Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «بوریس جانسون»، نامزد اصلی جانشینی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که اگر آمریکا دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند، از واشنگتن حمایت نمی‌کند.

بوریس جانسون در این ارتباط گفت: اگر من نخست‌وزیر شوم آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت خواهم کرد؟ پاسخ خیر است.

شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس در عین حال مدعی اقدامات تنش زا از سوی ایران در منطقه شد و در اظهاراتی خصمانه خواستار توقف فعالیت‌های ایران در منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون این سخنان را در جریان مناظره‌ای که توسط روزنامه سان در برابر رقیب خود، جرمی هانت برگزار شد، بیان کرد.

در جریان مناظره میان دو نامزد رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس، جرمی هانت نیز درباره برخورد نظامی احتمالی میان ایران و آمریکا گفت: فکر می‌کند که نه تهران و نه واشنگتن، هیچکدام در پی به راه انداختن جنگ با طرف دیگر نیستند. هانت افزود: خطری که با آن مواجهیم یک چیز متفاوت است. اینکه در شرایط به شدت بحرانی و شکننده، درگیر یک جنگ تصادفی شویم.

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته بوریس جانسون به عنوان چهره طرفدار برگزیت و خروج سخت از اتحادیه اروپا، از اقبال بیشری برای پیروزی در انتخابات درون حزبی محافظه‌کاران انگلیس و به دست گیری رهبری این حزب برخوردار است.

نتایج انتخابات برای تعیین رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس تا ۳۱ تیرماه مشخص خواهد شد.

اگرچه ایران مسأله‌ای محوری برای انتخابات پیش روی حزب محافظه‌کار انگلیس نیست، اما تحولات پرتنش منطقه باعث شده تا نامزدان پست نخست وزیری انگلیس در مصاحبه‌هایشان به موضوع ایران نیز اشاره کنند.

کد خبر 4667652

منبع: مهر

کلیدواژه: بوریس جانسون ایران انگلیس ایالات متحده آمریکا جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»

به گزارش همشهری آنلاین، نتانیاهو در دیدار با کامرون و بائربوک، حمایت انگلیس و آلمان از اسرائیل را «بی چون و چرا» توصیف کرد.

دفتر نتانیاهو با انتشار یک بیانیه درباره این دیدار اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنها به خاطر "حمایت بی چون و چرای دولت‌هایشان و ایستادگی آنها در دفاع بی سابقه در برابر حمله ایران به اسرائیل» تشکر کرده است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، وضعیت غزه و ادامه جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان ساکن این منطقه در محاصره، یکی دیگر از موضوعات رایزنی نتانیاهو با وزرای خارجه آلمان و انگلیس بود.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل «ادعاهای سازمان‌های بین‌المللی درباره گرسنگی در غزه را رد کرد و مدعی شد که این رژیم در موضوع بشردوستانه» اقداماتی بیشتری انجام می‌دهد.

کد خبر 845269 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل انگلیس خبر ویژه آلمان

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • اردن؛ رفیق دشمن