Web Analytics Made Easy - Statcounter


وی اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی طرحی راجع به مالیات بر عایدی سرمایه یا مالیات بر مجموع درآمد‌ها مطرح است. فرض کنید مجموع دریافتی یک خانواده در طول سال از جا‌های مختلف مثل حقوق، اجاره خانه و اجاره مغازه ۱۰۰ واحد است و هزینه آن خانواده ۹۰ واحد است. بحث بر سر این است که از آن ۱۰ تومان مالیات دریافت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: موضوع مالیات بر خانه‌های خالی نیز در کمیسیون اقتصادی مطرح است و این موارد در حد طرح و پیش‌نویس مطرح شده است. با توجه با اهتمام برای تغییر ساختار بودجه و کاهش وابستگی به نفت قاعدتاً درآمد‌های مالیاتی باید افزایش یابد و توسعه پایه‌های مالیاتی، کاهش معافیت مالیاتی و حذف فرار مالیاتی در دستور کار قرار گیرد.

حضرتی با بیان اینکه «موارد جدید در مورد مالیات از دهک پنج به بالا را شامل می‌شود» تصریح کرد: قرار است سیستمی در سامانه جامع مالیاتی طراحی شود که از مجموع درآمدها، فعالیت‌های اقتصادی و گردش مالی افراد مالیات اخذ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه «کارمندان تنها قشری هستند که مالیات‌شان به صورت منظم پرداخت می‌شود» یادآور شد: حقوق بگیران مظلوم تاریخند و قاعدتاً آن‌ها نباید نگران طرح‌های جدید مالیاتی باشند. اتفاقاً در مورد آن‌ها ما باید پایه معافیت مالیاتی‌شان را بالا ببریم.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: مالیات الیاس حضرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین رجبی در این خصوص، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور؛ نسبت به انتقال پرونده مالیاتی 9 شرکت تولیدی مستقر در استان که با عنایت به استقرار دفترشان در تهران وجوه مالیاتی خویش را به اداره مالیات تهران واریز می‌کردند، اقدام شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، افزود: همچنین تعداد 4 شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم‌گیری و انتقال به استان قزوین هستند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • مجازات فرار مالیاتی چیست؟
  • مالیات برعایدی سرمایه سپری در برابر نوسانات اقتصادی است
  • مالیات دهندگان بخوانند! / مجازات فرار مالیاتی چیست؟