Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@03:56:31 GMT

فضاهای سبز داخل خانه ها جزئی از فضای سبز شهر است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۹۰۵۱

فضاهای سبز داخل خانه ها جزئی از فضای سبز شهر است

یدالله علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمامی فضاهای سبز داخل خانه ها جزئی از فضای سبز شهر است و از شهروندان می خواهیم در مورد قطع درختان داخل خانه خود سریع تصمیم نگیرند و در این رابطه با کارشناسان فضای سبز شهرداری مشورت کنند.

علیزاده افزود: شهروندان باید نسبت به نگهداری فضای سبز حساس باشند و درختان داخل حریم خانه خود را حفظ و نگهداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند در مورد هرس و قطع درخت در صورت اجبار از نظر کارشناسان فضای سبز شهرداری استفاده کنند، تصریح کرد: همچنین قطع درخت در محدوده شهر بدون داشتن مجوز خلاف قانون است.

علیزاده ادامه داد: طبق تبصره یک ماده هشت «قانون آئین نامه اجرایی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» شهرداری و متقاضی تحت هیچ شرایطی قبل از دریافت مجوز لازم، در محدوده شهر مجاز به قطع درخت یا سر برداری یا جابجایی آن نخواهد بود.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: طبق ماده شش «آئین نامه اجرایی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» در صورتی که شخص یا اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی موجبات اتلاف و امحای درختان موضوع قانون را فراهم آورند شهرداری در اجرای ماده سه این آئین نامه موظف است نسبت به تعقیب جزایی و اخذ جریمه از طریق مراجع قضایی پیگیری و نسبت به جبران خسارت وارده اقدام کند.

وی همچنین گفت: طبق ماده پنج این آیین نامه؛ قطع و جابجایی هر گونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر، با درخواست مالکان، متولیان، متصدیان و اشخاص مسئول این اماکن، باید توسط کمیسیون موضوع ماده هفت این آیین نامه به تصویب برسد که دراین صورت شهرداری مکلف به صدور مجوز است.

کد خبر 4667691

منبع: مهر

کلیدواژه: فضای سبز شهرداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز به بررسی ایرادات مبحث پنجم تا دهم این لایحه پرداختند و مواد ۸۱۷ تا ۹۱۲ را تصویب کردند.   محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در جریان بررسی ایرادات لایحه تجارت در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی، اعضای هیأت رئیسه در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند و باید موظف به رعایت مفاد آیین‌نامه باشند.   وی ادامه داد: رأی‌گیری یکباره چندین ماده با هم درست نیست و مغایر آیین‌نامه است و باید ماده به ماده لایحه رأی‌گیری شود.   نماینده تویسرکان خطاب به حجت‌الاسلام ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، افزود: شما علاوه بر اینکه نایب رئیس مجلس هستید رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هستید و روز گذشته در مورد رأی‌گیری لایحه تذکر دادم، اما پاسخی دریافت نکردم و با این بهانه که وقت مجلس کم است نباید آیین‌نامه را زیر پا گذاشت.   حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: جلسه قبل که اداره صحن را برعهده داشتم تذکر را وارد دانستم و رأی‌گیری نکردیم و قرار بود در مورد آن بحث شود و تفسیر کلی این بود که، چون مطالب فصول لایحه به هم مرتبط است در حکم یک ماده رأی‌گیری می‌شود و کلیت هیأت رئیسه بر همین موضوع تأکید دارند و رئیس مجلس تأکید داشت که برای حفظ انسجام مجلس و هیأت رئیسه همین روند و مسیر را ادامه دهیم و روز گذشته هم ۷۱ درصد نمایندگان بر این تفسیر هیأت رئیسه صحه گذاشتند. 

دیگر خبرها

  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است
  • ممنوعیت و غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • مردمی‌سازی نظارت بر فضاهای تبلیغاتی کشور کلید می‌خورد
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • ۵ بخش از ساختمان که نیاز به سقف متحرک دارد