Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سمنان، محسن مسعودیان‌راد اظهار کرد: کاهش هزینه، افزایش سرعت رسیدن کمک‌های نقدی به دست نیازمندان ازجمله مزیت‌های پرداخت صدقه به روش نوین است.

وی دیگر مزایای صدقات الکترونیک را کاهش تولید صندوق برای مشترکان جدید، هزینه تعمیر و نگهداری و هزینه دستمزد رابطان تخلیه‌گر صندوق‌های صدقات برشمرد و گفت: در همین راستا، با توجه به افزایش واحدهای مسکونی، تغییر و جابجایی مشترکان صندوق صدقات، پرداخت صدقات الکترونیکی نسبت به روش‌های سنتی گذشته مقرون به‌صرفه‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت روزانه ۱۹ میلیون تومان صدقه در استان سمنان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم استان در سه‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که بر این اساس هر شهروند روزانه ۱۹ تومان صدقه پرداخت می‌کند.

مسعودیان‌راد گفت: ۳۱۲ میلیون ریال صدقه پرداخت‌شده در بهار سال‌جاری توسط نیک‌اندیشان این استان به روش‌های الکترونیکی بوده است.

وی یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت، دستگاه کارت‌خوان عمومی، تلفن ملی نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ و از طریق نرم‌افزارهای سکه، بله سنا، مراجعه به سایت https://portal.emdad.ir و صدقه پیامکی به پرداخت الکترونیکی کمک‌های خود را به محرومان و نیازمندان جامعه اقدام کنند.

مردم استان سمنان می‌توانند وجوه نقدی خود را با شماره‌گیری سامانه آنی پرداخت #۰۲۳*۸۸۷۷*، شماره‌حساب ۰۱۰۲۳۱۸۴۶۳۰۰۹ و یا شماره کارت ۶۹۸۴-۹۰۱۷-۶۹۱۹-۶۰۳۷ نزد بانک صادرات پرداخت کنند.

کد خبر 4667622

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد استان سمنان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی چقدر اثرگذار است؟

امتداد - به تازگی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اعلام کرده که سقف پرداخت خسارت این صندوق درسالجاری نسبت به سال گذشته با افزایشی سه برابری به ۹۵ میلیون تومان رسیده است، اما این رقم تا چه میزان خسارت های بیمه گذار را جبران می کند؟

 

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  براساس قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، مصوب سال ۱۳۹۹ این صندوق به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی شکل گرفته است.

هدف از تاسیس این صندوق،  افزایش تاب‌آوری، پوشش سراسری و کاهش بار‌‌‌‌ مالی حوادث‌طبیعی و خسارات از دوش دولت و‌‌ مردم است.

ازهمین روی،تمام ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

 

باتوجه به اینکه ۳۰ حادثه از ۵۰ حادثه طبیعی شایع در دنیا، در ایران اتفاق می‌افتد و بسیاری از آنها مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی حوادث تکرارشونده  هستند، نقش صندوق بیمه حوادث طبیعی در حمایت از مردم و کاهش بار دولت ازاهمیت بالایی برخوردار است.

گفته می شود که بیش از ۳۴ میلیون و ۸۳۰ هزار ساختمان تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی قرار گرفته و این صندوق تاکنون بالغ بر ۲۷ هزار و ۱۲۷ خسارت برای ۴۳ حادثه پرداخت کرده است.

ناگفته نماند که بخشی از حق بیمه پرداختی به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را مشترکین دارای انشعاب برق و بخش دیگری را دولت به این صندوق پرداخت می کند.

درسال گذشته ، مبلغ خسارت پرداختی این صندوق به آسیب دیدگان حوادث طبیعی که تحت پوشش قرار داشتند، ۳۰ میلیون تومان بود، رقمی اندک که امکان بازگشت بیمه گذار به شرایط قبل از حادثه را مهیا نمی کرد.

از همین روی ، قرارشد که با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه امسال سقف پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان سه برابر ‌شود.

به تازگی ناصر یارمحمدیان، عضو هیات عامل و معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبرداده که سقف پرداخت خسارت این صندوق نسبت به سال ۱۴۰۲ برای امسال، از حدود ۳۰ میلیون تومان به ۹۵ میلیون تومان رسیده است.

ازقرار معلوم در بودجه سال ۱۴۰۳، مجموع حق بیمه دریافتی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده که حدود ۹۰ هزار تومان آن برعهده مالکان است و ماهی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق قبوض برق توانیر آن را وصول و به خزانه واریز می‌کند.

رقم ۹۵ میلیون تومانی برای جبران خسارت وارد شده به مالکان درحالی مطرح شده  که رشد قیمت ها بر بازار مصالح ساختمانی جهت ساخت و بازسازی  درسالهای قبل ، جهش قابل توجهی داشته است.

علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص گسترش بیمه ساختمان، همکاری شرکت‌های تجاری مرتبط با این بیمه را ضروری دانست و گفته این موضوع را می‌بایست در دستور کار صندوق قرار داد.

آمار  تکان دهنده خسارت حوادث طبیعی در کشور

ایران‌ بـا سـه گسل فعـال یکـی از زلزله‌خیزترین کشـورهای دنیا است.

طبـق گـزارش دفتـر هماهنگی امور بشردوسـتانه سـازمان ملل متحد تقریبـا ۷۷ درصد از مراکـز شـهری کشور در مناطـق پرخطر زلزلـه ( قدرت ۶ تـا ۸ ) قرار دارنـد.

آمارها هم نشان می دهند که تنها در ۱۰ ماهه سال گذشته تعداد ۶٫۱۱۷ زمین لرزه د ر کشور رخ داده که ۱۸۴ مورد از آنها با قدرتی بالای ۴ ریشتر بوده است.

ازسوی دیگر، طبـق گـزارش دفتـر هماهنگی امور بشردوسـتانه سـازمان ملل متحد، بیـش از یک سـوم (۳۶ درصد ) از ۸۷۷ مراکز شـهری ایـران در مناطـق سـیل خیز قـرار دارند که نشان می‌دهد که طی ۷۰ سال اخیر ۸۴۴۹ سیل در استان‌های کشور به ثبت رسیده که نیمی از آنها مربوط به ۲۰ سال اخیر بوده است.

 این یعنی هر سال،  ایران دست‌کم میزبان ۱۲۰سیل است؛ به‌طور میانگین هر ۳ روز یک سیل.

همین موضوع باعث افزایش میزان خسار ت های وارده به مردم می شود.

به عنوان مثال ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری در حادثه تلخ سیل سال  ۹۸  کاملا از بین رفت و حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی و تجاری نیز آسیب دیدند.

رتبه‌بندی استان‌های حادثه خیز از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، گلستان، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان به‌عنوان ۵ استان در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی در صدر جدول هستند. 

از همین منظر ، شاید بتوان با شناسایی نقاط حادثه‌ خیز در کشور و  مدیریت ریسک اصولی در خصوص تعیین میزان حق بیمه و مبلغ پرداختی خسارت به مالکان مسکونی توجه بیشتری کرد.

به نظر می رسد که باتوجه به قیمت نهاده های ساختمانی درکشور، مبلغ خسارت پرداختی ۹۵ میلیون تومانی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان چندان برای حادثه دیدگان کارساز نباشد.

شاید بهتر باشد که در مورد این رقم ارزیابی دقیق تری صورت بپذیرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • درخشش داور سمنانی در مسابقات والسبال آسیایی
  • پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی
  • استفاده ۸۵.۴ درصد مشمولان از طرح کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی چقدر اثرگذار است؟
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر