Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقدان، گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح ساختار بودجه را فاقد قابلیت اجرای واقع بینانه دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  رحیم زارع، نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه امری ضروری بود و همه بر آن توافق داشتند، گفت: در زمان بررسی و تصویب بودجه 98 حدود 160 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی در نظر گرفته شد و این درحالی بود که در کنار آن حدود 881 هزار میلیارد تومان یارانه های آشکار و پنهان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زارع افزود: این رقم حدود 5 برابر درآمد نفتی لحاظ شده در بودجه است و اگر بخواهیم سرانه یارانه پرداختی به مردم را محاسبه کنیم مبلغی حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان می شود.  این نماینده مجلس افزود: این درحالی است که همین درآمد نفتی لحاظ شده در بودجه نیز محقق نمی شود. زارع واگذاری بخشی از پروژه های عمرانی به مردم و خارج کردنشان از شمول دولت را یکی از راه های کاهش هزینه ها دانست و افزود: با ساماندهی وضع مالیات نیز می توان وابستگی بودجه به درآمد نفت را کاهش داد و در صورت محقق شدن برنامه های مالیاتی، رقمی حدود 40 هزار میلیارد تومان عاید دولت می شود.  فرید موسوی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس نیز، مولد سازی درآمدهای پایدار، بهسازی نظام مالیاتی و اصلاح نظام یارانه ها را 3 محور عمده اصلاحات دولت در ساختار بودجه خواند و گفت: یکی از اشکالات این برنامه ها این است که گویی دولت همه آرزوهای خوب توسعه ای را بیان کرده و امیدوار به اجرای مواردی است که برخی از آنها سالهاست امکان اجرا ندارند. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در زمینه اصلاح ساختار بودجه که با رویکرد قطع وابستگی به نفت، تهیه شده است، آن را فاقد قابلیت اجرای صددرصد دانست و افزود: به گمان من آنچه که ارائه شده، برنامه مورد نظر سازمان برنامه و بودجه است و هنوز تبدیل به برنامه دولت نشده است.  زارع نیز با بیان اینکه بعد تئوریک این برنامه پررنگ تر از امکان اجرایی آن است، افزود: ما در سال 81 حدود 10 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم و این کسری بودجه در سال 97 به بیش از 80 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: اگر فروش نفت ما صفر باشد کسری بودجه سال 98 به 108 هزار میلیارد تومان می رسد و این رقم در سال 99 به 150 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد که از یارانه ای که فقط برای بنزین پرداخت می شود، بیشتر است. موسوی بار دیگر این طرح را یک متن تئوری توصیف کرد و افزود: متاسفانه برای اجرای آن نیز اراده و اجماعی نیست. نمایندگان تهران و آباده، اصلاح نظام اخذ مالیات را از مهمترین راهکارها برای افزایش درآمدهای دولت دانستند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و استاندار گفت: امروز نیاز جامعه ایثارگری ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است که در دولت سیزدهم و با پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه بنیاد از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید اما هنوز پاسخگوی نیاز جامعه ایثارگری نیست.

وی با اشاره به اینکه در این افزایش‌ها سعی شده به حداقل بگیرها توجه بیشتری شود و با بیان اینکه در سال جاری مستمری والدین معظم شهدا و حق پرستاری رشد خوبی داشته است، مطرح کرد: در بحث درمان، سرانه هر ایثارگر از ۱۷۵ هزار تومان به بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و در مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران در سال جاری پیش بینی شده است اما هنوز با قوانین فاصله دارد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: قانون در بعضی از موارد دستگاه‌های اجرایی را موظف به ارائه برخی خدمات مانند مسکن کرده اما ایثارگران اجرای آن را از بنیاد شهید و امور ایثارگران توقع دارند.

پاکدل با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد ایثارگران تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند و این یکی از موضوعات مهمی است که پیگیر آن هستیم و بدین منظور برنامه عملیاتی تدوین و نوشته شده است تا بتوانیم موضوع مذکور را در قانون جهش تولید مسکن لحاظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین در حوزه ایثارگران نیاز به تغییر دارد، افزود: در این زمینه دولت و مجلس به جمع بندی رسیده‌اند که برخی قوانین نیاز به تغییر دارد، ما هم در بنیاد با تشکیل کمیته‌ای درصدد جمع بندی و ارائه نظرات برای تغییرات قانون هستیم، لذا استانداران با توجه به شناخت و تسلط خود و همکاری با بنیاد نظرات خود را در این خصوص منتقل کنند.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز با اشاره به اینکه ایثارگران سرمایه‌های اجتماعی و قشر ویژه جامعه هستند، گفت: ایثارگران بهترین دارایی خود را فدای ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت ما کردند و از دارایی خود گذشتند لذا باید به صورت جهادی و صادقانه به آنان خدمت کرد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سال‌های متمادی با تغییرات مدیران فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و این بر روند خدمت رسانی به ایثارگران تأثیر داشته است. من معتقد هستم با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانیم مشکلات ایثارگران را حل کنیم.

استاندار البرز بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران جای خاص و ویژه ای است که فعالیت در آن اجر معنوی بالایی دارد. فردی که مدیریت این دستگاه را بر عهده می‌گیرد باید صبور باشد و به صورت جهادی به ایثارگران خدمت کند. در بحث مسکن، معیشت، اشتغال و سایر حوزه‌های خدمت رسانی به ایثارگران باید تلاش شود.

عبداللهی مطرح کرد: امروز درصد بالایی از جامعه ایثارگری با مشکل مسکن مواجه هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید برای آن چاره اندیشی کند. فلسفه وجودی بنیاد خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند و باید به این عزیزان نگاه ویژه و خدمات قابل قبولی ارائه شود.

کد خبر 6086910

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه