Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست با کارکنان معاونت ابتدایی که در محل این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: گفت‌وگو با همکاران را از آموزش ابتدایی آغاز کرده‌ایم چراکه حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نقطه آموزش ‌و پرورش در آموزش ابتدایی است.

وی افزود: مهم‌ترین سرمایه‌های کشور در این دوره هستند چراکه کلید توسعه کشور در دوره ابتدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه ظرفیت دوره ابتدایی هنوز به فعلیت نرسیده است، گفت: همه صاحب‌نظران بر نقش مهم آموزش ابتدایی تأکید دارند و باید تلاش کنیم این باور و اعتقاد را در برنامه‌های عملیاتی اجرا کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه در جامعه نهادهای مختلف با کارکردهای متعدد داریم، اظهار کرد: اگر پرسش شود نهاد اصلی تحول در جامعه کدام است، پاسخ آموزش ‌و پرورش است و سازمان تحول، مدرسه است و کارگزار تحول، معلم فکور است؛ البته در آموزش ‌و پرورش مدرسه ابتدایی و معلم ابتدایی تأثیرگذارترین عاملان تحول هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش‌ و پرورش مقاومت در برابر تحول وجود دارد و باید با انجام فعالیت‌های کارشناسی، در برابر این مقاومت برنامه داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش بابیان اینکه کودکان باید کودکی کنند، گفت: مدرسه محوری را مصوب خواهیم کردتا به مؤلفه‌های آن یعنی انتخاب مدیر توسط معلمان، اختیار مدیر مدرسه در خلق ثروت، تمهید مشارکت‌ها در مدرسه، انتخاب و تأمین نیروی انسانی در مدارس دست پیدا کنیم.

حسینی بابیان اینکه در دوران پس از انقلاب و در این دولت،کارهای خوبی در معاونت ابتدایی انجام‌گرفته است، گفت: ارتقای نرخ پوشش تحصیلی از نتایج خوب این فعالیت‌ها است و همچنان باید انسداد مبادی بی‌سوادی و بازماندگان از تحصیل را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ٢۴ درصد از بازماندگان تحصیل در مناطق محروم هستند، اذعان کرد: اگر دانش‌آموزی علاقه‌مند به تحصیل است، کلاس و معلم داریم و باید مکانیسمی فعال کنیم تا بازماندگان از تحصیل شناسایی شوند و به مدرسه بازگردند که در این میان فرایند جذب دختران بازمانده از تحصیل بیشتر است.

حسینی با بیان اینکه دفتر عشایری و مناطق محروم چند اولویت را به‌طور جدی با رویکرد عدالت آموزشی مدنظر قرار دهد، گفت: شورای راهبردی مناطق محروم فعال شود، مناطق قابل‌توجه همچون مناطق روستایی و مرزی با رویکرد عدالت ترجیحی ویژه دیده شوند، از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای اقشار و مدارس قابل‌توجه استفاده کنیم و ارتقای معلمان مناطق عشایری و آموزش‌های مکمل را اولویت دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر ١۵ هزار مدرسه شبانه‌روزی و ٣٨٠ هزار دانش‌آموز داریم که در این مدارس تحصیل می‌کنند لذا باید فعالیت‌های ورزشی، تغذیه و شناسایی دانش آموزان نخبه عشایری و کیفیت‌بخشی به مدارس شبانه‌روزی عشایری را اولویت دهیم چراکه در بحث عدالت آموزشی رسیدگی به مدارس عشایری بسیار مهم است.

‌حسینی در پایان تأکید کرد: تمام برنامه‌های داخل مدرسه باید در قالب سه برنامه تعالی مدیریت، تدبیر و بوم قرار گیرد.

در این نشست تعدادی ازکارشناسان معاونت آموزش ابتدایی به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را مطرح کردند.

23231

کد خبر 1280097

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مدرسه آموزش دانش آموز افت تحصیلی ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس اتحادیه اروپایی ایران و آمریکا کارگردانان سینمای ایران خودرو سینمای ایران تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، بارش هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) کشور عمدتا بر استان‌ها در کوه‌های زاگرس میانی و جنوبی، مناطقی از شمال غرب، دو سوی نیمه شرقی کوه‌های البرز و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان متمرکز است.

همچنین، با احتمال حدود ۷۵ درصد بارش انباشته هفتگی در مناطقی از استان‌ها واقع بر زاگرس میانی و جنوبی در حدود ۱۰۰ میلیمتر یا بیشتر پیش بینی شده است. در سایر مناطق کشور بارش کمتر از نرمال است.

بارش هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در نوار شمالی کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال تا بیش از نرمال پیش بینی شده است.

بیشترین افزایش بر استان‌ها در جنوب غرب متمرکز است و مقدار بارش انباشته برای این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش بینی شده است.

بارش کشور در هفته‌های سوم و چهارم (۲۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بین نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای برخی مناطق در نوار غربی کشور با احتمال حدود ۵۰ درصد در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بارش کشور برای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در محدوده نرمال مورد انتظار است

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • تمرکز بارش‌ها تا ۱۲ فروردین در کدام مناطق کشور است؟
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود