Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان طی سخنانی در دیدار رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله جنتی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت با بیان اینکه دیدارها و تعامل خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم، گفت: این دیدارها یا به صورت انفرادی یا به صورت جمعی در کمیسیون‌ها و باتوجه به ضرورت‌های پیش آمده صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیدارهایی که با نمایندگان مجلس داریم موجب شده تا مسائل همدیگر را درک کرده و بدانیم مشکل چیست؟

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به پیشنهاد یکی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس مبنی بر همکاری شورای نگهبان با مجلس برای جلوگیری از رفت و برگشت‌های چندباره مصوبات میان مجلس و شورا اظهار داشت: این کار تا حدودی انجام می‌شود و پژوهشکده شورای نگهبان در این زمینه با مجلس همکاری دارد.

کدخدایی با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان در اختیار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در هر مصوبه‌ای که لازم باشد کارشناسان پژوهشکده آماده همکاری با مجلس بوده و کمک می‌کنند تا رفت و برگشت مصوبات کمتر شود.

وی با اشاره به اظهارات یکی دیگر از رؤسای کمیسیون‌ها درباره نقش هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و جایگاه این هیئت در قانون گفت: این هیئت به موجب قانون اساسی هیچ اشکال حقوقی و قانون اساسی ندارد بلکه مشکل بحث هماهنگی بیشتر است که باید صورت گیرد و البته آیت‌الله آملی لاریجانی دنبال اصلاح این فرایند است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اینکه گفته شود هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان دوم است، حرف درستی نیست؛ چراکه این هیئت نسبت به موازین شرعی و انطباق با قانون اساسی نظر نمی‌دهد بلکه به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

کدخدایی در پاسخ به یکی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس که خواهان اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخاباتی بود، تاکید کرد: آنچه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌دهد مستند و مستدل است، نظر نهایی، نظر شورای نگهبان است اما هر کس مراجعه کند اسناد را به او ارائه می‌کنیم ولی قانون ما را از اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت افراد منع کرده است.

کد خبر 4667627 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جنتی مجلس کدخدایی خبر گزاری مهر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به تعیین تکلیف و انحلال شورای اسلامی شهر نسیم‌شهر گفت: شورای حل اختلاف وزارت کشور با برگزاری جلسه با انحلال شورای نسیم‌شهر موافقت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در بهارستان، عبدالله نوحی در جمع خبرنگاران با اشاره به از حد نصاب افتادن شورای نسیم‌شهر گفت: با دستگیری برخی از اعضای شورای اسلامی نسیم شهر به علت تخلفات صورت گرفته، شورا از اکثریت خارج شده و در سه ماه گذشته نیز جلسه‌ای برگزار نکرده است.

وی افزود: به دلیل رسمیت نیافتن جلسات و از حد نصاب خارج شدن شورا، موضوع در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر در هفته‌های گذشته در استانداری تهران مطرح شد و اعضای هیئت حل اختلاف استانداری رأی به انحلال شورای شهر نسیم شهر دادند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در شورا و شهرداری نسیم شهر/ 7 نفر دستگیر شدند

فرماندار بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از ارسال این رأی به هیئت مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور، روز گذشته، رأی مورد تأیید هیئت حل اختلاف مرکزی وزارت کشور قرار گرفت و در صورت ابلاغ رسمی، استاندار تهران به عنوان قائم مقام جایگزین شورا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!