Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روزنامه«student» وابسته به دانشگاه «ادینبرو» در انگلستان طی مطلبی به قلم «GEORGIA HERRIOTT» با عنوان «کمبود انگیزه و ارائه راهکارهایی برای خارج شدن از آن» به بررسی دلایل کمبود انگیزه برای دانشجویان در پایان ترم می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد: «بی انگیزگی می تواند در طول ترم باعث اضطراب، حس بی فایدگی و حتی رسیدن به افسردگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می‌توان انگیزه را بالا برد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم: برنامه ریزی از قبل برای تابستان به شما کمک می کند تا سازماندهی بهتر و موثری داشته باشید. گاهی اوقات فعالیت های اجتماعی که در طول ترم کنار گذاشته اید می تواند به افزایش انگیزه کمک کند. جهت بهبود اوضاع یک موضوع را انتخاب کنید. برای این امر نیازی به تغییر سبک زندگی یا تغییر کامل روال نیست، اغلب کوچکترین تغییرات، مهم ترین تفاوت ها را ایجاد می کند.»

The Varsity

روزنامه«The Varsity» وابسته به دانشگاه «تورنتو» در کانادا طی مطلبی با عنوان « چگونه به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟» به قلم « Eran Vijayakumar» به بررسی پیشرفت های روزافزون علم هوش مصنوعی در تمامی جنبه های زندگی بشر پرداخته است. نگارنده در این زمینه می نویسد: « پیشرفت های زیادی در هوش مصنوعی به دست آمده اما این علم باید دارای ویژگی‌ها و صفات خاصی باشد تا بشر بتواند در مورد تصمیمات اساسی به آن اعتماد کند. «رونالد باکر» از اساتید دانشگاه طی سخنرانی خود اعلام کرد که مردم در شکل دادن به تغییر سریع این تکنولوژی نقش بسزایی دارند. هوش مصنوعی نسبت به قبل که تنها در زمینه های علوم رایانه مورد استفاده قرار می گرفت پیشرفت زیادی داشته و اکنون تقریبا در تمامی زمینه ها حرفی برای گفتن دارد اما مسئله اعتماد به آن مبحث مهم و جداگانه ای است. هنگام پیاده سازی راه حل توسط انسان برای مسائل پیچیده، معمولا باید هدف و زمینه موجود در پشت راه حل پیشنهاد شده توسط فرد یا سازمان درک شود. برای مثال پزشکان، افسران پلیس و یا دولت مسئول اقدامات خود هستند و باید منطق پشت این اقدامات یا تصمیمات را توضیح دهند. فهم فرایندهای تصمیم گیری در سیستم های هوش مصنوعی برای اغلب مردم سخت است و تشخیص اشتباهات سیستم و توجیه تصمیمات درست آن، مشکل به نظر می رسد.»

The Daily of the University of Washington

روزنامه« The Daily of the University of Washington» وابسته به دانشگاه «واشنگتن» در آمریکا طی مطلبی با عنوان « الهام از هنر اوریگامی برای کاهش ضربه هنگام فرود فضاپیما» به قلم «Sunny Wang » به نحوه الهام گرفتن محققان این دانشگاه از هنر ژاپنی ها برای کاهش ضربه در هنگام فرود فضاپیما می پردازد. نگارنده در این زمینه می‌نویسد: « راه‌های جدیدی برای کاهش نیروی ضربه در شرایط فرود فضاپیما و سیستم های کیسه هوای خودروها وجود دارد.

هنرمندان هنگام ساخت هنرهای اریگامی خطوط را بر روی کاغذ می کشند، یک الگوی تاشو ایجاد می کنند و آن را به شیء سه بعدی تبدیل می کنند. یکی از دانشجویان دکتری هوا - فضای دانشگاه واشنگتن به بررسی رفتارهای اریگامی و ایجاد بهترین استفاده از آن در شرایط دنیای واقعی پرداخت. محققان در این طرح ساختارهای کاغذی خاصی به نام سلول های واحد ایجاد و آنها را به هم متصل می کنند. این زنجیره مانند یک فنر عمل کرده و نیروی ضربه را از طریق سلول ها، انتقال داده و قبل از رسیدن به انتهای زنجیره آن را حذف می کند.»

Epigram

روزنامه« Epigram» وابسته به دانشگاه «بریستول» در انگلستان طی مطلبی با عنوان « اتومبیل های پرنده، تخیلات را به شهرمان می آورند» به قلم « Anastasia Gurskaya,» به بررسی تخیلات انسان و پیشرفت علم برای دستیابی به آنها می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد: « ساخت خودروهای پرنده واقعیتی است که برای سال ها به عنوان یک مفهوم بلندپروازانه شناخته شده بود و اکنون به موفقیت بسیار نزدیک شده است. تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و جای تعجب نیست که زندگی روزمره ما به طور فزاینده ای مانند علم، تخیلی به نظر می رسد. اکنون یکی دیگر از ویژگی های محبوب این ژانر، اتوموبیل‌های پرنده باشند. برنامه ها برای این طرح، داشتن 1000 فرود در هر ساعت است که توسط شرکت‌های معماری و مهندسی طراحی شده است و مکان های خرید و تفریحاتی، رستوران ها و حتی پارک ها را نیز شامل خواهند شد. در این سامانه برای جلوگیری از برخورد از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. ایده سفرهای هوایی در شهر، بسیار هیجان انگیز است و علاوه بر صرفه جویی در زمان، بازار خودروها را نیز با رونق جدیدی روبرو خواهد ساخت.»

انتهای پیام/

178 / 159 student دانشجویان انگیزه The Varsity هوش مصنوعی اوریگامی فضاپیما اتومبیل های پرنده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان انگیزه هوش مصنوعی اوریگامی فضاپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود

به گزارش قدس خراسان، سردار علی فدوی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی ابعاد و پیامدهای وعده صادق در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: اصلی‌ترین عامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق نه موشک‌ها و امکانات نظامی، بلکه اراده و قدرتی بود که ریشه در انقلاب اسلامی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همین اراده منبعث از انقلاب اسلامی است که تصمیم می‌گیرد در برابر همه دنیای کفر و استکبار بایستد.

وی ادامه داد: این عملیات انتقامی، نه اقدامی مخفیانه که حرکتی بسیار آشکار و علنی بود که ۲ تا پنج ساعت پیش از آن، یعنی از زمان شلیک موشک و ارسال پهپادها، همه دنیا از قصد ما خبردار شدند.

فدوی با اشاره به ابعاد مختلف عملیات وعده صادق، گفت: این عملیات برای دنیای استکبار وحشتناک بود، زیرا در مقابل ما تنها اسرائیل نیست و این حرکت برای قدرت‌های به اصطلاح اتمی دنیا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه نیز شکست بزرگی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خباثت‌ها و جنایت‌های مستکبران و رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: آمریکایی‌ها از روز اول فرمانده کار بودند و این فرماندهی را همچنان برعهده دارند.

وی توانمندی‌های سپاه را برای دشمنان ناشناخته دانست و گفت: این توانمندی‌ها به وعده خدا به عنوان خالق وصل است و اگر خداوند طرف کسی باشد، امکان ندارد که طرف مقابل او پیروز شود.

فدوی، افزود: ما باید در هر شرایطی تکلیف خود را انجام دهیم و به نتیجه کاری نداشته باشیم زیرا خداوند ضمانت کرده است که جبهه حق همیشه پیروز خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم در قانون اساسی ما هم آمده است، گفت: بیش از ۹۲ درصد کشورهای دنیا علیه صهیونیست‌ها و آمریکا تظاهرات کردند و این حرکت انقلاب اسلامی است که در کل عالم ادامه می‌یابد تا به ظهور ختم شود.

وی ادامه داد: ستون پنجم دشمن در همه جبهه‌های اقتصادی، فرهنگی، رسانه و فضای مجازی فعال است و باید با هوشیاری و تدبیر همه مسؤولان اجرایی کشور، کاری کنیم که تصمیمات درست اجرایی شود.

فدوی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ورود این نیرو به صنعت خودروسازی، گفت: سپاه تکلیف مدار است و بر این اساس خود تکلیف خود را مشخص نمی‌کند، بلکه زیر نظر مستقیم ولی فقیه عمل می‌کند و هر جا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ در این آئین که به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، رئیس این دانشگاه به نمایندگی از مردم دیار سربداران، نشان عالی سربداران را به پاس دلاورمردی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سردار فدوی اعطا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • قد هوش مصنوعی کی به قامت دانایی انسان می‌رسد؟
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است