی منتخب مردم شد با همدلی و همراهی کارها را پیش ببریم.

وی ادامه داد: رسیدگی به حق بیمه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و بحث منطقی شدن حق الجلسه شوراها را مواردی از دغدغه‌های شورای اسلامی برشمرد که باید به آنها نیز توجه شود.

توکلی کجانی استقرار اداره راه و شهرسازی و مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان ملارد را نیز از نیازها برشمرد و افزود: هم اکنون شهروندان شهرستان ملارد به سبب نبود ادارات راه و شهرسازی و هم چنین مرکز فنی و حرفه‌ای با مشکلاتی مواجه هستند که باید با استقرار این ادارات موانع این حوزه مرتفع گردد.

وی از حل مشکل گاز دهستان اخترآباد نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه با پی گیری های محمودی شاه نشین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مجموعه فرمانداری مشکل گاز دهستان اختر آباد حل شد وهم اکنون پیمانکاران انتخاب و تأیید شده که انشاالله در آینده‌ای نزدیک مردم این روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی به ورود شهردار تازه نفس شهر ملارد به کارهای زمین مانده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری ملارد تازه نفس گرفته و کمک کند که کارهای باقی مانده پیش رود و مشکل ۸۰ درصد روستاها هم که از ادوار گذشته مورد پی گیر این افراد بوده در این دوره با جدیت به نتیجه برسد.

کد خبر 4667612

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری ملارد نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

قطعنامه پیشنهادی کشور‌های آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل به ۹ رای موافق بدون مخالفت یا همان وتوی اعضای دائم (آمریکا، روسیه، انگلیس، چین و فرانسه) دارد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

قطعنامه‌ای که آمریکا و ژاپن برای جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ارائه دادند، تنها هدفش روسیه بود.

این رای گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد؛ ادعایی که روسیه آن را رد کرده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل پس از رای گیری به شورای امنیت گفت که این رای " شرم آور است. "

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد نیز گفت که واشنگتن برای متهم کردن مسکو تلاش می‌کند و افزود که روسیه به زودی مذاکرات خود را با اعضای شورا درباره پیش نویس قطعنامه خود با هدف حفظ صلح در فضا آغاز خواهد کرد. 

نبنزیا خطاب به گرینفیلد گفت: "ما خواهان ممنوعیت قرار دادن هر نوع سلاح در فضا هستیم، نه فقط سلاح‌های کشتار جمعی، اما شما این را نمی‌خواهید. بگذارید همین سوال را از شما بپرسم: چرا؟ " 

ایالات متحده آمریکا، تنها کشوری که از سلاح هسته‌ای در جنگ استفاده می‌کند، و ژاپن، تنها کشوری که با یک سلاح هسته‌ای مورد حمله قرار گرفت، با ارائه قطعنامه‌ای پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل، از کشور‌های متعهد به معاهده «فضایی ماورای جو» خواستند چنین سلاح‌هایی را توسعه ندهند و از استقرار آنها در فضا خودداری کنند.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «هر گونه قرار دادن سلاح هسته‌ای در مدار زمین بی‌سابقه، خطرناک و غیرقابل قبول خواهد بود.»

آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

دولت آمریکا پیش از این، به کنگره و همچنین متحدان خود در اروپا درباره توانمندی‌ استقرار جنگ‌افزارهای هسته‌ای روسیه در فضا، که می‌تواند یک تهدید بین‌المللی به شمار آید، اطلاع داده بود.

روسیه، یکی از طرف‌های معاهده « فضایی ماورای جو» سال ۱۹۶۷ که از قراردادن «هرگونه اجسام حامل سلاح‌های هسته‌ای یا هر نوع سلاح کشتار جمعی دیگر در مدار زمین» جلوگیری می‌کند، قبلاً اعلام کرده بود که با استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا مخالف است.

وزیر دفاع روسیه نیز ساخت چنین سلاحی را رد کرده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دهم اسفند در پارلمان روسیه گفت: مسکو هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا ندارد.

اطلاعات مربوط به استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا پس از آن فاش شد که مایک ترنر، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه‌ای غیرمعمول نسبت به یک «تهدید جدی امنیت ملی» هشدار داد.

معاهده «فضایی ماورای جو » که توسط حدود ۱۱۴ کشور از جمله ایالات متحده و روسیه به تصویب رسیده است، استقرار «سلاح‌های هسته‌ای یا هر نوع سلاح کشتار جمعی دیگر» در فضا یا استقرار «سلاح‌ها در فضای خارج از جو» را به هر شکل دیگری ممنوع می‌کند.

«یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن که ریاست جلسه شورای امنیت را بر عهده داشت، گفت که حتی در محیط تقابلی جنگ سرد، رقبا توافق کردند تا اطمینان حاصل کنند که فضای بیرونی صلح‌آمیز باقی می‌ماند. او گفت که ممنوعیت قرار دادن هرگونه سلاح کشتار جمعی در فضا امروز نیز باید رعایت شود.

سفیر آمریکا گفت: همه طرف‌های معاهده باید به ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های مخرب متعهد شوند و ما باید از همه کشورهای عضوی که هنوز طرف آن نیستند بخواهیم بدون تاخیر به آن بپیوندند.

او گفت که ایالات متحده مشتاقانه منتظر تعامل با سایر ۱۵ عضو شورای امنیت "برای ایجاد اجماع در مورد این متن" است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند