Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با خارج کردن کشورهای نفت خیز از بازار به دنبال پیدا کردن بازار برای نفت تولیدی خود است که میزان سهم خود را در بازار افزایش دهد. ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

محمد فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: آمریکا با خارج کردن کشورهای نفت خیز از بازار به دنبال پیدا کردن بازار برای نفت تولیدی خود است که میزان سهم خود را در بازار افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا برای رسیدن به منافع خود به هر دری می‌زند، افزود: آمریکا همواره در پوشش سیاست و با پنهان شدن زیر واژه‌های فریبنده و جذاب همچون خطرهای احتمالی پیگیری مسائل هسته‌ای در ایران، برقراری امنیت پایدار در جهان و رعایت حقوق بشر ناجوانمردانه به دنبال منفعت و کاسبی خودش است.

6 ماه تا بزرگترین تحول تاریخ بازار نفت باقی مانده استسهم اوپک از بازار نفت سال آینده کاهش می یابدحفظ سهم ایران از بازار نفت؛ مأموریت مهم زنگنه در نشست 176 اوپک

فیضی اظهار نظرهای آمریکا را پوچ و بیهوده دانست و تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند بهانه‌های ساختگی خود را در باور جهانیان ثبت کند و تمامی اظهار نظرهای آمریکا پوچ و بیهوده است و اندیشه مقاومت و صبر راهبردی در مقابل فشار‌های قدرت‌های بزرگ پیروز می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا در ادامه مسیر خود با شکست مواجه خواهد شد، بیان کرد: تحریم بهانه‌ آمریکا برای جایگزینی نفت خود به جای نفت ایران  و دیگر کشورهای  نفت‌خیز بود و برای خروج از برجام انگیزه‌ای جز این نداشتند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مردم ایران اسلامی را مردمانی مقاوم و صبور برشمرد و اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با صبر و مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ زورگو هیچگاه سر تسلیم فرود نمی‌آورند و بر سختی‌ها صبر می‌کنند و با هیچ ظالم و بدعهدی مذاکره نمی‌کنند مگر اینکه آنان اشتباهات خود را به زبان بیاورند و به آن اعتراف کنند.

انتهای پیام/ ت

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است

تین نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت: مؤسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد برای کمک به کشورهای در حال توسعه راه اندازی شد و بدنه سازمان ملل از نظرات کارشناسی این نهاد آموزشی در تصمیمات خود استفاده می کند. علاوه بر دفاتر مرکزی، این دانشگاه ۱۴ انستیتو دارد که گرفتن مجوز برای این واحد آموزشی نیازمند پیش شرط هایی است. دانشگاه شریف به دنبال کسب مجوز برای راه اندازی انستیتو به منظور بررسی تغییرات اقلیمی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید عباسپور عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نحوه برگزاری اولین دوره کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری اظهار کرد: با وجود تنش های فراوانی منطقه ای و احتمال درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی، توانستیم با دعوت از اساتید دانشگاهی از ۱۰ کشور، نخستین کنفرانس بین المللی و تاب آوری انرژی و پایداری را در دانشگاه شریف برگزار کنیم.

عباسپور بیان کرد: در اجلاس سال گذشته دبی که در سطوح بالای مدیران اجرایی برگزار شد، بحث هایی در خصوص نحوه عبور از سوخت های فسیلی مطرح شد، برای رسیدن به این مرحله یک دوره گذار تعریف شده است.

وی با اشاره به تاسیس صندوق برای تامین منابع مالی در خصوص بحث انتقال فناوری در این حوزه، عنوان کرد: کشورهای پیشرفته موظف شدند که کشورهای در حال توسعه را در خصوص کاهش مصرف سوخت فسیلی کمک کنند و کشورهای پیشرفته نیز از محل این صرفه جویی انرژی منتفع خواهند شد.

عباسپور ادامه داد: در این کنفرانس بررسی آثار و نتایج بحث تغییرات اقلیمی با همفکری در میان کشورهای منطقه نیز مطرح شد، همکاری در این سطح باعث اثرگذاری اقدامات خواهد شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: هم زبانی در خصوص یک پدیده در معادلات جهانی باعث توجه بیشتر به موضوع و امکان استفاده از نظرات اساتید متخصص در این بخش خواهد شد.

وی افزود: مؤسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد برای کمک های به کشورهای در حال توسعه راه اندازی شد و بدنه سازمان ملل از نظرات کارشناسی این نهاد آموزشی در تصمیمات خود استفاده می کند. علاوه بر دفاتر مرکزی، این دانشگاه ۱۴ انستیتو دارد که گرفتن مجوز برای این واحد آموزشی نیازمند پیش شرط هایی است.

عباسپور عنوان کرد: در این انستیتوهای مسائل به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد؛ اما در خصوص وضعیت تغییرات اقلیمی هنوز بحثی مطرح نشده، پیشنهاد دادیم که ما به عنوان یکی از انستیتوها مسئله تغییرات اقلیمی را به عنوان یک نهاد مجمع مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: برای دریافت مجوز به منظور راه اندازی انیستیو نیازمند ظرفیت انسانی و اساتید متخصص و صاحب نظر است، بحث های مربوط به تبادل اطلاعات میان دانشگاه های کشور نیز در راستای همین موضوع بوده است.

به گفته وی، برخی از هلدینگ های فعال در حوزه آمادگی خود را برای حمایت از این پروژه را اعلام کردند و بحث حمایت های علمی از سوی سایر دانشگاه ها دیگر می تواند به عنوان پشتوانه این درخواست باشد.

عباسپور بیان کرد: رایزنی های مناسبی با وزارت خارجه و کمیسیون انرژی مجلس و مرکز تحول و پیشرفت  ریاست جمهوری در این خصوص صورت گرفته است و حمایت های این نهادها می تواند نقش مهمی در تسریع دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی انستیو باشد.

این استاد دانشگاهی با اشاره به نقش سازمان های منطقه ای عنوان کرد: سازمان های مانند اکو ظرفیت فراوانی برای گسترش همکاری میان دانشگاه های ایران و منطقه وجود دارد، در همیت راستا تبادل اساتید میان دانشگاه های ایران و  و ۲ دانشگاه از کشور چین آغاز شد.

وی افزود: از دیگر اهداف این کنفرانس کم رنگ کردن تحریم ها، بررسی وضعیت انرژی و تکنولوژی های مربوط به آن بوده است، در این جلسات استفاده از انرژی هایی مانند انرژی هسته ای مورد بحث قرار گرفت که می تواند با پشتوانه علمی مانع از بهانه تراشی های برخی از کشورهای غربی در خصوص ایران شود.

عباسپور ادامه داد: توصیه های یونسکو از دیگر مباحث و پروپوزال های مطرح شده در این کنفرانس بوده است، که در این خصوص تدوین موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقالات فراوانی به این کنفرانس ارسال شد، عنوان کرد: مقرر شد این کنفرانس هر دو سال یکبار به میزبانی دانشگاه های منطقه برگزار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • خوراکی محبوب بچه‌های ایران از دسترس خارج شد
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟