Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مجری کتاب رادیویی «را» گفت: هم اکنون کتاب‌ رادیویی با عنوان (را) توانسته تا حدودی موفق عمل کند. البته با اینکه رادیو کتاب یا کتاب‌ رادیویی مقوله و پدیده جدیدی است، اما توانسته مخاطبان ویژه‌ای به خود جذب کند امام نیاز به تبلیغ دارد. تاریخ انتشار: 08:45 - 25 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۲۹۶

حامد جوادزاده ایده‌پرداز و مجری کتاب رادیویی «را» در گفت‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: رادیو کتاب ها با همه اصول، قواعد و استاندارد‌های رادیویی به مردم ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع کتاب در بستر رادیویی شکل گرفته و شنیداری است. رادیو کتاب پیام اصلی کتاب را استخراج و سپس با روشی جدید به مخاطبان انتقال می دهد.

وی با اشاره به طولانی بودن سفرهای درون شهری که همه اغلب با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تصریح کرد: زندگی پرمشغله امروزی سبب می‌شود افراد یک سوم از عمر خود را در مسیر‌ها و خیابان ها از دست بدهند. رادیو کتاب به مردم کمک می‌کند تا در همه شرایط بتوانند کسب اطلاعات کرده و از محتوای کتاب‌ها استفاده کنند. این مقوله در هنگام مسافرت، رانندگی یا حتی در سفر‌های درون شهری همراه بسیار خوبی برای مسافران خواهد بود.

جوادزاده اظهار کرد: رادیو کتاب تفاوت‏های بسیاری با کتاب‏های صوتی دارد. کتاب‌های رادیویی اصول و قواعد رادیو را همراه دارد، به بیان دیگر ساز و کار‌های خاص خود را داشته و در عین حال از فرمت‏های رادیوبی بهره می‌برد. در کتاب‌های رادیویی مرحله کلام، موسیقی، افکت و سکوت در بستر این تولیدات گنجانده می‌شود و ما در اصل یک برنامه‌سازی رادیویی خواهیم داشت. اما شیوه های کتاب‌های صوتی عموما متفاوت است. در این نوع کتاب‌ها اصولا هر کسی کتاب را به روش خود می‌خواند.

وی با بررسی رسانه‌ها درباره جایگاه رادیو کتاب ابراز کرد: رادیو کتاب‌ها به عنوان رسانه‌های شنیداری دسته بندی می‌شوند. اگر بخواهیم دسته بندی برای رسانه ارائه کنیم باید تاکید کنم که، رسانه‌ها به پنج دسته تقسیم می‌شوند، رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری، همچنین شفاهی و رسانه‌های دیجیتالی، اما به طور کلی رسانه‌ها به سه دسته شنیداری،  تصویری و مکتوب  تقسیم می‌شوند.

جوادزاده بیان کرد: هم اکنون کتاب‌ رادیویی با عنوان (را) توانسته تا حدودی موفق عمل کند. البته با  اینکه رادیو کتاب یا کتاب‌های رادیویی مقوله و پدیده جدیدی است، اما توانسته مخاطبان ویژه‌ای به خود جذب کند.

وی دلیل عدم آگاهی جامعه از رادیو کتاب را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: رادیو کتاب به علت نوپا بودن هنوز نتوانسته ظرفیت لازم و مخاطب بسیاری را به خود جلب کند، اما با افزایش تبلیغات و آشنایی مردم با رادیو کتاب پیش بینی می‌شود مخاطب فراوانی را با خود همراه کند.

این مجری رادیویی خاطرنشان کرد: چنانچه تبلیغات خوبی در این زمینه انجام شود و رسانه‌های همچون صدا و سیما و دیگر نهاد‌ها با رادیو کتاب همراهی کنند در آینده نه چندان دور شاهد خیل عظیمی از مخاطبان خواهیم بود. هم اکنون انتشارات روایت فتح همکاری تنگاتنگی را برای توسعه و تبلیغ رادیو کتاب انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب رادیو کتاب ها مسافرت ها مخاطب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فاطمه تختی نژاد در مصاحبه با خبرنگار صداو سیما افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها صبح بخیر هرمزگان، کلودنگ عشق، پسین هرمزگان و آهنگ تندرستی است.
وی گفت: به طور میانگین هفته‌ای یک بار رادیو خلیج فارس با رادیو‌های سراسری مانند، معارف، ایران و قرآن و نیز رادیو‌های استان‌های دیگر اجرای مشترک دارد.
رادیو خلیج فارس از سال ۱۳۴۵، بعد از رادیو ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد.
در کشور نیز رادیو ۸۴ ساله شد.

بیشتربخوانید:معرفی نفرات برگزیده پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان

دیگر خبرها

  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی