Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این مرکز باهدف دسترسی آسان محققان و پژوهشگران به اسناد و نسخ تاریخی منطقه ای توسط آستان قدس رضوی راه اندازی شده و حدود ۲ هزار ساعت مصاحبه و سه هزار قطعه سند و هزار قطعه عکس در آن نگهداری می شود.

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم علم محوری را راهبردی ترین و محوری ترین برنامه آستان قدس رضوی دانست و گفت: زیرساخت هایی در این زمینه فراهم شده و برنامه ریزی توسط آستان قدس رضوی در این راستا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: هنر، معماری، پژوهش، ورزش، جوانان، رسانه، تبلیغ دینی و کتاب و کتاب خوانی از جمله زیرساخت هایی بوده که توسط آستان قدس رضوی برای توجه به مسئله علم و دانش فراهم شده است.

وی با اشاره به قدمت هزار ساله کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و برخورداری از گنجینه ای با ۳۰ میلیون منبع اطلاعاتی اظهار داشت: بیش از ۲۰ کتابخانه در مشهد مقدس و بیش از ۲۰ کتابخانه در استان های مختلف و یک کتابخانه نیز در خارج از کشور توسط آستان قدس رضوی راه اندازی شده است.

وی گفت: ۱۴ میلیون برگ سند ارزشمند و هشت هزار شی ء موزه‌ای در ۱۶ گنجینه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

حجت الاسلام حسینی توسعه، تجهیز و تأمین منابع کتابخانه ای در سراسر کشور را از جمله برنامه هایی دانست که در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

وی افزود: دسترسی به منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی نیز برای اهل تحقیق و پژوهش در قوچان فراهم خواهد شد تا استادان، دانشجویان و طلاب به راحتی به نسخ قدیمی و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

فرماندار قوچان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم همه محققان و پژوهشگران با استفاده از اطلاعات مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان رضوی بتوانند در توسعه منطقه نقش داشته باشند.

هادی رجایی نیا افزود: این شهرستان با وجود ۱۰ واحد دانشگاهی قطب علمی منطقه محسوب می شود و انتظار می‌رود استادان و دانشجویان در پر رونق کردن این مرکز پیشقدم باشند و آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نهاد سرمایه ساز و انسان ساز از این پایگاه ارزشمند استفاده کافی ببرد.

وی اظهار داشت: این مرکز می‌تواند به قطب فرهنگی در شهرستان تبدیل شود و نقطه عطفی در اعتلای این سرزمین باشد.

رئیس مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) قوچان نیز در این مراسم گفت: برای این مرکز ۲۰۰ مترمربع فضا در نظر گرفته شده تا بتوان تاریخ و اسناد تاریخی منطقه شمال خراسان رضوی را در آن نگهداری نمود.

بهرام هراتی، نذر کتاب را یکی از موضوعات مورد توجه آستان قدس رضوی دانست و افزود: در برنامه ای ویژه سه کتابخانه در روستاهای مزرج، قاسم آباد و علی آباد شهرستان قوچان با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز شده و آمادگی ترویج فرهنگ نذر کتاب در این شهرستان را داریم.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قوچان تاریخ آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدید مه گرفتگی بیشتر در جاده‌های باخرز، تربت حیدریه و زاوه است.   یوسف بنی اسدی روز سه شنبه افزود: ترافیک صبحگاهی نیز در مسیرهای پرتردد مانند چناران به مشهد و در سه راه فردوسی وجود دارد و سایر مسیرهای استان نیز تردد آسان است.     طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر نیز مربوط به مناطق دارای استعداد کولاک و مه‌گیر است.

دیگر خبرها

  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • افتتاح مرکز بهداشت شهرستان زارچ
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • قوچان سردترین شهر خراسان رضوی
  • تداوم هوای سرد و بارش باران در خراسان رضوی
  • اهدای دستگاه الکتروکاردیوگراف به مرکز بهداشت تایباد