Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان در اختیار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در هر مصوبه‌ای که لازم باشد کارشناسان پژوهشکده آماده همکاری با مجلس بوده و کمک می‌کنند تا رفت و برگشت مصوبات کمتر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای نگهبان، کدخدایی طی سخنانی در دیدار روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله جنتی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت با بیان اینکه دیدارها و تعامل خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم، گفت: این دیدارها یا به صورت انفرادی یا به صورت جمعی در کمیسیون‌ها و باتوجه به ضرورت‌های پیش آمده صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیدارهایی که با نمایندگان مجلس داریم موجب شده تا مسائل همدیگر را درک کرده و بدانیم مشکل چیست؟

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به پیشنهاد یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس مبنی بر همکاری شورای نگهبان با مجلس برای جلوگیری از رفت و برگشت‌های چندباره مصوبات میان مجلس و شورا اظهار داشت: این کار تا حدودی انجام می‌شود و پژوهشکده شورای نگهبان در این زمینه با مجلس همکاری دارد.

کدخدایی با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان در اختیار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در  هر مصوبه‌ای که لازم باشد کارشناسان پژوهشکده آماده همکاری با مجلس بوده و کمک می‌کنند تا رفت و برگشت مصوبات کمتر شود.

وی با اشاره به اظهارات یکی دیگر از روسای کمیسیون‌ها درباره نقش هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و جایگاه این هیئت در قانون گفت: این هیئت به موجب قانون اساسی هیچ اشکال حقوقی و قانون اساسی ندارد بلکه مشکل بحث هماهنگی بیشتر است که باید صورت گیرد و البته آیت‌الله آملی لاریجانی دنبال اصلاح این فرایند است.

وی ادامه داد: اینکه گفته شود هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان دوم است، حرف درستی نیست؛ چراکه این هئیت نسبت به موازین شرعی و انطباق با قانون اساسی نظر نمی‌دهد بلکه به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

کدخدایی در پاسخ به یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس که خواهان اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخاباتی بود، تاکید کرد: آنچه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌دهد مستند و مستدل است، نظرنهایی، نظر شورای نگهبان است اما هرکس مراجعه کند اسناد را به او ارائه می‌کنیم ولی قانون ما را از اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت افراد منع کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عباسعلي كدخدايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: تا ظهر امروز (دوشنبه، ۲۸ اسفند) صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. ضمن این‌که صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) نیز تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ۱۹ حوزه انتخابیه باقی‌مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی داشتیم، جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفت و در نهایت صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به ترتیب زیر به تایید شورای نگهبان رسید:

۱۹ حوزه انتخابیه که صحت انتخابات در آن‌ها به تایید رسید، عبارتند از:

استان تهران
۱. پاکدشت
۲. دماوند و فیروزکوه
۳. رباط کریم و بهارستان
۴. شهریار، ملارد و قدس
۵. ورامین، پیشوا و قرچک (به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارشات و اسناد واصله صلاحیت نفر اول رد شد و نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.)

استان خوزستان
۶. اهواز، باوی، حمیدیه و کارون
۷. آبادان
۸. اندیمشک
۹. ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون
۱۰. بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی
۱۱. بهبهان و آغاجاری
۱۲. خرمشهر
۱۳. دزفول
۱۴. دشت‌آزادگان و هویزه
۱۵. رامهرمز و رامشیر
۱۶. شادگان
۱۷. شوش و کرخه
۱۸. شوشتر و گتوند
۱۹. مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل (با توجه به اختلاف نزدیک آراء نفر اول و دوم حوزه انتخابیه، پس از بازشماری کامل تمامی صندوق‌های اخذ رأی، با جابه‌جایی نفر اول و دوم، آقای رضا جباری به عنوان منتخب در این حوزه مشخص شد)

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از حضور مردم پای صندوق‌های رای و از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، گفت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی بر اساس تک‌تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.

وی تاکید کرد: همه باید پای‌بند به قانون باشیم و در آستانه عید نوروز مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر طحان‌نظیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: طبق قانون، وزارت کشور باید زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد دهد که این وزارتخانه روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را پیشنهاد داد.

وی افزود: ما در شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادیم و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت شد. ضمن این‌که با موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه که یکی از آن‌ها نیز تهران است، به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد
  • تایید انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان همدان
  • صحت انتخابات مجلس در همه حوزه‌ها تایید شد
  • صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد
  • تصمیم نهایی در مورد کاهش خدمت سربازی
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد
  • کاهش مدت خدمت سربازی تایید شد + جزئیات
  • نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان
  • صحت انتخابات در هفت حوزه لرستان تایید شد