Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:26:19 GMT

بی تحرکی از دلایل اصلی چاقی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۸۵۰۲

بی تحرکی از دلایل اصلی چاقی

مسئول تغذیه هیأت پزشکی ورزشی خوزستان گفت: اگرچه معضل چاقی ژنتیکی است اما عدم فعالیت بدنی و تغذیه نادرست از دلایل اصلی چاقی محسوب می‌شوند.

‌چیترا ایرانپور در گفت‌وگو با ایسنا‌، با اشاره به برگزاری همایش چاقی و بیماری‌های مربوطه که توسط هیأت پزشکی ورزشی استان برگزار شد، اظهار کرد: در این همایش در خصوص علل چاقی در گروه‌های سنی مختلف و به ویژه بانوان صحبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاقی در حال حاضر بین گروه‌های سنی مختلف شایع شده است و برخلاف این که اطلاع رسانی‌هایی در خصوص چگونگی پیشگیری از چاقی صورت می‌گیرد اما افراد توجه لازم به این موضوع را ندارند.


وی با بیان این که چاقی می‌تواند بیماری‌هایی چون بیماری کبدی و قلبی را در بر داشته باشد، گفت: ریشه مشکل چاقی مربوط به غذاهایی است که افراد مصرف می‌کنند و بهتر است بگویم نحوه غذا خوردن نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است. تغذیه افراد هر روز بدتر می‌شود و مردم به سمت غذاهای آماده روی آورده‌اند که این غذاها از نظر تغذیه‌ای فقیر هستند، ضمن این که کالری زیادی دارند و کنترلی هم روی کیفیت چنین غذاهایی نیست.

مسئول تغذیه هیأت پزشکی ورزشی خوزستان افزود: همچنین افراد به سمت مصرف نوشیدنی‌های شیرین روی آورده‌اند و با توجه به این که مردم خوزستان در منطقه گرم کشور هستند، طبیعتاً مردم به جای این که مصرف آب خود را بیشتر کنند، از نوشیدنی‌های شیرین بیشتر استفاده می‌کنند. حتی زمانی که به آن‌ها توصیه می‌کنیم که بیشتر آب بنوشند، به این موضوع توجه ندارند و می‌گویند علاقه مند به استفاده از نوشیدنی‌های شیرین هستیم. طبیعتاً این نوشیدنی‌ها حاوی قند فراوان هستند. پس تنها غذاهای چرب عامل چاقی نیستند و این نوشیدنی‌ها نیز در چاق شدن افراد تاثیرگذارند.

وی با بیان این که علاوه بر تغذیه نامناسب، عدم فعالیت ورزشی از دیگر دلایل اصلی چاقی در افراد محسوب می‌شود، عنوان کرد: متأسفانه در خوزستان به دلیل گرما و همچنین نبود فضای ورزشی مناسب، افراد و به ویژه بانوان به راحتی نمی‌توانند به فعالیت ورزشی بپردازند، در حالی که وجود پارک‌هایی ویژه فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به اقشار مختلف مردم در پیشگیری از چاقی کمک کند.

ایرانپور بیان کرد: باید موضوع چاقی به صورت جدی پیگیری شود و اهمیت تحرک بدنی به افراد گوشزد شود. به طور مثال می‌توان برای افراد شاغل در طول روز ۱۵ دقیقه فعالیت ورزشی در نظر گرفته شود تا به مرور به انجام فعالیت ورزشی عادت کنند. پس باید به مردم یاد داده شود که تحرک ورزشی عاملی است که می‌تواند از بروز چاقی جلوگیری کند. درست است که معضل چاقی ژنتیکی محسوب می‌شود، اما عدم فعالیت بدنی و تغذیه نادرست از دلایل اصلی این چاقی محسوب می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بی تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: جماران

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود