Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال دهقانی فیروز آبادی شنبه شب در شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: پیشینیان ما در گذشته منشاء تمامی رشته قنات‌های استان را به شیرکوه وصل می‌کردند.

وی اظهار داشت: آب سفره‌های زیرزمینی استان از شیرکوه تامین می‌شود و همچنین این کوهستان از اکوسیستم و گونه گیاهی بسیار ارزشمندی برخوردار است بدین ترتیب نباید بهره برداری معدن در این منطقه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در گذشته طرح آمایش استان تهیه نشده بود، سال‌ها هر کسی، هر کاری در حوزه محیط زیست خواست انجام داد، اما اکنون شرایط به گونه ای دیگر رقم خورده و باید از فعالیت‌های که موجب آسیب به محیط زیست می‌شود، جلوگیری کرد.

دهقانی خاطرنشان کرد: هر چند یزد یک استان معدنی است اما همه در شیرکوه خلاصه نشده، بلکه معادنی بسیاری در این خطه وجود دارد، یکسری هزینه‌ها را باید تحمل کنند و از این منطقه فاصله بگیرند و در یک جای دیگر بهره برداری معدنی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در شورای تامین با دستور استاندار، استقرار صنایع پرآبخواه در استان ممنوع شده که این یک اقدام ارزشمند و ماندگار است.

دهقانی از استاندار خواست در حوزه شیرکوه نیز این ممنوعیت اعمال شود و ادامه داد: درست است یکسری تعهدات و مسائل حقوقی وجود دارد که باید با آنها کنار آمد ولی از این بعد باید منابع استان را حفظ کرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به معاون رییس جمهوری گفت: در برابر برخی تصمیات باید ایستاد، زیرا مردم حامی شما هستند، توسعه باید باشد اما قیمت آن تخریب محیط زیست نیست.

دهقانی تصریح کرد: محیط زیست به یک قومیت، منطقه و استان اختصاص ندارد بلکه متعلق به همه است بدین ترتیب نیازمند نگاه ویژه سازمان محیط زیست در حوزه شیرکوه هستیم.

سلسله جبال شیرکوه که در حوزه شهرستان‌های یزد، تفت و مهریز واقع شده، رگ حیاتی استان در تامین آب دشت یزد - اردکان است.

وجود ارتفاعاتی در این منطقه کوهستانی، موجب ریزش نزولات جوی مناسبی شده و تا حدودی از شدت آثار کویرهای داخلی و اطراف استان کاسته است و به همین دلیل منطقه شیرکوه از نظر اقلیمی متفاوت از سایر مناطق استان یزد است.
این کوهستان، بزرگترین منبع تأمین کننده آب استان در حوزه دشت یزد - اردکان (بعنوان محور توسعه و قطب صنعتی استان یزد) است و تاکنون ۶۱۰ گونه گیاهی در آن شناسایی که از این تعداد، ۹۱ گونه دارای ارزش حفاظتی ویژه هستند و از بین آنها ۸۳ گونه گیاهی اندمیک می باشد.
شیرکوه در دامنه جنوب غربی استان یزد واقع شده و بلندترین قله آن ۴۰۷۵ متر ارتفاع دارد.

۲۰۸۸/‌‬ ۶۰۱۴/‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعثوب نژاد محمد گفت: بیمه اجباری مجدد شاغلین فصلی و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر که از مزایای درمان روستایی و عشایری استفاده کرده و زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه هستند، نزد سازمان تامین اجتماعی لازم نیست.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در پانزدهم اسفندماه ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده که متاسفانه تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

او با اشاره به رفع قوانین مخل کسب و کار در استان افزود: از ۷۰ مورد قوانین مخل کسب و کار ۲۱ مورد در سال گذشته شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ مورد مصوب و مابقی نیز قرار است تا آخر اردیبهشت ماه امسال تسهیل و به استان ابلاغ شود.

نژاد محمد با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها در این استان صادر شده است، گفت: ۵۲ هزار و ۸۰۶ درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان در درگاه ملی مجوزها ثبت شده بود که از این تعداد تاکنون ۳۳ هزار و ۴۵۶ مجوز صادر شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۹۰ متقاضی از درخواست خود انصراف داده، ۴۴ درخواست باطل و مابقی درخواست‌ها هم در مرحله استعلام، تایید و تکمیل مدارک برای صدور مجوز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: ۸۱ درصد مجوزهای صادر شده در این استان در بازه زمانی مقرر در درگاه ملی مجوزها و ۱۹ درصد خارج از مهلت قانونی مقرر صادر شده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد