Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:11:18 GMT

کلنگ‎زنی کتابخانه تیتکانلوی فاروج پس از ۱۰ سال

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۷۱۷۹

کلنگ‎زنی کتابخانه تیتکانلوی فاروج پس از ۱۰ سال

به گزارش ایرنا در آیین کلنگ زنی این کتابخانه که با حضور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی صورت گرفت، پیمانکار مکلف شد که کار ساخت این مرکز فرهنگی را از فردای کلنگ‌زنی (سه شنبه) آغاز کند.

ساخت این کتابخانه از طرح‌های دولت دهم در سال ۸۸ بود که در قالب ایجاد ۱۸ باب کتابخانه روستایی برای خراسان شمالی مصوب شده بود اما از میان سه سهمیه رسیده به شهرستان فاروج، کتابخانه تیتکانلو به علل مختلفی همچنان اجرا نشده و ساخت آن به تاخیر افتاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در این آیین گفت: در سه سال اخیر، ۱۷ باب کتابخانه در استان به بهره برداری رسیده و کتابخانه تیتکانلو نخستین مرکزی است که کلنگ زنی می شود.

علی محمد جهانی افزود: این کتابخانه با گستره ۴۲۰ متر مربع در یک طبقه ساخته می شود و اعتبار اولیه اختصاصی به این طرح ۷۰۰ میلیون ریال است.

نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: برای جذب نسل نوجوان و جوان، کتابخانه باید بهترین ساختمان شهر را داشته باشد و ساخت کتابخانه تیتکانلو هم باید با همین رویکرد اجرا شود.

هادی شوشتری با تاکید بر اینکه مردم تیتکانلو، نگران تامین اعتبار این طرح نباشند، به نوعی وعده پیگیری خود برای دریافت اعتبارات مورد نیاز اجرا و تکمیل این طرح را داد.

وی همچنین با اشاره به رایزنی‌هایی که برای تجهیز مجتمع فرهنگی یاس تیتکانلو به عنوان سینما صورت داده، گفت: کار ساخت کتابخانه هم باید بدون از دست دادن زمان آغاز شود تا شهروندان تیتکانلویی هرچه زودتر از مزایای آن برخوردار شوند.

در شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج ۵ باب کتابخانه عمومی در نواحی روستایی و ۲ باب کتابخانه شهری دایر است.

شهر تیتکانلو، مرکز بخش خبوشان فاروج حدود ۵ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۱۸۷/‏۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاروج تیتکانلو کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آماده‌سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است و امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ارسلان مالکی، پیش از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ شهرستان گناوه، اظهار کرد: در راستای تأمین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: با وجود سختی‌های موجود در بحث زیرسازی زمین در این استان و کارهایی که در گذشته باید انجام می‌شد و صورت نگرفته، اما کارهای خوبی در راستای تأمین زمین انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در یک یا دو شهر این استان مشکلاتی در تأمین زمین وجود دارد که امروز با برگزاری نشست‌ها و همفکری با مسؤولان استان بررسی و تأمین زمین در استان کامل خواهد شد.

مالکی عنوان کرد: آماده‌سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده است و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است که امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پروژه‌ها در بوشهر بیشتر توسط خود مردم به صورت ویلایی یا گروه ساخت تعیین شده که زمین به مردم واگذار و مردم در ساخت و ساز مشارکت می‌کنند و با سلیقه خود و حمایت مسؤولان و دولت تأمین مسکن آنها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد: امروز برنامه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و فعالیت‌هایی که در استان بوشهر در راستای تأمین مسکن صورت گرفته، انجام شد.

مالکی افزود: سایت بندر ریگ شهرستان گناوه یکی از این برنامه‌های در حال اجرا است که آماده‌سازی آن آغاز و ۱۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

کد خبر 746944

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی