Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد، گفت: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸) با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله جنتی طی سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت به فرمایش امام راحل مبنی براینکه مجلس در رأس امور است اشاره کرد و خطاب به رؤسای کمیسیون‌های مجلس گفت: باتوجه به این فرمایش امام خمینی (ره) وظیفه در رأس امور بودن چیست؟ شما غیر از قانونگذاری که باید قوانین مفید به حال نظام و مملکت تصویب کنید، وظیفه دیگری هم دارید.

وی در همین زمینه ادامه داد: مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد؛ مردم نیز این انتظار را از شما نمایندگان دارند.

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از بعضی مفاسد اقتصادی، اداری، سیاسی و رکود اقتصادی تاکید کرد: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که به امور اجرایی نظارت داشته باشند؛ چراکه وظیفه شما فقط قانونگذاری نیست بلکه نظارت هم جزئی از وظایف نمایندگان مجلس است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود به بحث رأی اعتماد مجلس به وزرا اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که وزرا از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند، باید نسبت به مجلس پاسخگو هم باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه تلاش کنید تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنید، گفت: هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات غیرقابل حل نیست بنابراین باید برای رفع آن‌ها راه‌حل پیدا کنید.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلات قانون انتخابات برضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود؛ چراکه موجب اتلاف وقت و سرمایه می‌شود.

وی در پایان از دو نرخی بودن ارز انتقاد و این موضوع را موجب بروز فساد اقتصادی دانسته و بر لزوم اصلاح این امر تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که با حضور کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انجام شد، رؤسای کمیسیون‌ها مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضوعاتی همچون قانون انتخابات، بحث بررسی صلاحیت‌ها، دو نرخی بودن ارز و فرایندهای قانونگذاری نکاتی را مطرح کردند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آیت الله جنتی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه عفاف و حجاب هنوز در شورای نگهبان تصویب نشده و به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هادی طحان نظیف در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه تمام ارکان نظام برای جریمه بی‌حجابی به جمع‌بندی رسیدند با تأکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟