Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@20:04:44 GMT

تخفیفات کمیته فروش نفت به بورس نفت تسری یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۷۵۱۴

تخفیفات کمیته فروش نفت به بورس نفت تسری یابد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در شرایط فعلی کشور و با توجه به کاهش فروش نفت، باید راهکارهایی را برای جلوگیری از این کاهش مد نظر قرار داد. یکی از این راهکارها، عرضه نفت در بورس است. عرضه نفت در بورس می‌تواند فروش نفت را از حالت دولتی خود خارج کرده و پای بخش خصوصی را به تجارت طلای سیاه باز کند. بدیهی است در شرایطی که نفت ایران مورد تحریم واقع شده است، ورود بخش خصوصی با انعطاف پذیری بالاتری که نسبت به دولت دارد، می‌تواند فروش نفت کشور را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه این است که در شرایط تحریم، تجارت با نفت کشوری که مورد تحریم واقع شده برای سرمایه گذاران هزینه‌بر است. این هزینه‌ها باید از سوی کشور فروشنده نفت، در تعیین قیمت نفت لحاظ شود. بنابراین یک راهکار منطقی که می‌تواند باعث رونق بورس نفت ایران و افزایش فروش نفت در شرایط تحریم شود اعمال تخفیف‌های محسوس در قیمت نفت عرضه شده در بورس است.

اسدالله قره‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن حمایت از طرح عرضه نفت در بورس، یکی از راه‌های موفقیت این طرح را اعطای تخفیف به خریداران عنوان کرد و با اشاره به کمیته‌ای نفتی که تخفیفات لازم را برای فروش نفت در زمان تحریم اعمال می‌کند گفت: در بحث فروش نفت کمیته‌ای وجود دارد که می‌سنجند و تا جایی که ممکن است در زمان تحریم برای فروش نفت تخفیف‌هایی را می‌دهند. اعضای این کمیته تنها از مجموعه وزارت نفت نیستند و از نهادهای مختلف در این کمیته حضور دارند.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی موقتاً ما قائل بر این هستیم که تخفیفات لازم را بدهند و حتماً نفت ما صادر شود. باید مصلحت کشور در نظر گرفته شود و در حدی که لازم باشد برای فروش نفت تخفیف‌های لازم اعمال شود.

نوسان قیمت جهانی نفت در نتیجه تخفیف‌های محسوس

موضوع تخفیف موقت در زمینه فروش نفت کشور مورد تأیید برخی دیگر از کارشناسان نفت و گاز نیز هست.

در این راستا سید حمید حسینی به عنوان یکی از فعالین اقتصادی بخش خصوصی و سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت وگویی پیشنهاد داد که شرکت ملی نفت ایران به صورت موقت نفت ایران را با تخفیف به فروش برساند.

وی تخفیف موقت را راهی می‌داند که هم مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد و هم باعث ایجاد اختلال و کاهش در قیمت جهانی نفت می‌شود.

حسینی معتقد است با تخفیف موقت در نهایت صادرکنندگان نفت از محل کاهش قیمت نفت متضرر خواهد شد و مجبور می‌شوند راهی را برای ایران باز کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صادرات نفت قیمت نفت فروش نفت تحریم نفتی سید حمید حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده