Web Analytics Made Easy - Statcounter

داخلی

******

مشهد - نشست هم اندیشی مهمانان خارجی هفدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) پیرامون "محبت و معرفت اهل بیت (ع) در بین مردم جهان" روز دوشنبه در مشهد برگزار شد.

تهران - سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در توییتی نوشت: احساسات پاک هموطنان بی غرضی که به درستی نگران وضعیت شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی اند و از ما خواستار اقدام هستند، ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارومیه - تیم شنای بانوان بهداری شمال‌غرب ارومیه با کسب چهار مدال طلای «عاطفه ابراهیمی و فاطمه حیدری» و یک مقام نایب قهرمانی بخش چهار نفره، جام قهرمانی مسابقات کشوری / جام کوثر / را بالای سر برد.

یزد - عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در سفر به استان یزد، نخستین طرح بازچرخانی سرباره‌های فولادی کشور و بزرگترین سیستم نوین آبیاری هوشمند فضای سبز کشور در حاشیه فولاد آلیاژی ایران یزد را افتتاح کرد.

تهران - بخشنامه رئیس قوه قضائیه درباره اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تسهیل رقابت و منع انحصار و جلوگیری از اخلال در رقابت ابلاغ شد.

بجنورد - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شمار دهیاران زن در کشور در دولت تدبیر و امید بیش از چهار برابر افزایش یافته که این نشانگر توجه ویژه دولت به حضور بانوان در عرصه مدیریت روستایی است.

تهران- مدیر کل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت که در دومین دوره المپیاد استعدادهای ورزشی برتر کشور بیش از ۷۶۰ هزار ورزشکار نوجوان دختر و پسر در رده‌های سنی ۱۳ تا ۱۶ سال شرکت داشته و رقابت می‌کنند

تهران - ششمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی سال ۹۸ برگزار شد و کمیته حمل و نقل و سوخت این ستاد برنامه‌های خود را درباره نحوه خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات ارائه کرد.

تهران - تاجزاده فعال اصلاح طلب با تاکید بر اهمیت راهبردی مشارکت در انتخابات پیش رو، تاکید کرد: به دلیل شرایط اقتصادی، نظامی و امنیتی اطراف ایران باید انتخابات باشکوه و تحریم شکنی داشته باشیم.

اهواز - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دیگر دوران شناسایی نیروهای اجتماعی ایران با سبک‌های قدیمی نظیر اصلاح طلبی، اصولگرایی و اعتدال گرایی به پایان رسیده است.

کرمان - معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جوانان باید گام دوم را بردارند تا آرمان انقلاب محقق شود، گفت: این نقشه راه اگر بخواهد پیاده سازی شود، نیاز به گفتمان سازی دارد.

تهران - قائم مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان در اختیار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در هر مصوبه‌ای که لازم باشد کارشناسان پژوهشکده آماده همکاری با مجلس بوده و کمک می‌کنند تا رفت و برگشت مصوبات کمتر شود.

تهران - دبیر شورای نگهبان در دیدار با رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات تاکید کرد و گفت: اصلاح قانون‌های سرنوشت ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

خارجی

******

نیویورک - سخنگوی پنتاگون از معرفی مارک اسپر به عنوان وزیر دفاع آمریکا به سنا خبر داد و در عین حال گفت تا بررسی صلاحیت وی، ریچارد اسپنسر عهده دار وظایف این وزارتخانه می‌شود.

نیویورک - وزیر امور خارجه ایران گفت: گزینه ما مقاومت برابر هر گونه فشار است، اما اگر آمریکا به دنبال یک راه آبرومندانه برای خروج از این شرایط می‌گردد راه حل وجود دارد.

لندن - بوریس جانسون بخت اصلی جانشینی ترزا می‌گفت اگر نخست وزیر شود از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند

بغداد - به رغم ادعاهای آمریکا درباره تحریم‌ها و ایجاد محدودیت در تبادلات تجاری ایران با کشورهای جهان، آمارهای رسمی نشان می‌دهند که سهم ایران در سه ماهه اول سالجاری در مقایسه با مدت مشابه قبل در بازار عراق ۴۰ درصد افزایش داشته تا به این ترتیب عراق در رتبه اول واردات کالاهای ایرانی قرار گیرد.

نیویورک - وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم‌های شدید آمریکا علیه ملت ایران گفت: ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت، اما شرافت مان را هرگز نمی‌فروشیم.

نیویورک - شورای امنیت سازمان ملل متحد با تمدید مأموریت نیروهای این سازمان در یمن، از همه طرف‌های درگیر این کشور خواست تا توافق الحدیده را به طور کامل اجرا کنند.

بروکسل - فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اینستکس عملیاتی شده و تعدادی از کشورهای اروپایی علاقمند به پیوستن به این ساز و کار مالی هستند.

نیویورک - معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای سفر ظریف و کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت: نگرانی‌ها را به آمریکا به عنوان کشور میزبان منتقل کرده‌ایم.

تهران - نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت از رویکرد مثبت اتحادیه اروپا نسبت به گام‌های برجامی ایران، واکنش این اتحادیه به افزایش سطح غنی سازی از سوی ایران را محکوم کرد.

مسکو - وزیر امور خارجه روسیه با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسکو و مدیریت دفتر نمایندگی این اتحادیه در روسیه دیدار و در خصوص برجام و برخی موضوعات مهم از نظر روسیه به تبادل نظر پرداخت.

تهران - وقوع دو انفجار پیاپی در جنوب بغداد پایتخت عراق، دست کم یک کشته و چهار زخمی به جای گذاشت.

تهران - رئیس جمهوری فرانسه گفت که برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه این هفته با همتایان خود در ایران، روسیه و آمریکا گفت وگو می‌کند.

بیروت - حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی که به سوریه سفر کرده است در دیدار با رئیس مجلس این کشور تاکید کرد، ایران تمام تلاش خود را برای حمایت سیاسی و اقتصادی از سوریه بعمل خواهد آورد.

تهران - سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در مذاکرات صلح سوئد با هشدار به ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان اعلام کرد: حملات یمن جز با پایان یافتن تجاوز آمریکایی - سعودی و لغو محاصره، متوقف نخواهد شد.

مادرید - جوسپ بورل وزیر امورخارجه اسپانیا گفت که اتحادیه اروپا هر آنچه در توان دارد را برای نجات توافق هسته‌ای با ایران به کار می‌گیرد و برای تحقق این هدف همکاری با تهران امری ضروری است.

تهران - اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل تداوم حفاری‌های ترکیه در ساحل قبرس، گفت وگوهای سطح بالایی را که در چند محور با آنکارا در جریان بود، به حال تعلیق در می‌آید.

تهران - معاون وزیر دفاع عربستان که کشورش در قالب یک ائتلاف نظامی از چند سال پیش یمن را آماج حملات هوایی، زمینی، دریایی و محاصره قرار داده است، اعلام کرد: ریاض از راه حل سیاسی برای بحران یمن حمایت می‌کند.

تهران- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این مجلس به زودی برای قطعنامه‌ای در محکومیت توئیت نژادپرستانه ترامپ درباره ۴ نماینده زن دمکرات رأی گیری می‌کند.

تهران - معاون وزیر دفاع عربستان که کشورش در قالب یک ائتلاف نظامی از چند سال پیش یمن را آماج حملات هوایی، زمینی، دریایی و محاصره قرار داده است، اعلام کرد: ریاض از راه حل سیاسی برای بحران یمن حمایت می‌کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد از محور چالوس مسیر (رفت و برگشت) حدفاصل کیلومتر یک تا شش، تا ساعت ۱۵:۰۰ ممنوع است.

تردد روان در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک و آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا سنگین و ترافیک در محور شهریار - تهران حدفاصل میدان معادن تا شهرقدس و محور پاکدشت - تهران محدوده شهرک صنعتی خاوران نیمه سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و کردستان هستیم.

محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محورهای مسدود شریانی:

۱- محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

۲- نیکشهر - چابهار

۳- رودبار جنوب - ایرانشهر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- فنوج - کتیج - رمشک

۳- بمپور - فیروزآباد

۴- کمربندی جدید خرانق - یزد

۵- اسپکه - بمپور

۶- جکیگور- سرباز

۷- دلگان - جلگه

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، امتداد رشته کوه زاگرس، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، بعضی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بعضی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور، به تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق، رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعه در بعضی مناطق جنوب شرق و بعضی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد داد، گفت: از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نمی‌دهد، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ همچنین دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج‌فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

کد خبر 746855

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • خیابانی به نام ایران در اسلام‌آباد پاکستان
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است