Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@16:07:53 GMT

تنش و اختلاف در مجلس ترکیه در سالگرد کودتا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۹۰۵۷

تنش و اختلاف در مجلس ترکیه در سالگرد کودتا

برخی از نمایندگان احزاب مخالف٬ اردوغان و آکپارتی را به حمایت از شبکه گولن متهم کردند. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیروز به مناسبت سومین سالگرد کودتای نافرجام در مجلس ملی ترکیه یک نشست ویژه برگزار شد و در این نشست هر کدام از نمایندگان احزاب نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد تاثیرات کودتا بر معادلات سیاسی ترکیه بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگین اُزکوچ از نمایندگان حزب جمهوری خلق وقتی پشت تریبون رفت با اظهارات خود موجب تحریک نمایندگان حزب عدالت و توسعه و نمایندگان حزب حرکت ملی شد.

این نماینده در سخنرانی خود اعلام کرد: تمام سخنان رئیس جمهور نشان می‌دهد که بیشترین نقش را در پرورش و قدرت گرفتن شبکه گولن ایفا کرده است. خود اردوغان اعلام کرد « مگر گولنی‌ها چه خواستند که ما به آنها ندادیم؟ آنها 17 دانشگاه خواستند ما در اختیارشان گذاشتیم. برای مدارسشان زمین خواستند٬ ما به آنها زمین دادیم. برای برخی کارهای خارج از کشور از ما حمایت خواستند ما از آنها حمایت کردیم .دیگر چه می‌خواستند؟ این‌ها سخنان خود رئیس جمهور بود و تاکید بر یادآوری این سخنان نشان می‌دهد که آکپارتی در بزرگ شدن شبکه گولن بیشترین نقش را ایفا کرده است.

یادداشت تسنیم|اردوغان و آکپارتی٬ سه سال پس از کودتاسومین سالگرد کودتای نافرجام در ترکیه

این سخنان نماینده حزب جمهوری خلق با اعتراض نمایندگان حزب عدالت و توسعه روبرو شد و آنها با کوبیدن بر روی میز و هورا کشیدن تلاش کردند٬ نماینده مزبور را ساکت کنند.

از دیگر سو یکی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها از نهادهای اقماری پ.ک.ک در سخنرانی خود در مورد سالگرد کودتا گفت: حکومت برآمده از حزب عدالت و توسعه تلاش کرد تا مبارزه با کودتا را به بهانه‌ای برای ساکت کردن مخالفین تبدیل کند و 15 تن از سران حزب ما را روانه زندان کرد و با برقرار کردن شرایط حکومت نظامی و شرایط فوق العاده امنیتی٬ اختیارات ویژه‌ای به استانداران داد که موجب تضعیف دموکراسی در کشور شد.

 سخنان نماینده حزب جمهوری خلق در رسانه‌های ترکیه بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد و اغلب روزنامه‌های طرفدار اردوغان امروز در عکس و صفحه نخست را به خرابکاری متهم کردند.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات

 


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

وی افزود: امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

وی گفت: بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

منظور بیان کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تخصیص ارز برای واردات خودرو رشد قابل ملاحظه‌ای دارد

دیگر خبرها

  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود