Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@07:29:30 GMT

مرمت خانه تاریخی آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۸۷۳۵

مرمت خانه تاریخی آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری

علی‌محمد چارمحالی، رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از مرمت خانه تاریخی شیخ جعفر شوشتری خبر داد و گفت: در شوشتر چهار مجموعه تاریخی وجود دارد که شامل مسجد، خانه و اماکنی وابسته به آن هستند. یکی از این مجموعه‌ها مدرسه «حاج شیخ جعفر شوشتری» در محله میدان شیخ یا پل خراطون است که شامل حسینیه، مدرسه و چند ساباط و خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این خانه متعلق به مرجع وقت آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری است که در دوره قاجار ساخته شد. حسینیه و مدرسه این مجموعه در سال‌های گذشته مرمت شده‌اند. مرمت خانه‌ شیخ از اواخر سال 96 آغاز شد که بخشی از هزینه این مرمت توسط مردم تأمین و زیر نظر انجمن دوستداران میراث فرهنگی هزینه شد.

چارمحالی با اشاره به تخریب بخشی از دیوار خانه شیخ در اثر بارندگی اظهار کرد: پس از این اتفاق، سازمان میراث فرهنگی ورود کرد و تا الان روند مرمت خانه ادامه دارد. در این مدت چند فصل مرمت انجام شد و طی دو هفته اخیر، با تأمین اعتبار مجدد کارگاه‌های ما، مرمت خانه از سر گرفته شد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر، خانه شیخ جعفر یکی از زیباترین خانه‌های ایرانی است که تمام ویژگی‌های یک خانه ایرانی را در خود دارد؛ ایوان، هشتی، شوادون، شبستان و ... از امتیازات این خانه تاریخی است.

وی اظهار کرد: خانه شیخ جعفر شوشتری از دوره قاجار تاکنون محل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) بوده و هر ساله مراسم تقدیر از پیرغلامان در این مکان تاریخی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فرهنگی شوشتر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم

مسافران نوروزی در جریان سفر به کهن شهر قزوین بازدید از خانه تاریخی زعیم را از دست ندهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اولین خانه تاریخی ایرانی قزوین خانه تاریخی زعیم مربوط به دوره صفوی، قاجار و پهلوی است که در قلب شهر قزوین بنا شده است.

این بنا در سال 1380 توسط وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خریداری مرمت شده است.

در سال 1401 این خانه از طریق واگذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی با کاربری پذیرایی، فرهنگی و آموزشی از سوی بخش خصوصی فعال و راه‌اندازی شده است.

برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که هشت میلیارد ریال آن از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی ‌تامین شده و باقی آن از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/ مرمت زمان‌بر است
  • آخرین اقدامات برای مرمت خانه پدری جلال آل احمد/مرمت زمان بر است
  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان