Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۳۷ واحد مسکونی احداث شده و به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، سید صباح قریشی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۱۲۸ هزار نفر آسیب دیده در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون دو بار رئیس سازمان بهزبستی کشور به استان کردستان سفر کرده که ثمرات بسیار خوبی برای استان در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی کردستان به راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان اشاره و عنوان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی در منطقه منفصل شهری نایسر نیز که یکی از مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت استان است، بزودی افتتاح می‌شود.  
وی همچنین به خدمات آموزشی و اجتماعی در حوزه سوء تغذیه و طلاق و ... اشاره و تصریح کرد: قبلا استان پنجم در حوزه طلاق بودیم که هم اکنون در استان دوازدهم یا سیزدهم قرار داریم که به دلیل افزایش ازدواج و کاهش طلاق بوده است.
قریشی اعلام کرد: با همکاری تیم‌های مداخله‌ای ما ۳۵ درصد از افرادی که قصد طلاق داشته‌اند به کانون خانواده بازگشته‌اند.
وی ادامه داد: مجوز ۱۱ مرکز روزانه خدمات رسانی به معلولان در سطح کشور صادر شده که پنج مرکز آن متعلق به استان کردستان است که در شهرهای دیواندره، دهگلان، کامیاران، بانه و بیجار راه اندازی می‌شود.
مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین به اخذ مجوز راه اندازی ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان روانی نیز اشاره و اضافه کرد: امسال سه هزار و ۷۵۰ نفر مستمری بگیر جدید از خانوارهای معلول دار تک نفره به مجموع مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی استان اضافه شدند.
وی همچنین گفت: تا قبل از سال ۹۷ حدود بالغ بر ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی بودند که از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار خانوار جدید به مجموع خانوارهای تحت پوشش بهزیستی اضافه شده است و هم اکنون ۸ درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش این نهاد هستند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره و ذکر کرد: ما دو مرکز نگهداری معتادان متجاهر را در شهرهای سنندج و سقز داریم که به طور میانگین ظرفیت نگهداری ۱۸۰ نفر را در سال دارند.
قریشی در ادامه با اشاره به شناسایی ۲۴ هزار معلول که دسترسی به اداره بهزیستی نداشتند، افزود: این معلولان توسط تسهیلگران بخش خصوصی شناسایی شده‌اند و به آنان نیز خدمات ارائه می‌شود.
وی به تعهد احداث یک هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول با همکاری بسیج سازندگی نیز اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۳۷ واحد مسکونی احداث شده و به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شده است.
مدیر کل بهزیستی کردستان ادامه داد: در بخش اشتغال نیز از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده که یک هزار و ۴۰۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات و ۷۰۰ نفر نیز از محل توسعه مراکز تحت پوشش ما بوده است.
وی اعلام کرد: در سال گذشته بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان جلب مشارکت‌های مردمی داشتیم که این کمک‌ها به افراد نیازمند اختصاص یافته است.
قریشی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حوزه غربالگری شنوایی و بینایی نیز جزو سه استان برتر کشور بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما همچنین ۸۵ درصد کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ازدواج بهزیستی خانواده خدمات رسانی مبارزه با مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص زنان سرپرست خانوار در صف انتظار حمایت نوشت:

«امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری...

بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.»

کد خبر 747164

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری