Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی مازندران گفت: گروه‌های جهادی مشغول کمک‌رسانی و ساخت و ساز‌ها در مازندران هستند که طبق آمار منتشر شده حدود ۷۰۰ خانه آسیب دیده‌اند که قابلیت سکونت ندارند.

محسن حق پرست، مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون روند امداد رسانی به مردم آسیب دیده در سیل اخیر گفت: مسئولیت ما در حوزه سیل به عنوان دبیر مجمع جهادگران ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان مازندران است که جلسات مشترکی را با حضور مجمع جهادگران و بسیج سازندگی و گروه‌های ویژه دانشجویی برگزار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حق پرست ادامه داد: نتیجه جلسه به این شکل بود که قرارگاهی را در شهرستانی که بیشترین آسیب را در حوزه سیل داشت مانند شهرستان سیمرغ داشته باشیم، زیرا ظرفیت آن شهرستان بدین شکل است که به تنهایی نمی‌توانند خانه‌های خود را بازسازی کنند. به همین دلیل در روستای «رکن کلای» قرارگاهی ایجاد کردیم که در واقع مقر گروه‌های جهادی است؛ به انضمام کارگاه ساختمانی که برای پوشش حمایت از گروه‌های جهادی در ساخت آن مناطق سیل زده کمک کند.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران اضافه کرد: اقدامات جهادی قبل از ماه رمضان آغاز شد و پس از امتحانات دانشجویان و ماه رمضان حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده مازندران پررنگ‌ تر شد و در ساخت و ساز و بازسازی واحد‌های مسکونی این مناطق کمک رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی از استان‌های دیگر مثل تهران و یزد نیز که علاقه‌مند بودند تا در این اردو‌های جهادی کمک رسانی به مردم آسیب دیده داشته باشند با هماهنگی های صورت گرفته میسر شد.  
حق پرست به انواع ماموریت‌های جهادی در این منطقه اشاره کرد و افزود: در مناطق سیل زده چندین ماموریت داریم، که یکی از این ماموریت ها حضور گروه‌های جهادی ویژه و دارای تخصصی است که بحث‌های عمرانی را پیگیری می‌کنند. به طور مثال گروهی از برادران که به صورت تخصصی در حوزه عمرانی فعالیت می‌کنند را برای بازسازی و مرمت خانه‌های سیل زده معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین گروه های فرهنگی را که اغلب برای کمک رسانی جهت مسائل اجتماعی که در حاشیه شهر‌ها وجود دارد را نیز معرفی می‌کنیم تا در آنجا با هماهنگی معاونت اجتماعی که متولی اجرای این برنامه است فعالیت کنند.
مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران گفت: تعدادی از گروه‌های جهادی دیگر نیز مانند گروه‌های آموزشی، پزشکی، فرهنگی و تخصص‌های دیگر قرار است در ۶۰ نقطه هدف استان مازندران که در واقع محروم و کم برخوردار هستند، فعالیت کنند. این نقاط را به گروه‌های جهادی که در این عرصه بتوانند به خوبی فعالیت کنند معرفی می‌کنیم.

حق پرست بیان کرد: پس از امتحانات دانشجویان که تا پایان خرداد به اتمام رسید، از ابتدای تیرماه اردو‌های جهادی کم کم شروع به فعالیت کردند که در مردادماه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از اولویت‌های گروه‌های جهادی این است که از ظرفیت مردم نیز در منطقه استفاده کنند، البته در مازندران علاوه بر گروه‌های جهادی حاضر در منطقه، گروه جهادی دیگری نیز از بسیج دانشجویی دانشگاه شهرستان بابل حضور دارند که در واقع یک گروه ویژه از فارغ التحصیلان هستند.

وی ادامه داد: این افراد در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت در یکی از روستا‌های توابع شهرستان چابهارهستند. این امکان به دلیل دوری راه و هزینه ایاب و ذهاب برای ما وجود نداشت که اسکان نیروی بیشتری را از مازندران در این منطقه داشته باشیم.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران گفت: گروه جهادی که در آنجا مشغول است بیشترین مشارکت خود را از اهالی محل می‌گیرد که هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم به وسیله آن مشارکت‌های مردمی را بالا ببرد و هم اینکه روحیه جهادی و فرهنگ جهادی را در آن مناطق احیا کند. تا اگر روزی گروه‌های جهادی حضور نداشتند، مردم منطقه، خود بتوانند این روحیه جهادی را حفظ کنند.

حق پرست خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی مشغول کمک رسانی و سرعت بخشیدن به ساخت و ساز‌ها در مازندران هستند. طبق آماری که دوستان ما در حوزه بسیج سازندگی منتشر کردند، در مازندران حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ خانه آسیب دیده که قابلیت مسکونی بودن ندارند و باید کاملاً بازسازی شوند. در این بین حدود ۵ الی ۶ هزار خانه آسیب دیدند و باید مرمت و بازسازی شوند. در این میان نیز تعداد افراد نیازمند  را اولویت‌بندی کردیم که در مجموع خانواده‌های نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد و یا تحت پوشش بهزیستی می‌باشند را نسبت به بقیه اقشار روستا در اولویت قرار دهیم.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران به روند رسیدگی به مناطق تخریب شده در شهرستان سیمرغ اشاره کرد و افزود: در مرحله اول، حدود ۵۰ الی ۶۰ خانواده در شهرستان سیمرغ تحت پوشش ساخت و ساز منازل هستند، نگاه ما نیز این است که در پایان مرداد این تعداد از واحد‌ها آماده شود، اما اگر بخواهیم به صورت جامع‌تر نگاه کنیم، نهاد‌های دیگری مثل کمیته امداد، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی مجزا مشغول کمک رسانی و فعالیت به مردم آسیب دیده بوده و وام را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند، همچنین خانواده‌ها نیز مشغول به ساخت هستند. اما اولویت ما افراد کم بضاعتی است که تحت پوشش بهزیستی هستند نه آن دسته از افرادی که قابلیت این را دارند که خود بتوانند برای ساخت منازل خود اقدام کنند. نگاه ما این است که حداکثر تا پایان تابستان خانواده‌ها بتوانند در منازل خود اسکان پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مازندران سیل سیل مازندران شهرستان سیمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی محمدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

محمدی در پایان با تاکید بر رایزنی‌های مکرر دانشگاه با صندوق رفاه در خصوص تخصیص اعتبار بودجه وام دانشجویی به دانشجویان مستعد دانشگاه افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش دانشگاه و واحد استانی مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود اراِیه نمایند.

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد