Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حتما شما هم این روزها، روز‌هایی را که به نام‌های عجیب و غریب نام گذاری شده اند در فضای مجازی دیده اید روز‌های از مارمولک و گربه بگیر تا خواب و خنده که یک روز خاص در تقویم جهانی به نامشان ثبت شده است. کاربران فضای مجازی هم به این روز‌های عجیب و غریب واکنش نشان دادند و بعضی از آن‌ها را نوعی مسخره بازی برای خندیدن از نام عحیب و غریبشان دانستند، برخی هم خواستار روز‌های عجیب و غریب تری بودند که ساخته ذهنشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه چند نمونه از این روز‌های جهانی عجیب و غریب را باهم مرور می‌کنیم.

روز جهانی «توالت»
فلسفه اصلی پشت این نام‌گذاری، بحران نداشتن توالت در کشور‌هایی مثل هند و کشور‌های آفریقایی است که بهداشت فردی و عمومی افراد را به خطر می‌اندازد. در سال ۲۰۱۳ سازمان ملل برای بالا بردن آگاهی جهانی باهدف مقابله با این بحران بهداشتی، روز ۱۹ نوامبر را روز جهانی توالت نامید.

روز جهانی «مارمولک»
روز ۱۴ آگوست روز جهانی مارمولک است. جالب است بدانید که مارمولک برای چرخه محیط زیستی اهمیت بسیار زیادی دارد و گونه سمندر‌ها با کمترین آلودگی در محیط زیست از بین می‌رود و بسیار حساس است.

روز جهانی «هر چه دوست داری بخور»
۱۱ مِی به نام روز «هر چه دوست داری بخور» ثبت شده تا کسانی که با رژیم‌های سخت دست و پنجه نرم می‌کنند حداقل یک روز از سال را به رژیم‌شان خیانت کنند و هرچه دوست دارند بخورند.

روزجهانی «خواب»
فلسفه روز جهانی خواب به قرون وسطی برمی‌گردد؛ آدم‌های آن دوران عقیده داشتند هرکسی که در این روز دیرتر از همه بخوابد، تمام سال بی‌حال خواهد بود. فنلاندی‌ها از سال‌ها پیش این سنت را در ۲۷ جولای انجام می‌دادند.

روز جهانی «حرف زدن مثل یک دزد دریایی»
دو هنرپیشه، روزی که داشتند راکت بال (نوعی تنیس بدون تور) بازی می‌کردند، باعث به وجود آمدن این مناسبت شدند. در طول بازی آن‌ها درست مانند دزدان دریایی حرف می‌زدند و به این نتیجه رسیدند که بهتر است برای این که بیشتر از این لحن لذت ببرند روز ۱۹ سپتامبر را به این نام نام گذاری کنند.

روز جهانی «خنده»، «بغل کردن فرزند»، «خوردن کراکر روی صفحه کلید»، «گربه»، «مارمولک»، «رژ لب» و بسیاری از روز‌های عجیب و غریب دیگر هم در تقویم جهانی به ثبت رسیده است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزهای عجیب نام عجیب روز توالت روز مارمولک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ای که دستت می‌رسد؛ دستی بگیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  امام حسـن مجتبـی (ع) در میان معصومین به عنوان کریم اهل بیت (ع) شناحته شده است. آن امام همام در طول زندگی پر نور خویش طی چند مورد تمامی اموال خود را در اختیار نیازمندان و فقرا قرار داده و پیش‌گام در امر خیر بودند. تکریم از خیّرانی که اموال خود را با نیات مختلف خرج امور خیریه می‌کنند، یکی از وظایفی است که علاوه بر حاکمیت، بر عهده آحاد مردم، نهاد‌ها و مؤسسات خیریه نیز قرار دارد.

روز اکرام و تکریم خیران هر سال همزمان با پانزدهم ماه رمضان مصادف با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) گرامی داشته می‌شود تا یادآور سیره و سیرت زنان و مردانی باشد که هرآنچه دارند در طبق اخلاص نهاده و به نیازمندترین و آسیب پذیرترین مردمان این سرزمین اهدا می‌کنند.

یکی از مجمع‌های خیران در استان مازندران، مجمع خیران شهرستان محمودآباد است. با مشارکت این خیران، بخش دیالیز بیمارستان این شهرستان را ه اندازی شد. خیران نیک اندیش این مجمع برای الیتام درد بیماران و به منظور تسهیل دسترسی بیماران خاص و صعب العلاج به دارو‌های مورد نیازشان در زمینه هزینه تامین داروی بیماران خاص ورود کردند و با ۵ داروخانه در محمودآباد قرارداد بستند.

راه اندازی درمانگاه تخصصی، ساخت زائرسرا برای اسکان مسافران حرم رضوی، ساخت حوزه علمیه خواهران و اهدای زمین برای ساخت پایگاه هلال احمر بخش دیگری از نیکی‌های خیران نیک اندیش این مجمع است.

بخشنده بودن بیش از آنکه توانایی مالی بخواهد، قلب بزرگ میخواهد……

مهدی حسن پور گزارش می‌دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • یکی از عجیب‌ترین جاده‌های جهان + فیلم
  • (ویدئو) صحبت‌های عجیب و غریب زاکانی بر روی آنتن زنده
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • عجیب ترین ساختمان ها در سراسر جهان + فیلم
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • خنده از ته دل عجیب روباه در آغوش یک دختر
  • اعداد عجیب و غریب ستاره جدید پرسپولیس/ افشاگری محمد خدابنده لو از پیشنهاد استقلال!
  • ای که دستت می‌رسد؛ دستی بگیر
  • اعداد عجیب و غریب ستاره جدید پرسپولیس