Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، با اعلام اسامی حقوقدانان پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای عضویت در شورای نگهبان مشخص شد که خداحافظی سه عضو حقوقدان شورای نگهبان حتمی است.

نجات‌الله ابراهیمیان، محسن اسماعیلی و سام سوادکوهی سه عضو این شورا هستند که دوره حضورشان در شورای نگهبان پایان یافته و قرار نیست تمدید شود.

سام سوادکوهی اولین عضو حقوقدان شورای نگهبان بود که روز گذشته در مصاحبه‌ای به عدم حضورش در میان گزینه‌های رئیس قوه قضائیه واکنش نشان داد و اعلام کرد که علت این موضوع مشورتی است که رئیسی با آیت‌الله جنتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته بود که حتماً رئیسی با آیت‌الله جنتی در این باره صحبت کردند و بعد به این نتیجه رسیدند.

سوادکوهی درباره نقش آیت‌الله جنتی در عدم معرفی او هم گفته بود که «شاید علت (عدم موافقت) این بوده و رویکرد ما با میل، سلیقه و موازینی که ایشان (آیت‌الله جنتی) به آن اعتقاد داشتند مطابقت نداشته».

او در پاسخ به سوال خبرنگار تاکید کرد که عدم معرفی وی از سوی رئیس قوه قضائیه نظر منفی آیت‌الله جنتی نسبت به وی بوده است.

اما پس یک روز سام سوادکوهی در گفتگو با خبرگزاری فارس مواضعی درباره آیت‌الله جنتی اتخاذ کرد که به نظر تناسبی با موضع گلایه‌آمیز روز گذشته وی ندارد.  

عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره آیت‌الله جنتی به این خبرگزاری گفت: مهم‌ترین دغدغه آیت الله جنتی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و غیر از این موضوع چیز دیگری ندیده‌ام و این اظهارات را همواره به صورت شفاف و روشن در زمان‌های مختلف بیان کرده‌ام. در هر موردی که آیت الله جنتی در موضوعات مختلف موضع گیری کرده‌اند بر اساس نگرانی و دغدغه‌شان نسبت به جمهوریت نظام و آنچه که اصول نظام به آن متکی است باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: از اینکه در چند سال اخیر در خدمت آیت الله جنتی در شورای نگهبان بودم افتخار می‌کنم ضمن اینکه کشور به وجود ایشان و خصلت‌های مفید وی بسیار نیاز دارد.

سوادکوهی که درباره معرفی محمد دهقان برای عضویت در شورای نگهبان موضعی منتقدانه داشت، امروز موضعش را تغییر داد. او درباره جناحی بودن محمد دهقان گفته بود که «امیدوارم ایشان در مقام داوری بتوانند به‌درستی عمل کنند. اما در هر صورت باید تأکید کنم که کار داوری، کار بسیار سختی است و نگرانی که شما می‌گویید بجاست. اما امیدواریم در عمل آنچه خیر است اتفاق بیفتد»، اما امروز در گفتگو با فارس درباره وی گفت که «از آقای دهقان غیر از دینداری و حفظ ارزش‌های اعتقادی کشور چیز دیگری ندیده‌ام. او فردی برجسته و مفید است و امیدوارم هر آنچه در مورد وی در نشست فردای مجلس محقق شود بر اساس حکمت خداوند باشد».

مشخص نیست که چرا سوادکوهی پس از یک روز مواضعش را درباره آیت‌الله جنتی و محمد دهقان تغییر داده است.

۲۱۲۷۱

کد خبر 1280074

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای نگهبان احمد جنتی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا خودرو کارگردانان سینمای ایران اتحادیه اروپایی سینمای ایران تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهار نظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • ۱۰ آقازاده پای میز محاکمه؛ از پسر آیت الله جنتی و فرزندان هاشمی رفسنجانی تا دختر آقای وزیر
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲