Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:33:19 GMT

چرا دلایل رد صلاحیت‌ها اعلام عمومی نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۷۵۰۵

چرا دلایل رد صلاحیت‌ها اعلام عمومی نمی‌شود؟

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه شورای نگهبان اسناد رد صلاحیت‌ها را به داوطلبانی که مراجعه کنند اعلام می‌کند، گفت: قانون، شورا را از اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت افراد منع کرده است.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان طی سخنانی در دیدار روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله جنتی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت با بیان اینکه دیدارها و تعامل خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم، گفت: این دیدارها یا به صورت انفرادی یا به صورت جمعی در کمیسیون‌ها و با توجه به ضرورت‌های پیش آمده صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ واکنش کدخدایی به آپارتمان گرفتن برخی نماینده‌ها کدخدایی: اگر نماینده‌ای آپارتمان گرفته باشد برخورد می‌کنیم واکنش کدخدایی به «گرفتن آپارتمان در قبال انصراف از استیضاح»

وی ادامه داد: دیدارهایی که با نمایندگان مجلس داریم موجب شده تا مسائل همدیگر را درک کرده و بدانیم مشکل چیست؟ 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به پیشنهاد یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس مبنی بر همکاری شورای نگهبان با مجلس برای جلوگیری از رفت و برگشت‌های چندباره مصوبات میان مجلس و شورا، اظهار داشت: این کار تا حدودی انجام می‌شود و پژوهشکده شورای نگهبان در این زمینه با مجلس همکاری دارد.

کدخدایی با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان در اختیار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در  هر مصوبه‌ای که لازم باشد کارشناسان پژوهشکده آماده همکاری با مجلس بوده و کمک می‌کنند تا رفت و برگشت مصوبات کمتر شود.

وی با اشاره به اظهارات یکی دیگر از روسای کمیسیون‌ها درباره نقش هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و جایگاه این هیئت در قانون گفت: این هیئت به موجب قانون اساسی هیچ اشکال حقوقی و قانون اساسی ندارد بلکه مشکل بحث هماهنگی بیشتر است که باید صورت گیرد و البته آیت‌الله آملی لاریجانی دنبال اصلاح این فرایند است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اینکه گفته شود هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان دوم است، حرف درستی نیست؛ چراکه این هئیت نسبت به موازین شرعی و انطباق با قانون اساسی نظر نمی‌دهد بلکه به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

کدخدایی در پاسخ به یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس که خواهان اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخاباتی بود، تاکید کرد: آنچه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌دهد مستند و مستدل است، نظرنهایی، نظر شورای نگهبان است اما هرکس مراجعه کند اسناد را به او ارائه می‌کنیم ولی قانون ما را از اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت افراد منع کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اخبار خودرو عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است

آقای کاوه علینقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ناشران طبق قانون از مالیات معاف هستند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که تنها برخی از آن‌ها می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی افزود: قانون معافیت مالیاتی یا ضریب مالیاتی به درستی و به طور کامل اجرا نشده و بیشتر ناشران و کتابفروشان که می‌توانند از این قانون یا ضریب استفاده کنند از آن مستثنی شده اند.

عضو کارگروه مالیات اتحادیه ناشران گفت: " انجام ندادن تکالیف قانونی " یا " عدم ارائه اظهارنامه " از جمله دلایلی است که ممیزان برای اخذ مالیات ازبرخی ناشران عنوان می‌کنند.

آقای علینقی افزود: علت دیگری که ناشران مجبور می‌شوند مالیات بپردازند اشتباهاتی است که هنگام ارائه اظهارنامه به دلایل سهوی و از سر بی اطلاعی مرتکب می‌شوند.

وی افزود: مواردی هم در اظهارنامه مالیاتی باید تکمیل شود که متاسفانه سازمان مالیاتی اطلاع رسانی کافی نکرده است و این موضوع باعث شده حداقل نیمی از ناشران براثر اشتباه امکان استفاده از ظرفیت صفر مالیاتی را از دست بدهند.

وی گفت: اگر ممیز یا سر ممیز که بر کار‌ها نظارت دارد اشتباه کند تاوانش را ناشران پس می‌دهند، زیرا طبق قوانین یا بخشنامه‌هایی که در اداره مالیاتی وجود دارد ممیز و سرممیز نمی‌توانند کاری انجام دهند و این مودی مالیاتی است که باید به دنبال اعتراض و روند دادرسی باشد.

عضو کارگروه مالیات اتحادیه ناشران افزود: با این و جود که قانون علی الراس برای ممیز‌ها وجود ندارد ولی در نهایت این قانون اجرا می‌شود و ممیزان مبالغی را بدون مستندات قانونی در گزارش محاسبات مالیاتی لحاظ می‌کنند.
علینقی گفت: هنگامی که مودی معترض باشد به هیئت حل اختلاف ارجاع داده می‌شود و هیئت حل اختلاف، مرجع همان نظر ممیز است و تخفیف را برای ممیز ارائه و کمتر به این مستندات قانونی اشاره می‌کند.

حدود بیست سال گذشته مطابق با بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط)، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات بر درآمد عملکرد معاف شدند.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است