Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@03:01:24 GMT

مراسم زیر سایه خورشید ناحیه مرکزی یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۷۴۰۸

مراسم زیر سایه خورشید ناحیه مرکزی یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، 

انتهای پیام/د 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انس با قرآن در سایه اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشرهای مردم، طرح «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» را از ماه مبارک رمضان امسال آغاز کرده است.

رهبر معظم انقلاب ۲۲ اسفندماه امسال در محفل انس با قرآن کریم که همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان برگزار شد، فرمودند: «یکی از وظایف ما تلاوت قرآن است. به نظر این حقیر، در دنیای اسلام هیچکس نباید پیدا شود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند؛ همه ما باید تلاوت کنیم.»

«در طول سال روزی نباشد که شما قرآن را باز نکنید و قرآن را تلاوت نکنید.» و «اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم، معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگی ما و جامعه ما قرآنی خواهد شد.» نمونه‌های دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در باب انس با قرآن کریم است.

آشنایی با متن قرآن کریم، خواندن کلام وحی، تدبر در آیات و عمل به دستورهای قرآنی مراحل انس با قرآن کریم از منظر مقام معظم رهبری است. ایشان عیب بزرگ مسلمانان را در عمل نکردن به قرآن کریم می‌دانند و در این مورد می‌گویند: «عیب بزرگ کار ما مسلمان‌ها، ما امت اسلامی، اینجاست که دم از قرآن کریم می‌زنیم، اما به قرآن کریم عمل نمی‌کنیم. دم از محبت خدا می‌زنیم، اما از دین خدا پیروی نمی‌کنیم».

طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه ضیافت الهی است تا با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های رسمی و مردمی حرکتی ملی را در راستای انس بیشتر جامعه با قرآن کریم رقم بزند؛ انسی که موجب تحول و بروز رفتارهای مبتنی بر آیات کلام وحی شود.

در طرح «زندگی با آیه‌ها» پس از انتخاب ۱۵۰ فراز از آیات قرآن کریم طی سه سال، با انواع تولیدات مکتوب و رسانه‌ای در زمینه این آیه‌ها قشرهای مختلف مردم در راستای آشنایی، خواندن، تدبر، حفظ و عمل به دستورهای قرآنی تشویق می‌شوند.

طرح «زندگی با آیه‌ها» در سه مرحله انجام می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در واقع امتثال بیانات مقام معظم رهبری در توسعه فرهنگ قرآنی و حاکمیت آن در جامعه است.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان‌های عمومی در بین مردم افزود: ایشان تاکید دارند که برای قرآنی کردن جامعه باید از گفتمان سازی و تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج کردن آن در افکار مشترک همه مردم بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ما از قرآن دور و با آن بیگانه‌ایم اظهار کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر تاکید به حفظ قرآن، معتقد هستند برای اینکه آیات الهی در ذهن مردم و به طبع آن در رفتار مردم جاری شود حفظ آیات کلیدی و مهم بسیار تأثیرگذار است.

وی طرح «زندگی با آیه‌ها» را برگرفته از اندیشه‌های مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: ایشان انس با قرآن را تضمین کننده حرکت اسلامی جامعه می‌دانند و می‌فرمایند اگر در کشور ما یک جمع قابل توجهی از مردم با قرآن انس پیدا کنند به طوری که مفاهیم قرآن در ذهن آنها وجود داشته و زنده باشد حرکت اسلامی جامعه تضمین شده است.

صاحبقرانی طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» را عمل به منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه قرآن عنوان و خاطرنشان کرد: در این طرح ابتدا باید آیات قرآن کریم را بخوانیم، بعد معنای آنها را بفهمیم، سپس آیات کلیدی آن را حفظ کنیم و بعد از این مراحل با این آیه‌ها زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی با بیان اینکه طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در سه مرحله و در طی سه سال انجام می‌شود، تصریح کرد: ان‌شاالله خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم دست به دست هم قرآن را در جامعه توسعه دهیم و در در قالب طرح‌هایی چون زندگی با آیه‌ها پیش ببریم.

طرح «زندگی با آیه‌ها» در چهار سطح برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: الحمدالله برای طرح «زندگی با آیه‌ها» و فرهنگ سازی آن فعالیت‌های خوبی در استان انجام شده است.

حجت الاسلام مرتضی همتی‌فر افزود: پیش از ماه مبارک رمضان کارشناسان و مدیران استانی با حضور در مناطق مختلف استان و مراکز فرهنگی، طرح زندگی با آیه‌ها را تبیین و تشریح کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح «زندگی با آیه‌ها» در چهار سطح برگزار می‌شود، گفت: گفتمان سازی، ایجاد انس عموم مردم با مفاهیم فرازهای قرآنی، ایجاد انس مردم با الفاظ قرآنی و کنشگری با محوریت تعلیم و عمل به قرآن سطوح چهارگانه این طرح است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقبال خوبی که در استان نسبت به طرح «زندگی با آیه‌ها» و جلسات قرآن است شاهد نتایج بسیار خوبی از اجرای این طرح در پایان ماه مبارک رمضان باشیم.

همتی‌فر افزود: با هدف آشنایی قشرهای مختلف مردم با طرح «زندگی با آیه‌ها»، این طرح توسط ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی در جلسه‌های مختلف معرفی و تبیین شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در راستای اجرای این طرح سه ساله شاهد انس بخش عمده‌ای از جامعه با قرآن کریم باشیم.

۵ محور طرح «زندگی با آیه‌ها»

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح «زندگی با آیه‌ها» بر اساس سیر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری طراحی شده است، گفت: آیات این طرح در قالب پنج محور اصلی ایمان و امید، توحید و جهت حرکت، نبوت و قیام، ولایت و معاد و مقصد انتخاب شده‌اند.

عبدالله ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای در راستای اجرای این طرح اظهار کرد: علاوه بر تبلیغ طرح زندگی با آیه‌ها در پلتفرم‌ها و سکوهای نشر، انسان رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، نهادهای رسانه‌ای، نهادهای مردمی، تشکل‌های قرآنی و صدا و سیمای استان برای انجام خوب این طرح کمک می‌کنند.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به استقبال خوب از طرح «زندگی با آیه‌ها» تصریح کرد: با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب بیشتر مخاطبان، مسابقات قرآنی فراوانی در شهرستان‌های استان در حال اجرا است که در قالب مسابقه زندگی با آیه‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد با ارسال عدد ۵ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۸۸ می‌توانند به پویش و مسابقه این طرح بپیوندند، خاطرنشان کرد: همه هم استانی‌ها با شرکت در این مسابقه می‌توانند علاوه بر آشنایی بیشتر با آیات الهی، جز برندگان مسابقه نیز باشند که جوایز بسیار خوبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

مسطورا؛ راهبرد اصلی آموزش و پرورش در رمضان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل خراسان رضوی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با هدف تبیین و برنامه‌ریزی این طرح جلسات حضوری و مجازی ویژه مدیران دارالقرآن‌ها و سایر مدیران و کارشناسان مسؤول برگزار شده است اظهار کرد: طرح «زندگی با آیه‌ها» راهبرد اصلی فعالیت‌های رمضانی آموزش و پرورش است.

سید محمداسماعیل اصغرزاده افزود: با حوزه معاونت آموزشی اداره کل هم جلسات مشترکی برگزار و راهکارهای بهره‌مندی هرچه بهتر دانش‌آموزان و معلمان از این طرح بابرکت مطرح شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل خراسان رضوی با بیان اینکه از طریق سامانه پرورشی تعداد ثبت‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از محتواهای بارگذاری شده رصد و بررسی می‌شود، گفت: تمامی محتواهای مرتبط با این طرح قرآنی به طور روزانه در کانال‌ها و گروه‌های مختلف مربوط به معلمان و دانش‌آموزان بارگذاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح یک دوره آموزشی ویژه معلمان و همکاران آموزش و پرورش نیز برگزار خواهد شد.

«زندگی با آیه‌ها» از همان آغاز ماه مبارک رمضان به گفتمان جاری در جلسات و محافل قرآن کریم استان خراسان رضوی تبدیل شده است و خبرگزاری مهر هم تلاش می‌کند تا در این ایام گوشه‌ای از این برنامه‌های قرآنی را شهرها و مناطق مختلف این استان را در قالب خبر، گزارش و فیلم به تصویر بکشد.

کد خبر 6057380

دیگر خبرها

  • شفق‌های پرتوایکس در سیاره عطارد شکل گرفت
  • انس با قرآن در سایه اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • رونمایی دیوارنگاره تجلی ارادت در بارگاه خورشید
  • تصاویر نجومی ۲۸ اسفند (۱۸ مارس)
  • آغاز بهار با گذر خورشید از نقطه اعتدال بهاری
  • (تصاویر) ماه رمضان در سایه جنگ در غزه
  • تربیع اول ماه را رصد کنید
  • تصویر خیره‌کننده از لحظه «اسپاگتی شدن» یک ستاره توسط سیاهچاله‌ای با جرم یک میلیون برابر خورشید
  • شفق قطبی: چه چیزی باعث نورهای زیبا می شود؟
  • استقبال مددجویان زندان مرکزی خراسان جنوبی از مراسم جزء خوانی قرآن