Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۴ تیر) با آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کردند.

آیت‌الله جنتی طی سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت به فرمایش امام راحل مبنی براینکه مجلس در رأس امور است اشاره کرد و خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس گفت: باتوجه به این فرمایش امام خمینی (ره) وظیفه در رأس امور بودن چیست؟ شما غیر از قانونگذاری که باید قوانین مفید به حال نظام و مملکت تصویب کنید، وظیفه دیگری هم دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین زمینه ادامه داد: مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد؛ مردم نیز این انتظار را از شما نمایندگان دارند.

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از بعضی مفاسد اقتصادی، اداری، سیاسی و رکود اقتصادی تاکید کرد: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که به امور اجرایی نظارت داشته باشند؛ چراکه وظیفه شما فقط قانونگذاری نیست بلکه نظارت هم جزئی از وظایف نمایندگان مجلس است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود به بحث رای اعتماد مجلس به وزرا اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که وزرا از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، باید نسبت به مجلس پاسخگو هم باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه تلاش کنید تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنید، گفت: هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات غیرقابل حل نیست بنابراین باید برای رفع آن‌ها راه‌حل پیدا کنید.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلات قانون انتخابات بر ضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود؛ چراکه موجب اتلاف وقت و سرمایه می‌شود.

دبیر شورای نگهبان در پایان از دو نرخی بودن ارز انتقاد و این موضوع را موجب بروز فساد اقتصادی دانسته و بر لزوم اصلاح این امر تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که با حضور کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انجام شد، روسای کمیسیون‌ها مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضوعاتی همچون قانون انتخابات، بحث بررسی صلاحیت‌ها، دو نرخی بودن ارز و فرایند‌های قانونگذاری نکاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نشست علنی مجلس به ریاست رئیس مجلس آغاز شده و این موارد در دستور کار نمایندگان قرار دارد:

ادامه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی.   گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان.   ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان دربرابر سوء رفتار.   گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری در اجرای ماده ۱۰۰ آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت   گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها.   گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت   گزارش کمیسیون کشاوزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰   بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی   بررسی تقاضای دو فوریت درمورد طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵