Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی تصویری اعلام کرد: در اروپا کسانی هستند که تا وقتی موشک‌های اتمی ایران در خاک اروپا ننشیند، بیدار نمی‌شوند. اما آن وقت دیگر خیلی دیر است.

نتانیاهو پیام تصویری خود را تنها ساعاتی پس از اعلام مواضع «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام منتشر کرد و گفت: به هر صورت هرکاری که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیام خود با لحنی تند و همراه با نگرانی خطاب به رهبران اروپایی، وضعیت موجود را به پیش از جنگ جهانی دوم تشبیه کرد و مدعی شد که رهبران اروپا به مانند دوران آلمانی نازی اقدامی انجام نمی‌دهند.

نتانیاهو این ادعاها را تنها چند ساعت پس از آن اعلام کرد که فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای این اتحادیه درباره احتمال بازگشت تحریم‌های ضدایرانی، با پاسخ منفی به این موضوع گفت: اگر تخطی جدی در برجام اتفاق بیفتد بعد باید سازوکار رسیدگی فعال شود؛ اما در حال حاضر هیچیک از طرف‌ها خواستار فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در برجام (موسوم به مکانیسم ماشه) نیستند.

منظور از مکانیسم ماشه همان «ساز و کار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ در توافق هسته‌ای برجام است و از آن جان که رجوع به این دو بند می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر شود به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اظهار داشت که امروز همه متوجه شده‌اند که توافق هسته‌ای جایگزین ندارد. وی گفت اجرای کامل برجام از اهمیتی اساسی برای حفظ هر چه بیشتر آرامش در منطقه و خودداری از تشدید تنش‌ها برخوردار است.

کد خبر 4667633

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا نتانیاهو برجام ایران تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین و موضوع ایران در «لوکزامبورگ» گردهم می‌آیند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در حالیکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در خصوص جنگ در سودان نیز بحث‌هایی خواهند داشت، اما بخش مهمی از تمرکز آن‌ها در خصوص اوکراین و منطقه غرب آسیا خواهد بود.

در پی شکست‌های پی در پی اوکراین در میدان نبرد، در هفته‌های اخیر، متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی بر آن شده‌اند که سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری همچون پاتریوت در اختیار کی‌یف قرار دهند.

در پی اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، کشور‌های اروپایی تحرکات ضدایرانی خود را تشدید کردند و در صورتیکه جمهوری اسلامی به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولی ایران در دمشق پاسخ داده بود، از پاسخ ایران به اسرائیل بعنوان بهانه‌ای برای وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی سوء استفاده کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه امروز خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع هستند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند.

این اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده است و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی، کشور‌های اتحادیه اروپا همچنین در صدد هستند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل تولید موشک وضع کنند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد