Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم زارع، نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه امری ضروری بود و همه بر آن توافق داشتند، گفت: در زمان بررسی و تصویب بودجه ۹۸ حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های نفتی در نظر گرفته شد و این درحالی بود که در کنار آن حدود ۸۸۱ هزار میلیارد تومان یارانه‌های آشکار و پنهان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زارع افزود: این رقم حدود ۵ برابر درآمد نفتی لحاظ شده در بودجه است و اگر بخواهیم سرانه یارانه پرداختی به مردم را محاسبه کنیم مبلغی حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود. این درحالی است که همین درآمد نفتی لحاظ شده در بودجه نیز محقق نمی‌شود.

این  نماینده مجلس واگذاری بخشی از پروژه‌های عمرانی به مردم و خارج کردنشان از شمول دولت را یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: با ساماندهی وضع مالیات نیز می‌توان وابستگی بودجه به درآمد نفت را کاهش داد و در صورت محقق شدن برنامه‌های مالیاتی، رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان عاید دولت می‌شود.

در ادامه فرید موسوی، یکی از نمایندگان تهران در مجلس، مولد سازی درآمد‌های پایدار، بهسازی نظام مالیاتی و اصلاح نظام یارانه‌ها را ۳ محور عمده اصلاحات دولت در ساختار بودجه خواند و گفت: یکی از اشکالات این برنامه‌ها این است که گویی دولت همه آرزو‌های خوب توسعه‌ای را بیان کرده و امیدوار به اجرای مواردی است که برخی از آن‌ها سالهاست امکان اجرا ندارند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در زمینه اصلاح ساختار بودجه که با رویکرد قطع وابستگی به نفت، تهیه شده است، آن را فاقد قابلیت اجرای صددرصد دانست و افزود: به گمان من آنچه که ارائه شده، برنامه مورد نظر سازمان برنامه و بودجه است و هنوز تبدیل به برنامه دولت نشده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات ۴ محور اصلاح ساختار بودجه + نمودار



زارع نیز با بیان اینکه بعد تئوریک این برنامه پررنگ‌تر از امکان اجرایی آن است، گفت: ما در سال ۸۱ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم و این کسری بودجه در سال ۹۷ به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: اگر فروش نفت ما صفر باشد کسری بودجه سال ۹۸ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد و این رقم در سال ۹۹ به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد که از یارانه‌ای که فقط برای بنزین پرداخت می‌شود، بیشتر است.

موسوی بار دیگر این طرح را یک متن تئوری توصیف کرد و افزود: متاسفانه برای اجرای آن نیز اراده و اجماعی نیست.

نمایندگان تهران و آباده، اصلاح نظام اخذ مالیات را از مهمترین راهکار‌ها برای افزایش درآمد‌های دولت دانستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مالیات بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه شورای عالی نظام پزشکی که رئیس، نواب رئیس و دبیر شورای آن را امضا کرده اند، عنوان شده است: بر اساس تکلیف شرعی و مدنی که جناب عالی خود را پای بند به آن می‌دانید ضروری است حقوق بدیهی و اولیه ارائه دهندگان خدمات سلامت تضمین شود.

هیأت دولت در مصوبه‌ای حیرت انگیز در پنجم فروردین ۱۴۰۳ با چشم بستن بر واقعیتی روشن، مجموعه رشدی معادل ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته را برای تعرفه تصویب نمود و به عدد شورای عالی بیمه سلامت که اکثر قریب به اتفاق آنان، نمایندگان دولت و مصرف کنندگان خدمات هستند؛ بی اعتنایی نموده و آن را کاهش داد.

شورای عالی نظام پزشکی ضمن گلایه و انتقاد شدید از این مصوبه، آن را عملیاتی و اجرایی نمی بیند و مسئولیت ورشکستگی مراکز درمانی، عدم انضباط و درهم ریختگی در دریافت تعرفه، محروم شدن مردم از خدمات با کیفیت، عدم ارتقا سلامت را بر عهده تصمیم گیران می‌داند.

دستور فرمائید نسبت به بازنگری و ترمیم تعرفه در اولین جلسه هیأت وزیران و همچنین رشد مجدد آن در طول سال اقدام گردد و کسب تعرفه حلال و متعارف را روا دارید.

مکرراً تاکید می‌شود تقویت بنیه مالی سازمان‌های بیمه گر را از طریق روش‌های تخصصی و فنی دستور عاجل صادر فرمائید تا با پوشش حداکثری هزینه‌های سلامت تشفّایی بر دل مردم دردمند حاصل آید.

دستور فرمائید فشار مالی مضاعف و غیر منطقی بر ارائه دهندگان خدمات سلامت کاسته شود تا این کمبود رشد تعرفه (با روش‌هایی نظیر کاهش مالیات و ضرایب مالیاتی، بازگرداندن مابه التفاوت تورم کاهش هزینه‌های مربوط به دولت مانند آب، برق، عوارض‌های متنوع و…) تا حدودی جبران گردد.

شورای‌عالی نظام پزشکی آمادگی خود را برای تقدیم راهکارهای کارشناسانه و مسئولانه اعلام می‌دارد.

کد خبر 6063925 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ساختار اقتصادی کشور اصلاح شود/ ضرورت واگذاری امور به مردم
  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی