Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت در نشست اخیر خود از طرف های درگیر در یمن خواست توافق الحدیده را اجرا کنند.

این شورا هم چنین مأموریت هیأت نظارت بر آتش بس الحدیده را به مدت ۶ ماه دیگر تمدید کرد. در قطعنامه شورای امنیت که روز دوشنبه با اجماع به تصویب رسید بار دیگر بر اتحاد، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای حمایت از اجرای تعهدات دو طرف برای اساس توافق الحدیده، شورای امنیت خواستار همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در این کشور و عقب نشینی نیروها شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه خود از کشورهای همسایه یمن هم خواسته است تا از تلاش‌های سازمان ملل متحد به عنوان ملزومات اجرای توافق الحدیده حمایت کنند.

کد خبر 4667668

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل الحدیده یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور درباره عملیات دفاعی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سوریه به شرح زیر است:

عملیات دفاعی "وعده صادق" نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران و فرماندهان نظامی و نیز انهدام کامل ساختمان دارای مصونیت و حفاظت دیپلماتیک سفارت، بر طبق ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد و همچنین اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس مقررات و ضوابط بین‌المللی، صورت گرفته است.

در متن ماده‌ی ۵۱ منشور آماده است که: هیچیک از مقررات منشور به حق ذاتی دفاع انفرادی یا جمعی در صورت وقوع حمله مسلحانه علیه یکی از اعضای ملل متحد خدشه وارد نمی‌کند تا زمانیکه شورای امنیت اقدامات لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عمل آورد.

با عنایت به این ماده و ارجاع فوری موضوع تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورمان به شورای امنیت ملل متحد و همچنین عدم انجام تکالیف شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به علت کارشکنی‌های ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسؤولیت پذیر و پایبند به منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل با تصمیم قاطعانه مسؤولین کشوری و لشکری و با بهره‌گیری از حق طبیعی خود و همچنین وجود دو اصل مهم و حیاتی در دفاع مشروع یعنی "تناسب" و "ضرورت" به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، اقدام به دفاع مشروع نمود.

لازم به ذکر است که این اقدام صرفاً پاسخی در برابر حملات گذشته رژیم آپارتاید اشغالگر به اماکن دیپلماتیک ایران بوده است و هیچیک از مناطق غیرنظامی هدف قرار داده نشده و صرفاً اهداف نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حتی غیرنظامیان را به عنوان تلفات جانبی قربانی نکرده است لذا اصل "تفکیک" نیز رعایت گردیده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایبندی خود به قواعد بین‌المللی تاکید نموده و اعلام کرده است که به صورت قاطعانه با متجاوزین به حاکمیت و استقلال خود بر طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل برخورد خواهد کرد.

در پایان انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن حمایت قاطع از اقدامات مشروع و بحق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صیانت و دفاع از منافع ملی، بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به اصول و قواعد دیپلماتیک از سوی دولت‌ها و نیز پایبندی به اهداف و مقاصد مندرج در منشور ملل متحد تاکید می‌کنند.

کد خبر 6080971

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • قدرت نظامی ایران، پوشالی بودن رژیم صهیونسیتی را اثبات کرد
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود