Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ایران در فرسایش آب، خاک، گیاه و مواد ژنتییکی و نیز تولید پسماند زباله و آلودگی هوا در جهان پیشتاز است.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی محیط‌بان که با حضور محیط بانان کشور در میبد یزد برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ سال اخیر تلاش ما حمایت از محیط بانان بوده که اقدامات خوبی در این زمینه در دولت تدبیر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محیط بانان مظهر حفظ محیط زیست هستند، افزود: شما، وظیفه سختی بر عهده دارید چون مردم با لباس شما آشنا هستند به همین دلیل باید به عنوان سفیران فرهنگی محیط زیست، الگوی جامعه باشید و در برخورد با متخلف و کسی که به محیط زیست خسارت می‌زند تفاوت قائل باشید.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در باره وضعیت ایران در حفظ محیط زیست در مقایسه با سایر نقاط دنیا گفت: در جهان باید ۱۷ درصد ظرفیت هر کشور در مناطق حفاظت شده را برای نسل‌های آینده حفظ کنند که این آمار در ایران ۱۲ درصد اعلام شده ولی امیدواریم طی سال‌های آینده به ۱۷ درصد برسد.

کلانتری، محیط بانان را حافظان مواد ژنتیکی به عنوان میراث نسل آینده و حقوق آنها معرفی و تأکید کرد: تنها سازمانی که از نظر وظیفه، موظف به حفظ حقوق نسل آینده است محیط زیست است و بخش عمده این کار بر عهده محیط بانان است.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار محیط بان در کشور افزود: مقرر شده سالانه ۳۰۰ نفر به آنها اضافه شود که با توجه به بازنشستگی‌ها این تعداد طی ۱۰ سال آینده به پنج هزار نفر خواهد رسید.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: بر این مبنا هر محیط‌بان باید ۳۳ هزار هکتار مرتع را حفاظت کند و مشخص است با این حجم فعالیت، کاری نمی‌توان انجام داد ولی اگر از نظر فرهنگی وارد شده و محیط بانان به عنوان معلم فرهنگی محیط زیست برای اقشار الگو شوند مردم خودشان محیط زیست را حفظ خواهند کرد.

کلانتری کوتاهی در بخش محیط زیست را ننگی برای جامعه دانست و گفت: بخشی از مشکلات و آلودگی‌های ایجاد شده ناشی از حمایت نادرست از تولید داخلی است که باید در این رویه بازنگری شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، صبح روز دوشنبه وارد یزد شد.

عیسی کلانتری علاوه بر بازدید از چند طرح و بهره‌برداری از نخستین طرح بازچرخانی سرباره‌های فولادی و بزرگترین سیستم جامع و نوین آبیاری هوشمند فضای سبز کشور در همایش ملی روز محیط بان در شهرستان میبد و نشست شورای اداری استان شرکت خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محیط زیست زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح یکشنبه در آئین تقدیر از پاکبانان شهر بوشهر با تقدیر از عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد محو و دفن زباله‌ی متعفن و پسماند خطرناک اسرائیل منحوس در زباله دان تاریخ خواهیم بود و زمین از شر این رژیم جعلی، ناپاک و غده سرطانی رهایی پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از فعالیت‌های پاکبانان در پاکسازی شهر از زباله و پسماند گفت: روز زمین فرصتی است که ما به تأثیر اقداماتمان بر این کره خاکی فکر کنیم و مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بر آن را بررسی کرده و جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وی ضمن برشمردن فجایع زیست محیطی موجود در زمین گفت: امروزه زمین با مشکل بزرگ زباله‌های پلاستیکی روبرو است و شعار جهانی این روز هم حاکی از اهمیت اقدام برای کاهش مصرف پلاستیک در زندگی بشر است.

در ادامه این مراسم شهردار بوشهر نیز با برشمردن وظایف شهرداری، عملکردی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت پسماندها و سایت دفن پسماند شهرداری بوشهر ارائه کرد.

در این مراسم که شهردار بندر بوشهر اعضای شورای شهر بوشهر و تنی چند از مسئولین محلی و دانش آموزان مدارس بوشهر، در کنار حافظان محیط زیست و همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حضور داشتند، ضمن پاکسازی ساحل شهر بوشهر از پاکبانان نمونه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6085073

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست
  • سبک زندگی خواندنی و عجیب مه لقا خانم!