Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@10:41:11 GMT

دیدار سه نخست وزیر اسبق لبنان با پادشاه عربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۷۶۶۲

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، نجیب میقاتی، فؤاد سنیورة و تمام سلام، نخست وزیران پیشین لبنان صبح امروز (دوشنبه) به ریاض سفر کرده و در جریان این سفر با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار کردند.

آنها در جریان این دیدار به بررسی روابط برادرانه میان ریاض و بیروت و همچنین آخرین تحولات لبنان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادشاه عربستان در جریان این دیدار تاکید کرد که کشورش خواهان برقراری امنیت و ثبات لبنان است.

وی همچنین بر اهمیت حمایت از لبنان تاکید کرد.

در همین راستا، فؤاد السنیوره تاکید کرد: سفر ما به عربستان مهم است و ما به ریاض که همواره روابط متمایزی با لبنان دارد، آمده‌ایم و بدون شک لبنان و منطقه دوره سختی را می‌گذراند و به دلیل این تحولات بزرگ بازگشت به اصول اساسی‌ که لبنانی‌ها را گرد هم جمع کند، مهم و ضروری است و بازگشت به "توافق طائف" نیز اهمیت دارد.

در همین راستا، تمام سلام نیز گفت: این سفر معمول و مهم و با هدف تقویت روابط میان لبنان و عربستان است.

سلام در ادامه تصریح کرد: ما انتظار توسعه روابط با عربستان به ویژه در سایه شرایط سخت منطقه را داریم و امیدواریم که این سفر نتایج مفیدی برای لبنان و شهروندان لبنانی داشته باشد.

این هیئت لبنانی صبح امروز به منظور بررسی امور و تحولات مختلف، بیروت را به مقصد ریاض ترک کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، «سجیع عطیه» از نمایندگان پارلمان لبنان در گفت و گویی رادیویی تاکید کرد: اواخر هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده زمانی تعیین کننده برای توافق درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است.

وی در ادامه افزود: فراکسیون اعتدال ملی لبنان در روزهای آینده نتیجه رایزنی های خود درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید را اعلام خواهد کرد، همزمان با این مساله قرار است که «جبران باسیل» رهبر جریان ملی آزاد با «سمیر جعجع» رئیس حزب قوات لبنانی دیدار و گفت و گو داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای فراکسیون اعتدال ملی همچنین در روزهای آینده دیداری با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان خواهند داشت و در این جلسه به طور جدی درباره خروج از خلاء ریاست جمهوری رایزنی خواهند کرد.

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به وجود فشارهایی از سوی فرانسه و آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و خروج از خلاء طولانی ریاست جمهوری، تاکید کرد: من از گروه های سیاسی لبنانی می خواهم که با در نظر گرفتن منافع ملی موانع را کنار گذاشته و مسیر را برای انتخاب رئیس جمهور جدید هموار کنند.

کد خبر 6086726 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم