Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله آمره ای عصر دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در اراک اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب پشت سدها جمع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های ابتدای سال ۹۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد ساوه جمع و خروجی سد کمال صالح ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ظرفیت تالاب میقان پر شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: میانگین بارش‌های امسال با ۴۷۵ میلیمتر بارندگی تا پایان بارش‌ها نسبت به دراز مدت ۷۵ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

آمره ای بیان کرد: پس از گذشت دو ماه از وقوع سیلاب نقاط حادثه خیز رودخانه‌های استان در سه بخش از قبیل آزادسازی تصرفات موردی، آزادسازی سراسری عملیاتی لایروبی و ساماندهی و بازگشایی رودخانه‌ها مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از رودخانه باید آزاد سازی داشته باشیم گفت: ۸۲ کیلومتر آزاد سازی باید در سطح استان انجام شود.

آمره ای افزود: امسال قرار شد در مجموع چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی شامل دو میلیارد تومان برای آزادسازی رودخانه‌ها، دو میلیارد تومان بابت تأسیسات آبی و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای ایستگاه‌های هواشناسی اعتبار در نظر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به تصرفات در حریم رودخانه کرهرود اظهار داشت: سیلاب‌های اخیر در سطح استان خسارت جانی نداشت اما مقرر شد در این راستا پیشگیری‌های لازم برای سیلاب‌های آینده صورت پذیرد و تمامی نقاط حادثه خیز شهرها و روستاها شناسایی شده و نقاطی که نیاز به لایروبی دارند شهرستان به شهرستان قبل از بارندگی‌ها رفع تصرفات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع دشت‌های ساوه و زرندیه باید به صورت گسترده و یکپارچه برای نصب کنتورهای هوشمند اقدام شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با مهم برشمردن نگهداری سد و بندهای خاکی بیان کرد: قرار شد دستگاه‌های اجرایی بر اساس نوع سد و بندهای خاکی سرکشی سدها را داشته باشند و ۱۲ مورد از سدهای خاکی که قابلیت واگذاری را دارند از طریق سازمان جهاد کشاورزی به شرکت آب منطقه‌ای استان واگذار شود و شرکت نیز کار را در قالب تشکل‌ها به بهره برداران تحویل دهد.

کد خبر 4667641

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای مرکزی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده سرخابی‌ها آغاز شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام فرابورس؛ مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.   قرار است در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.   همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران