Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تاجر ایرانی-آمریکایی و شریک تجاری نخستین مشاور امنیت ملی دولت فعلی آمریکا روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده‌اش در یک دادگاه فدرال در ایالت ویرجینیا حاضر خواهد شد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری دوشنبه از آغاز روند رسیدگی به پرونده «بیژن رفیع‌کیان»، تاجر ایرانی-آمریکایی و شریک تجاری «مایکل فلین»، نخستین مشاور امنیت ملی دولت فعلی آمریکا در دادگاهی در ایالت «ویرجینیا» خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر نوشته این پرونده می‌تواند به ایجاد تنش‌های بیشتر در روابط آمریکا و ترکیه منجر شود و بر صدور محکومیت علیه مایکل فلین نیز اثرگذار خواهد بود.

اتهام «بیژن کیان» در این پرونده که قرار است در دادگاه منطقه‌ای شرق ویرجینیا به آن رسیدگی شود، همدستی با مایکل فلین و افرادی دیگر برای لابی‌گری به نیابت از ترکیه، جهت مجاب کردن دولت آمریکا به تحویل «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا به دولت ترکیه بوده است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن را که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا زندگی می‌کند به طراحی کودتایی ناکام علیه دولت «رجب طیب اردوغان» در سال ۲۰۱۶ میلادی متهم کرده است. گولن، این اتهامات را رد می‌کند. آنکارا بار‌ها خواستار استرداد گولن شده است.

مایکل فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است و دوران کوتاه انتصاب او به عنوان حلقه مشاوران نزدیک ترامپ در سال ۲۰۱۷ هنوز با پس‌لرزه‌های حقوقی همراه است. او به مشارکت در جرم با رفیع کیان متهم نشده، اما این پرونده می‌تواند بر محکومیت خود او در دادگاهی که قرار است چندی دیگر برگزار شود، اثرگذار باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لابی گری مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا فتح الله گولن سید محمد بطحایی احمد سالک لیگ ملت های والیبال آیت الله یزدی مسجد النبی آیت الله اعرافی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه مشاور املاک متخلف در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد گفت: پرونده مشاور املاک متخلف به اتهام ثبت نکردن کد رهگیری در سامانه، صادر نکردن فاکتور و اضافه دریافتی وجه کمیسیون، در شعبه دوم تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   رحمت الله عالمی نژاد افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر نصب پارچه تخلف بر سر در واحد صنفی، متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.   او ادامه داد: این گزارش را بازرسان سازمان صمت استان پس از بازرسی از واحد صنفی مشاور املاک تهیه و برای رسیدگی به این اداره ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • جریمه مشاور املاک متخلف در مشهد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • آمریکا در جست‌وجوی بازدارندگی ازدست‌رفته/ مهم‌ترین لابی صهیونیستی خواستار برخورد با ایران شد