Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان عصر روز دوشنبه 24 تیرماه در نشست توجیهی مبلغان اعزامی به طرح اوقات و فراغت گفت: مساجد و امام زاده‌ها، ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی بالایی داشته و مکان مناسبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی - اسلامی میان جوانان و خانواده ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی طرح نشاط معنوی را یکی از طرح‌های مهم اوقاف بیان کرد و افزود: این طرح همه ساله در طول تابستان به منظور تقویت معنویت در کنار آموزش برای کودکان، نوجوانان و جوانان در امام زاده ها و برخی مساجد اجرا می‌شود.
به گفته وی، هر چند امسال 2 هزار و 500 نفر در مقاطع سنی مختلف در 45 امامزاده و بقاع متبرکه در کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و آموزشی این طرح از جمله حفظ قرآن، خیمه‌های معرفت، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و دوره‌های حرفه آموزی رشته‌های خیاطی و گلدوزی و همچنین دوره‌های آموزش سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌ها و جوانان نام نویسی کرده‌اند، اما نام نویسی همچنان ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به امامزاده‌ها، مساجد و بقاع متبرک محل اقامت خود، نسبت به نام نویسی در این دوره ها اقدام کنند.
حجت‌الاسلام حسینی، یادآور شد: 25 مبلغ بومی و اعزامی از قم در این طرح به تبلیغ دین خواهند پرداخت و 5 امام زاده اردوپذیر هم در قالب این طرح، آماده اجرای اردوهای زیارتی و تفریحی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: امروز عده‌ای در کمین نشسته‌اند تا هویت و اصالت و ریشه دینی و اعتقادی مردم ما به ویژه جوانان را سست کنند اما با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاده‌ها به قطب‌های فرهنگی که منشا و محلی برای تقویت معنویت و اخلاق است، همه تلاش خود را به کار می گیریم با اجرای طرح‌های مختلف، پای جوانان را به مساجد و بقاع متبرک باز کنیم تا پایداری فرهنگی جامعه به دست این قشر استحصال شود.
وی از راه‌اندازی مراکز افق در امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: این طرح جدید با تقویت بخش فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به فعالیت‌های امام زاده‌ها افزوده شده و در قالب آن، آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر خانواده‌های ساکن در اطراف امامزاده‌ها از جمله طلاق، اعتیاد، فقر، نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های مشارکت‌های مردمی شناسایی شده و برای حل آنها برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حجت الاسلام حسینی اوقاف آذربایجان شرقی نشاط معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز

 فاتح در نشست بررسی مسیر دسترسی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: در راستای سهولت رفت و آمد تماشاگران فوتبال باید اقدامات لازم در این خصوص توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

وی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط دولت مردمی در دور اول سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان‌شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تبریز بر بهسازی مسیر دسترسی این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: زیرسازی، آسفالت‌ریزی اساسی و همچنین تامین روشنایی مسیر از جمله اقداماتی است که باید سریعاً توسط عوامل مرتبط صورت گیرد.

فاتح با اشاره به احداث پارکینگ‌های استاندارد برای خودرو‌های شهروندان در ورزشگاه یادگار امام (ره)  تصریح کرد: به منظور رفاه حال تماشاگران احداث چندین پارکینگ استاندارد در محوطه این ورزشگاه یکی از ضروریات حال حاضر است که باید در اولویت کاری قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی
  • حضور ۶ دوچرخه سوار و یک مربی از آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز