Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که طی هفته جاری گفت‌وگوهایی با همتایان ایرانی، آمریکایی و روسی خود با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه خواهد داشت.

اخبار سیاسی_ وی که در کنفرانس خبری مشترک با همتای صربستانی خود صحبت می‌کرد، افزود: در شرایط سخت کنونی به میانجی‌گری و رویکرد مذاکره‌ای خود ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک امانوئل ماکرون هفته پیش در سفر به ایران  با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه دیدار و گفتگو داشت.

پیش از سفر امانوئل بُن به تهران و دوشنبه پیش ماکرون تلفنی با رئیس جمهور آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرده بود.

از سوی دیگر  امروز منابعی در وزارت خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین مفادی از محتوای طرح این کشور در خصوص کاهش تنش میان ایران و آمریکا را که در برخی موارد با خواسته‌های 12گانه وزیر خارجه آمریکا از ایران شباهت دارد، شرح دادند.

پس از اعلام ایران مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود ذیل برجام، بسیاری از کشورهای اروپایی که اقدامی تا بدان تاریخ در خصوص تحریم‌های آمریکا انجام نداده بودند، به شدت در خصوص شکست برجام ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش تنش میان ایران و آمریکا شدند.

اروپا در حالی خواستار پایبند بودن ایران به مفاد برجام است که در مقام عمل بسیاری از تعهدات خود ذیل این توافق را تا کنون اجرا نکرده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور دبیر شورای عالی امنیت معاون وزیر خارجه رئیس جمهور آمریکا ایران وزارت خارجه ایران و آمریکا وزیر خارجه آمریکا کشورهای اروپایی رئیس جمهور علی شمخانی فرانسه معاون سیاسی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مقامات آمریکا و اروپا به پیروزی دوباره پوتین | این انتخابات مضحک، ساختگی و باطل است...

به گزارش همشهری آنلاین، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، مدعی شد: «با توجه به اینکه پوتین مخالفان سیاسی را زندانی و دیگران را از رقابت با خود منع کرده است، بدیهی است که انتخابات آزاد و عادلانه نیست».

پوتین موفق شد با کسب بیش از ۸۷ درصد آرا، برای پنجمین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به پیروزی برسد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس برگزاری انتخابات روسیه در مناطق تحت تصرف این کشور در اوکراین را «غیرقانونی» و دارای «فقدان انتخاب برای رأی دهندگان و عدم نظارت مستقل سازمان امنیت و همکاری اروپا» خواند و گفت «انتخابات آزاد و منصفانه این‌گونه نیست».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم نتیجه انتخابات روسیه را «غیرقانونی» خواند و در اظهاراتی تند علیه پوتین مدعی شد: «همه در جهان می‌دانند که این شخص، مانند بسیاری دیگر در طول تاریخ، دچار بیماری قدرت شده و برای همیشه از هیچ چیز برای حکومت کردن کوتاه نخواهد آمد. هیچ شرارتی نیست که او برای حفظ قدرت شخصی خود انجام ندهد. و هیچ کس در جهان از این مصون نمی‌ماند».

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفت: «انتخابات نه آزاد و نه عادلانه بود».

«یان لیپاوسکی» وزیر امور خارجه چک، این انتخابات را «مضحک و ساختگی» خواند و گفت: «این انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که نشان داد چگونه این رژیم جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مخالفان را سرکوب می‌کند».

وزارت خارجه فرانسه هم مدعی شد پیروزی پوتین «در شرایطی از سرکوب در جامعه مدنی صورت گرفت و شرایط برای یک انتخابات آزاد و دموکراتیک رعایت نشد». این وزارتخانه همچنین در این بیانیه از «شجاعت تعداد زیادی از شهروندان روسیه که به طور مسالمت‌آمیز علیه این حمله به حقوق اساسی سیاسی خود اعتراض کردند» ستایش کرد.

اتحادیه اروپا هم نتایج انتخابات روسیه در مناطق تحت تصرف این کشور در اوکراین را «باطل» خواند و «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، انتخابات روسیه را محکوم کرد.

کد خبر 839978 منبع: ایسنا برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین با آرای ۸۷ درصدی | مقام آمریکایی : من در جای خود میخکوب شدم !
  • واکنش آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه
  • واکنش تند مقامات آمریکا و اروپا به پیروزی دوباره پوتین | این انتخابات مضحک، ساختگی و باطل است...
  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • امانوئل مکرون: احتمالا ناتو علیه روسیه عملیات زمینی کند
  • پوتین در اروپا پیش می‌رود و ترامپ به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی بکن!| بایدن: او بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • خاطرات بولتون: نامه مهمی که روحانی به پوتین نوشته بود
  • رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی