Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@05:11:51 GMT

ایرانی‌ها در صدر خریداران شهروندی ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۸۰۸۹

ایرانی‌ها در صدر خریداران شهروندی ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام وزارت کشور ترکیه از زمان اعلام تسهیل شرایط کسب شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه از شهریور پارسال، حدود ۹۸۱ تبعه کشورهای دیگر به همین روش شهروند ترکیه شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت کشور ترکیه گفته ۲۵۳ ایرانی از همین طریق شهروندی ترکیه را خریدارای کرده‌اند و در صدر جدول خریداران قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ایران، کشورهای عراق، یمن، افغانستان و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند؛ در این فهرست متقاضیانی از کشورهای کانادا، ایتالیا، آمریکا و اسرائیل هم قرار دارند.

دولت ترکیه سال پیش (۱۳۹۷) با تغییر بعضی از قوانین مهاجرتی، شرایط کسب شهروندی این کشور برای اتباع خارجی را آسان‌تر کرد.

در تغییرات جدید مقدار پول لازم برای سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از شروط اصلی کسب شهروندی، به شدت کاهش یافت و سپرده‌های بانکی متقاضیان که پیش از این سه میلیون دلار بود به ۵۰۰ هزار دلار تقلیل پیدا کرده.

بر اساس تغییرات جدید، میزان سرمایه‌گذاری ثابت هم از دو میلیون دلار به ۵۰۰ هزار دلار رسید.

 

متقاضیان همچنین پیش از این باید خانه‌هایی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌خریدند تا بتوانند شهروندی ترکیه را کسب کنند که این رقم در قوانین جدید به ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد.

آخرین تغییر مربوط به تعداد کارمندان کارفرمایان خارجی بود.

پیش از این کارفرمایان خارجی باید ۱۰۰ شهروند ترکیه را در استخدام می‌داشتند تا بتوانند شهروندی این کشور را به دست آورند که تغییر اخیر تعداد کارمندان به ۵۰ نفر کاهش پیدا کرد.

در سال‌های اخیر فرار سرمایه از ایران از طریق سرمایه‌گذاری و بخصوص خرید ملک در کشورهای همسایه از جمله گرجستان و ترکیه شدت گرفته است.

یکی از دلایل افزایش تعداد ایرانی‌های خریدار خانه در ترکیه، اخذ مجوز اقامت یا شهروندی و حفط ارزش دارایی‌ها با توجه به افزایش قیمت ارز در ایران بوده است.

گزارش مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که ایرانیان در چهار ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۱۲۷۸ خانه در این کشور خریده‌اند و بعد از عراق در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند.

خرید خانه توسط شهروندان ایرانی در ترکیه در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو نیم برابر شده است.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه خرید در ترکیه سفر ایرانیان به ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته